SU-styrelsen belejret
Daily Rush › Debat › Off-topic › SU-styrelsen belejret
- Dette indlæg indeholder 72 kommentarer, har 40 deltagere og blev senest opdateret af
anders-cold for 14 år, 8 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 15/05/2006 kl. 16:54#0
http://ekstrabladet.dk/112/article197119.ece
Jeg har absolut INGEN respekt for de mennesker.
Først og fremmest skulle de alle have et indblik i hvor godt de har det i forhold til alle andre lande.
Dernæst skulle de undlade at møde op i tøj der koster over 1000kr, når de demonstrerer for bibeholdelse af den nuværende SU-sats.
Herefter ville det virke smart ikke at smide mad på gaden (faktisk skulle de have et los i røven – hvad bilder de sig ind?)
Det er ikke tournado-bøffer de smider væk, men pasta – og hvad så? Det er stadig mad.Endvidere burde de istedet bruge tiden på at A) læse og gøre deres studie færdigt på normeret tid eller finde sig et job så de kan supplere den i forvejen høje SU.
Nul point herfra.
Mvh.
Roq – studerende m. studiejobPrincess Palpatine ftw!
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 15/05/2006 kl. 19:03 #18
#16:
…Tudefjæs? Tsk tsk.
Hvis du havde forstået budskabet i mit første indlæg ville du indse at jeg finder det forkert at spilde nogen form for mad. Hvis du ikke er enig med mig på det punkt, har jeg ondt af dig.
Du nævner prisen på maden er billig? Har det nogen betydning for én som er sulten og rent faktisk har brug for maden?Det kan udemærket godt være svært at finde et job, men én ting er sikkert – De finder ikke et job ved at spilde tiden på en demonstration hos en styrelse der ikke har noget skulle have sagt. Desuden kan man jo vælge at finde et weekend-job, f.eks. McDonalds – ikke et fedt job, men dog et job (Unge nutildags har fået den mærkværdige idé at de kan tage sig den frihed at være ekstremt kræsne hvad jobs angår… det finder jeg jævnt dumt)
Det er ikke mig som kaster med mad og tuder (forstår ikke helt hvorfor du kalder mig et tudefjæs), jeg klarer mig for det jeg har og jeg syntes endda at jeg lever en god tilværelse.Danmark er en nation af klynkere og den unge generation jeg selv er en del af har ikke kendskab til hvad fattigdom vil sige og begrebet “at stramme livremmen ind” er fremmed for dem. De piver over at de kun har råd til pasta til hverdag og discount-øl i weekenderne. De skulle være taknemmelige for at kunne spise når de er sultne, få en betalt uddannelse over skatten, god behandling på sygehuse osv. osv.
At whine over lutter pasta er et luxus-problem, men nuvel, løsningen findes – den hedder madklubber. Jeg selv kender mange studerende som slår sig sammen nogle dage om ugen og køber store mængder (god) mad, det KAN gøres billigt.Til forskel for dig sviner jeg ingen til, jeg prøver derimod at gøre dem opmærksomme på hvor godt de har det, men mer vil ha mer og folk vil ikke lytte – deres verden går til deres egen næsetip og ikke længere.
Det er skræmmende hvor snæversynet og naiv du er.
Mvh.
RoqPrincess Palpatine ftw!
15/05/2006 kl. 19:19 #19Det er en rimelig sikker en at skære SU’en hvis folk ikke består alle eksamener… Til dato er der ikke EN ENESTE på Aalborg uni der har klaret samtlige eksamener i første forsøg…
Jeg mener at der bør ses på SU’en til de gymnasielle uddannelser, det er de færreste der har vildt meget brug for SU på det tidspunkt i livet da de stadig bor hjemme…
Man bør dog gå ind og se på de enkelte sager – min mor fik f.eks. en stor del af min SU – hun er førtidspensioneret og enlig med 2 børn, så nogen har faktisk brug for SU’en…Growing old is mandatory, groving up is optional.
15/05/2006 kl. 19:26 #20Til grin.
Fjern su til hjemmeboende. (seriøst de penge gik jo ikke til andet end bajere)
Og bevar su’en til udeboende som den er pt.
Rigeligt med penge..
Har da selv ingen problemer. Sammen med boligstøtte er det slet ikke noget problem at leve for en su..
Selv hvis man er langsom og dumper osv. Så er su’en bedre end hvad andre lande kan tilbyde.. Så stop tudefjæs. Godt med nogle konsekvenser for samfundsnassere. Det er fint at folk vil gå og lalle og ikke “lave” noget, men så skal de sku ikke tude over at der er konsekvenser for deres valg..15/05/2006 kl. 19:29 #21#20:
Tak! Jeg er åbenbart ikke den eneste som ser tingene i et lidt større perspektiv her =)Som sagt Danmark er en nation af klynkere!
Princess Palpatine ftw!
15/05/2006 kl. 19:38 #22Dybt uenig med #0, enig med #2.
Iøvrigt… et kollegieværelse til 2000 kr. inkl. alt? Det kan ikke engang lade sig gøre et så forladt sted som Højer i Sønderjylland, hvor jeg bor indtil juni. Man skulle ellers tro at de stod på tæerne af hinanden for at leje ud. Du er galt på den der, Roq.
Kill the headlights and put it in neutral!
15/05/2006 kl. 19:39 #23#5 hvad er forskellen på om man er over eller under 25.
jeg er personligt 20 og har gået på vidergående uddannelse siden jeg var 19 og jeg bor ude, jeg syntes personligt det er latterligt jeg ikke får mere pga min alder.
kan se hvis man skærer i SU’en hos folk der bor hjemme, og man måske skal redigere i lidt i hvor lidt/meget folk får som hjemmeboende, men syntes at i det øjeblik man bor ude så burde regler være regler og økonomien ikke hænge sammen med alderen. der er tilskud til forældre, så det er ikke dem der bliver ramt hvis aldersgrænsen blev fjernet, og jeg kan ikke se at en på 25 har andre udgifter end en på 20, som måske tager samme uddannelse.
tror et eller andet sted man burde smide en gruppe politiker ud i en gennemsnits lejlighed, give dem de mest almindelige regninger og så en su og se hvad de siger, for tror tit politikere glemmer hvad det vil sige at være studerende, eller på kontant hjælp for den sag. det er ikke særlig motiverende at tage en uddannelse hvis man ved den står på tørt brød og kold vand, kan godt se vi ikke kan få en million hver, men lidt flere penge til udeboende ville nok ikke gøre det vilde. og ja mener jeg også når jeg er færdig med at gå i skole.!
Ja man kan godt være pige og ha' fornuftige interesser
15/05/2006 kl. 19:53 #24#22:
Undersøg tingene før du ytrer dig…
P. O. Pedersen kollegiet som er tilknyttet DTU nord for København koster ca. 1893kr og det er inkl. el, vand, varme, internet og nogle gange vask (tøj).I rest my case.
Princess Palpatine ftw!
15/05/2006 kl. 19:53 #25#16 Han sviner dem jo ligefrem heller ikke til. Han siger at han har 0 respekt og det synes jeg er fair nok for jeg har det sådan på samme måde. Og som Roq selv skriver er det lidt “skæg” at de demonstrere i dyrt modetøj – det viser altså lidt at det ikke står så dårligt til som I andre prøver at antyde.
De fleste danskere er bare luksusdyr så det vil noget.
Fedt at kalde det barnligt og tamt, da jeg ikke synes at du har nogen bedre argumenter.15/05/2006 kl. 20:01 #26har ikek sat mgig ind i tingene man at pille su ved selv bonende nge er forkert.
jeg kan forstår en reducering af su’en til forædlre boende ungen med forældre i en vis inkomst klasse.
personligt fandt jeg min egen SU alt forhøj i sin tid vor imod min kamerat som boede selvsætdigt var alt for lav.
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK15/05/2006 kl. 20:04 #27#18 det en fed form for fuldkommen udelukkelse af du faktisk modsiger dig selv 100%! Det satme humor at du skriver som slut at JEG er snæversynet, det eneste du kan komme på af ting er at FOLK SKAL BARE VÆRE GLADE FOR DET DE HAR!
Det er sgu da 10 gange værre end, at sige som jeg gør, “Vi må da kunne få det bedre”, det gør jo at jeg netop er åben for forbedringer, fremfor dig.
Og så har jeg lavet en fejl! Pasta skruer á 500 gram, koster ikke 2.50 kr. men 2.75 kr. i Netto Hellerup.. dvs. de mange demonstranter har ødelagt deres madbudget med 2.75, og spildt 5 timer af deres jobsøgningstid. UHA DA DA DA! De må skyyynde sig tilbage og søge videre efter McDonalds jobs, for folk må nemlig ikke have lov til at vælge noget de kan holde ud!
Tobakkakao er sundt
15/05/2006 kl. 20:05 #28Tak! Jeg er åbenbart ikke den eneste som ser tingene i et lidt større perspektiv her =)
Som sagt Danmark er en nation af klynkere!
HAHAHAhahahahahAHAhAhahAhaHAahaha!!!!!!!!
Roq du giver mig mavekramper! HAHAHAHA!!!
Tobakkakao er sundt
15/05/2006 kl. 20:07 #29#14
60 timer om måneden er ingenting, jeg klarer det fint, uden problemer, så læg dig endelig til at tude!#0
HØRT HØRT!!!15/05/2006 kl. 20:30 #30#29 Universitet er noget andet end folkeskolen. Sikke en dum kommentar at komme med når den ikke engang er sand.
#generelt
ja selvfølgelig har vi det bedre i danmark, men i et samfund gør vi jo det bedste for at alle kan have det godt og her er der brug for at en part råber op og kritiserer.Selvfølgelig er der nogen der vil være utilfreds med at skulle få mindre SU når det i forvejen kan være benhårdt afhængigt af hvad studie man er på.
SU blev jo startet for at den almene borger kunne få sig en uddannelse uden at være rig, men det er jo lidt svært når der dårligt nok er penge til mad + bolig.Når det så er sagt så er vi da stadig heldige at vi får så meget i forhold til andre lande der er nødt til at låne penge for at kunne studere.
Er man vant til en standard er det svært at gå ned.
15/05/2006 kl. 20:35 #31#28:
Små hjerner, små fornøjelser – og med små hjerner, mener jeg én som rækker fuck-finger af en THansen-ekspedient. Herre Jemini!Princess Palpatine ftw!
15/05/2006 kl. 20:38 #33Roq hvis du har så ondt i røven over SUen, så se da at få fjernet alle de andre offentlige tilskud også. Alle bør have ret til at få en uddannelse, rig som fattig SUen og det danske uddannelses system er glimrende i den sammenhæng, du er vel ikke ude på at få indført amerikanske tilstande?. At nogen så på den ene eller anden vis vælger at blive samfundsnassere, har jeg intet til overs for. Men kun at fjerne SUen er for tyndt – fjern alle offentlige ydelser og sæt skatten ned.
En ting har du ret i danskere har det generelt ikke dårligt og da heller ikke flertallet af studerende, men det er sgu da vores egen fortjenelse og der er vel ingen grund til at ændre på det, fordi vi skal prøve at have det hårdt.
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























