tirsdag, marts 26, 2019

Sjette sans for 1337

Daily Rush Debat Off-topic Sjette sans for 1337

• Forfatter
    Emne

DasJux
    Bruger
    1.265 indlæg

Hej!
    Jeg vil høre om andre her har en sjette sans for 1337-time. I shit you not, mellem fire og seks gange på en uge ser jeg helt tilfældigt 1337 på klokken. Er det normalt?

Jeg har skrevet det ned i fire uger nu, fordi jeg synes jeg så det så ofte. Og ja, de sidste fire uger, har jeg ramt 1337 med færreste gange på fire dage på en uge. Og igen, det er ikke fordi jeg går efter det.

Er jeg über 1337-Jesus eller hvad sker der?!

Dra'nakyuek er min drømmekvinde.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

VampiricEye
    Bruger
    24.443 indlæg

Klamt nok at poste sådan en tråd kl. 13:43.

Nintendoredaktør

BruneBanan
    Moderator
    36.157 indlæg

#0 Det er nok det tidspunkt, som jeg ser oftest på uret/telefonen. Ved ikke hvorfor. Altså lige ud over 05:20, hvor jeg normalt skal op

#1 Ja, det er lidt skidt!

Lucky
    Bruger
    3.269 indlæg

Gør det ofte, og bliver også glad hver gang.

Måske ved at blive ældre, for falder også jævnligt over 12:34 som er knapt så sejt og nørdet

Ad nauseam

DasJux
    Bruger
    1.265 indlæg

#1 Jeg sagde ikke jeg altid poster på 1337-time, kun at jeg så det på klokken! At poste ubevidst på 1337-time havde også været badass. Btw, så selvfølge lig 1337-time inden jeg oprettede denne tråd og fik idéen til det. Det havde jo igen været snyd, hvis jeg havde siddet og ventet på det!

Dra'nakyuek er min drømmekvinde.

• Denne kommentar blev ændret for 6 måneder, 2 uger siden af  DasJux.

aloC
    Bruger
    8.835 indlæg

@timberjim og jeg sender tit “klokken 1337” screenshots til hinanden

"I am Guybrush Threepwood and i wanna be a pirate!"

BruneBanan
    Moderator
    36.157 indlæg

#5 Awwww

Bragse
    Bruger
    768 indlæg

Hvis du skriver klokkeslættet ned hver gang du kigger på uret vil du nok kunne se et mønster. Mange af tiderne vil du se ofte. Det og så en underbevidst handling, når klokken rammer omkring det tidspunkt. Vi har trods alt et ganske glimrende indre ur, der er mere præcis end man lige regner med.

*.*

Thormam
    Bruger
    4.010 indlæg

Det er en forbandelse. Jeg ser den tit når jeg lige tjekker hvad der er tilbage af dagen (arbejde), hvilket jeg ikke gør tit!

.. og ellers i alt andet.. der er noget specielt over at score til 1-0 i Rocket League efter 3:37 min. Så lægger man mærke til der står 1 3:37 0

Forbandelse!

Timberjim
    Bruger
    3.764 indlæg

#5 Ja, der er et vigtigt broderligt ritual.

Chukie
    Bruger
    1.550 indlæg

19.11 her.

Ixnatifual
    Bruger
    2.029 indlæg

Jeg plejer at kigge når den er 12:34.

Sjovt nok så jeg en aften filmen “The number 23” med Jim Carrey. Da den var færdig kiggede jeg på uret og der stod 23:23.

carstone
    Bruger
    3.607 indlæg

Har en lille battle på kontoret om at sige 1337 først, når klokken slår

I have spoken.

wOOOOt
    Bruger
    1.076 indlæg

Tror vi er mange der føler dette.

Men reelt tror jeg nu mere, at vi bare bemærker det mere, fordi tallene 1337 netop falder i øjnene hos gamer nørder som os.
    Jeg tror vi lige så ofte ser på uret når den står på 1128 og 1445, men det er ikke værdier vi kender, så de vækker ikke genkendelsen.

Men når du så ser på uret kl. 1337, og du trigger på det, din hjerne genkender det, og giver dig en lille belønning dopamin eller hvad det nu er. Så lagres det i din hjerne eller underbevidsthed eller noget. Og ligesom mange folk vågner på samme tidspunkt hver morgen, så vil dit system have lagret kl. 1337, så det bliver en vane at kigge på uret der, uden at man tænker over det.

Carmillah
    Bruger
    40 indlæg

Jeg er også ret god til at ramme det klokkeslæt. Desværre er det langt de færreste af mine kolleger som fatter hvad jeg ævler om, hvis jeg diskret siger “leet” når klokken er 13:37. Og jeg arbejder endda i IT-branchen… suk

- En dude i forklædning..

Emilsa
    Bruger
    10.613 indlæg

#13 – Jeg tror dit indre biologisk ur har en tendens til at få dig til at tjekke de tidspunkter på dagen du på den ene eller anden måde har fået indkodet i din bevisthed/underbevisthed som værende relevante for dig. På samme måde som vi er mange der har en tendens til at vågne ligefør vækkeuret ringer. Derfor tror jeg at #0 rent faktisk tjekker klokken 1337 oftere end 11:28

“Jag har inget emot att dö, bara inte i morgon, jag har en del jag skall göra först.”, "Måndag är en frivillig dag, tisdagen skola vi supa, onsdag super mäster och jag, torsdagen äro vi sjuka, fredagen gör vi alls ingenting, lördagen väntar vi sabbaten in, söndagen är det vila."

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.