torsdag, januar 17, 2019

Skift fra 970 til 2080

Daily Rush Debat Hardware Hardware Skift fra 970 til 2080

• Forfatter
    Emne

Tyfalion
    Bruger
    566 indlæg

Skal jeg skifte mit nuværende setup med 970 SLI til et enkelt 2080? 2080 Ti er for vildt prismæssigt kontra ydelse, synes jeg. Ved godt ingen spil udnytter de nye Turing features etc. etc.

Har læst tingene om et evt. 1180 TI så jeg føler, det er lidt usikkert at købe 2080 med tanke på ovenstående. Omvendt er 6000 kr også en OK pris, synes jeg. Jeg gav nemlig 5500 for mine 970’er + spil bundles dengang.

Jeg spiller i 1440p og kører egentlig alt rigtig godt. Jeg har ikke haft problemer med SLI, og jeg har kørt det i næsten 4 år. Har dog altid haft en smule lyst til de ekstra 5-10 FPS, som SLI ikke har kunne give kontra top end kortene.

Jeg vil egentlig bare gerne høre nogle meninger og tilkendegivelser, da I plejer at have styr på tingene Det nye Metro er et spil, jeg har i tankerne.

.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

StultusX2
    Bruger
    4.529 indlæg

Har du ikke selv svaret? “… lyst til de ekstra 5-10 FPS..”

Eller vil du have os til at sige: “Det er sgu’da for latterligt at betale SÅ meget for de sidste 5-10 billeder per sekund!” ?

Edit: Du VED godt, man ikke kan udtale sig om spil der IKKE er udkommet, ing?

GO NUTS

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  StultusX2.

Tyfalion
    Bruger
    566 indlæg

Haha! Håber måske lidt at blive talt fra det Ej, har selvfølgelig læst og set reviews og sammenlignet FPS mm. Synes dog lidt det er en halv-gamble, når ingen spil mere eller mindre udnytter de ting, som kortet kan.

.

StultusX2
    Bruger
    4.529 indlæg

#2 Ok, jamen så vil jeg hermed officielt sige: JA Det er eddermame en omgang HEL-gamble

Men det tæller ikke, da 2008 var året jeg sidst var HW FirstMover…

Edit: HOVSA!?! Kommer lige i tanke om at SLI er ikke det store hit blandt spil producenter længere* og så det med 1440P….så tjoh måske

*Hvilket i øvrigt er noget svineri!

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  StultusX2.

FIRESTORM
    Bruger
    4.958 indlæg

What are you doing. Waaaaait. Sgu da for dumt at kaste penge efter 2080, vent til næste release.

SturmW-Ghost
    Bruger
    11.710 indlæg

Do it!

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#0: @tyfalion hvad er frekvensen på din skærm (f.eks. 60 Hz) og hvor mange fps får du normalt i de spil du spiller? Hvis du allerede er på 60+ fps med dit nuværende setup og kører 60 Hz, så vil du ikke kunne se forskellen.

Du siger du ikke oplever problemer med SLI, men jeg vil næsten æde min gamle hat på at du oplever micro stutter / frame pacing problemer fra tid til anden i spil. Spørgsmålet er så, om det er noget du opfatter imens du spiller. Hvis ikke så er det da en god ting for dig.

Det er desværre dårlige tider rent prismæssigt for os gamere at købe grafikkort. Uden reel konkurrence fra AMD kan NVIDIA tage kriminelle priser for de nye RTX kort. 2019 kommer til at byde på nogen nye grafikkort fra AMD, som måske/måske ikke vil matche de bedre kort fra NVIDIA. Hvis de gør vil priserne helt sikkert rette sig noget.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Tyfalion
    Bruger
    566 indlæg

@6: Min skærm er kun på de 60. Den seneste krævende titel jeg rigtig har spillet er Total War Warhammer 2 og der svinger FPS en del. Men jeg er ikke over de 50 stabilt, og kører heller ikke på det højeste eksempelvis.

Det har du ret i. Jeg oplever nogle af de ting, men ift, hvad folk oplever af problemer med SLI, og hvilket rygte det havde i nogle kredse, da jeg købte, er jeg positiv omkring at få det en anden gang.

Blev i hvert fald chokeret over 2080 TI som de fleste andre! AMD er jeg ikke så meget til. Jeg vil gerne holde mig til Nvidia.

#3: Helt enig! Bedre integrering og optimering af SLI ville være rart.

.

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#7: Det nye AMD Radeon 7 grafikkort lanceres d. 7 februar (næppe i DK dog). Det kommer til at have performance ca som RTX 2080. Selvom du ikke vil have det, så bør lanceringen være med til at trykke prisen ned på 2080. Så lidt tålmodighed lønner sig måske på pengepungen ☺

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#7: Du skal for øvrigt overveje om du har en CPU der overhovedet er kraftig nok til at udnytte RTX 2080 godt nok.

StultusX2
    Bruger
    4.529 indlæg

#5 Hjælp mig lige lidt her..er det: Nike eller bare Sturm’sHW?

;-D

#9 Hvilket gør STOR skade på: CPU og/eller GPU, hvorledes?

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge siden af  StultusX2.

Nioxic
    Bruger
    17.305 indlæg

#10 det gør ingen skade. det gør bare så du får færre fps, end du ville kunne ha fået. no biggie.

det kaldes en flaskehals. det afhænger desuden også meget af spillet du spiller..

Det er ikke noget jeg personligt har bekymret mig super meget om..

nu har jeg lige skimmet tråden og du skriver ikk rigtigt noget om hvad du har idag. (CPU osv) kun at du har 970 SLI.

jeg er på ingen måde fan af SLI. det giver ustabil framerate. dvs. frame drops osv…
    Så når du ser “avg fps” på en benchmark, så bliver du snydt ifht frame time osv.

https://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-gtx-970-sli-review,9.html

kurverne skulle gerne være ret stabile. de hop der er ikke fedt. så ved jeg ikke om du oplever det med dit nuværende setup… men jeg ville for alt i verden undgå det.

Om det så er de 6000 kr værd? det ved jeg sgu ikke.

Jeg kører selv med et 1080 Ti på en 3440×1440 skærm og er super tilfreds. før det havde jeg et enkelt 680 kort.. det var ved at blive lidt.. træt

http://www.reddit.com/r/random/

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge siden af  Nioxic.

Sven_Bent
    Bruger
    25.269 indlæg

ingen grund til at svare stultus 2 han er en stor omgang troll nar det kommer sig til flaskehalse og han vil meget gerne tale om sit phenom system

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Stadamu
    Bruger
    462 indlæg

Jeg har netop lige opgraderet til rtx 2080 fra et 980. I f.eks. bf 5, er min 6600k en bottleneck for kortet. Så hvis du har noget tilsvarende, skal du lige have en cpu upgrade i tankerne

Ved I, hvem jeg hader? Folk, der dømmer andre. De er nogle svin

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

*

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge siden af  Noztra. Årsag: Forkert tråd.

Tyfalion
    Bruger
    566 indlæg

#9 #11: Jeg kører med en i7-4790K, så jeg har ikke seriøst overvejet, at den skulle være bottleneck. Jeg har læst lidt nu, og det virker ikke til, at det skulle være et problem. Ev.t kan jeg overclocke, som den aldrig er blevet.

.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.