søndag, maj 19, 2019

Skift fra 970 til 2080

Daily Rush Debat Hardware Hardware Skift fra 970 til 2080

• Forfatter
    Emne

Tyfalion
    Bruger
    583 indlæg

Skal jeg skifte mit nuværende setup med 970 SLI til et enkelt 2080? 2080 Ti er for vildt prismæssigt kontra ydelse, synes jeg. Ved godt ingen spil udnytter de nye Turing features etc. etc.

Har læst tingene om et evt. 1180 TI så jeg føler, det er lidt usikkert at købe 2080 med tanke på ovenstående. Omvendt er 6000 kr også en OK pris, synes jeg. Jeg gav nemlig 5500 for mine 970’er + spil bundles dengang.

Jeg spiller i 1440p og kører egentlig alt rigtig godt. Jeg har ikke haft problemer med SLI, og jeg har kørt det i næsten 4 år. Har dog altid haft en smule lyst til de ekstra 5-10 FPS, som SLI ikke har kunne give kontra top end kortene.

Jeg vil egentlig bare gerne høre nogle meninger og tilkendegivelser, da I plejer at have styr på tingene Det nye Metro er et spil, jeg har i tankerne.

.

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Nioxic
    Bruger
    17.467 indlæg

#15 altså den CPU er jo ganske habil. men smid den op på en 4.5-4.8 eller whatever du nu kan/gider og så se hvordan det fungerer

FØR du køber et nyt grafikkort :p

http://www.reddit.com/r/random/

Deadmeat
    Bruger
    6.141 indlæg

#15: Du bør ikke løbe ind i nogen seriøse CPU bottleneck problemer med din CPU, når du kører med 1440p opløsning og givetvis har tænkt sig at sætte alle grafikkort indstillinger på max med dit nye RTX 2080 under kølerhjelmen 😜

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

mortendb
    Bruger
    344 indlæg
    1. Vent, 2080 og også ti modellen er første generation. Det er meget usandsynligt at de har ramt spil producenternes behov 100%
      Lad spillene komme så de kan udnytte tingene og vent mindst 1 generation. Forhåbentlig er vi så også kommet over mangel på ram og cpu så prisen kommer ned på plads.

mortendb
    Bruger
    344 indlæg
    1. Vent, 2080 og også ti modellen er første generation. Det er meget usandsynligt at de har ramt spil producenternes behov 100%
      Lad spillene komme så de kan udnytte tingene og vent mindst 1 generation. Forhåbentlig er vi så også kommet over mangel på ram og cpu så prisen kommer ned på plads.

StultusX2
    Bruger
    4.716 indlæg

#12 ?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Deadmeat
    Bruger
    6.141 indlæg

#10: @stultusx2 kunne du da godt tænke dig, at dit grafikkort til 5500-6000 DKK bliver bottlenecked i tide og utide af din gamle CPU?

StultusX2
    Bruger
    4.716 indlæg

#20 SET DET! Gør den jo nok ikke i 1440p, vel?
    Næh, Det er bare at jeg kan ikke forstå når ‘Bent’ skriver “rent”! Ganske traumatisk, faktisk! Måske endda en smule KRÆNKET = ikke godt år 2019!

Og min MSI GTX970’er har det fint..og nu jeg er i gang: UHA! Hvor jeg TROLLede i denne tråd..

Og SÅ er der: Koret, der hyler/hylder ‘FLASKEHLAS’, når muligheden byder sig… det er sgu bare meh.

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 4 måneder, 1 uge siden af  StultusX2.

Deadmeat
    Bruger
    6.141 indlæg

#21: Problemet med CPU flaskehals er først og fremmest kan give anledning til nogle meget mærkbare frame pacing problemer. De hak i fps man deraf oplever man være super irriterende og i øvrigt være decideret ødelæggende i FPS multiplayer spil.

Jeg døjer selv med CPU bottleneck og deraf frame pacing probmemer med min i7 3770k i Battlefield V og det er i 1440p for øvrigt. Så jo det er et reelt problem. Med mindre man selvfølgelig er ligeglad med at det hakker (det ville jeg ikke være med et 5500 DKK grafikkort).

StultusX2
    Bruger
    4.716 indlæg

#22 men igen har vi stadig: ‘Eye of the Beholder’ problemet!
    du NÆGTER f.eks. at jeg kan spille den seneste LARA med min nuværende HW?!

og JEG er træt af firstmovere/’leet’ers, der sviner gammel HW til (I har jo højest sandsynligt ikke prøvet al den NYE software på gammel HW, eller?)

Og måske er mine gamle(14 tommer,CRT,osv) øjne nok bare dårligere end dine unge af slagsen?

TormDK
    Bruger
    14.392 indlæg

#23 Stultux for helvede, du kan da få min den gamle maskine som min datter bruger når jeg bygger en ny. Det er godt nok kun en i7 3770K, med noget SSD og noget 1070 siddende i, men den kan sikkert godt trække lidt Eye of the Beholder 2 (endda!)

Så må vi se til den tid om dine øjne kan klare mere end 640×480 i opløsning

Hysterial
    Bruger
    535 indlæg

Sorry det er fandme dumt at købe et kort hvis du har en skod skærm IMO.

Rugby: No pads, no helmets ... just balls

StultusX2
    Bruger
    4.716 indlæg

#24 AMD siden AMD K6 200MHz i ’97! Hva’ tror du selv – MS-kriger???
    En simpel oversættelse: Øjnene, der ser.

Ikke spillene: Der i øvrigt var bedst på Amiga – Mnjah 1 & 2 tilTVÆRtifal! NÅ! :-X

..fanatisme er en grim-grim ting, ing?

#25 60Hz = SKOD, ing?

TormDK
    Bruger
    14.392 indlæg

#26 Men Team Green vil gerne have din sjæl, der er dejligt med pixels på den anden side

Deadmeat
    Bruger
    6.141 indlæg

#23: Jeg kan ikke huske at have påstået du ikke kan trække Shadow of the Tomb Raider? Så vidt jeg husker er det heller ikke særligt CPU intensivt så det er da et dårligt eksempel. Skriv igen når du har forsøgt at spille Battlefield V på din PC 😉

#24: @tormdk du giver mig og min PC mindreværdskomplekser, når du skriver det der er din gamle PC – Jeg satser på at overleve et års tid endnu på netop samme hardware 😀 Det kan selvfølgelig være at jeg om 4-5 år har taget over for @stultusx2 herinde, så er jeg i fuld gang til den tid med at tale om hvor fantastisk min 10 år gamle CPU stadig performer.

TormDK
    Bruger
    14.392 indlæg
Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.