Saml-selv vs færdiglavet pc
Daily Rush › Debat › Hardware › Hardware › Saml-selv vs færdiglavet pc
- Dette indlæg indeholder 28 kommentarer, har 28 deltagere og blev senest opdateret af
SemenBoar for 9 år, 2 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 12/11/2011 kl. 17:04#0
dav dailyrush!
jeg står inde med en overvejelse om jeg burde købe en ny computer siden skyrim og diverse andre ondskabsfulde spil er udkommet/udkommer indenfor den nærmeste tidsperiode.
derfor kommer det spørgsmål der altid lusker i baggrunden, af det sorte hul man kalder min hjerne, hvad er bedst: en færdiglavet computer(såsom dem fra MM-vision) eller er det en highly-configurated selv bygget computer?
og her mener jeg ikke den værdi man selv tillægger den(fordi man muligvis selv har bygget den), men den faktiske pris at bygge en i forhold til priserne på de færdiglavet - ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 13/11/2011 kl. 04:04 #16
Det er da klart det bedste ved at samle selv er det at samle xD Det er logisk lol.
Men friheden til at vælge dele er også nice.
Tror bare aldrig jeg kunne nøjes med at have en box ala konsol der ser ud som alle andre, hvor man ingen inflydelse har på udseendet eller hardware :S det er sku bare for standart.
Men mange steder kan man jo også få sider til at samle en computer helt at de dele man vælger det er nu også ret fedt..
Men ja der er ikke noget som dagen derpå når man har samlet sin nye PC. Det overskygger ihvertfald let prisen, den fornøjelse det er.
"Keep complaining, and i will escort you to the nearest catapult. The demons will know true fear when they see your fat carcass hurtling down on them."
13/11/2011 kl. 05:17 #17Jeg kan slet ikke klare at der er andre der har rodet med mit hardware. Syntes seriøst det er grænseoverskridende, no joke.
Lidt som jeg heller ikke vil købe brugte underbukser osv, eller noget.
Og hvornår har det nogensinde været fedt at skulle sende hele sin computer ind for at få den repareret? Det er da kun i yderst sjældne tilfælde at diagonisering af en stationær kan være problematisk. (Med mindre man ikke sidder med overskydende hardware/andre computere)
13/11/2011 kl. 09:08 #18Klart nørder er den moderne verdens svar på jægerne.
Det er super fedt at bygge sin egen boks. Tidligere byggede jeg også for familie og venner, men nu siger jeg at de skal gå i Bilka (de fleste vil også have laptop). Sparer lidt på “No, I won’t fix your computer”-kontoen.
Min boks er 3 år gammel med et par småopgraderinger undervejs. Tror der kommer en ny hen mod juleferien
Glæder mig til at køre systemdisk på ssd, opgradere min core2 duo og måske også opgradere min dell 2001 20″ skærm som er begyndt at være lidt svag i lysstyrke/farver. Og så en shitload ram og lege lidt mere med virtualisering.
13/11/2011 kl. 10:32 #19Jeg havde ganske stor frihed med min “saml-selv-færdigsamlede-pc” fra komplett.dk. Er super glad for den, både ydelsesmæssigt og på det mere personlige plan.
13/11/2011 kl. 11:45 #20hvis du får den samlet, så efter den er samlet, bliver den testet i 16/24 timer, stresstest osv.
DAMN YOU Clicker Heroes!
13/11/2011 kl. 12:39 #21Dumme tråd gør det stort set umuligt ikke at bestille stumper til en ny spand! For fanden altså
Karl Pilkington has got a head like a fucking orange.
13/11/2011 kl. 13:38 #22#21 sidder med samme tanke, vil gerne selv samle en ny spand og rode med det igen
13/11/2011 kl. 13:53 #23Saml selv så du fri for alt pisset i butikken, går det alligevel galt kan du betale 350,- for et checkup (hvis du ikke kan/magter at finde fejlen) og sende de enkelte dele ind reperation.
18/11/2011 kl. 14:02 #24#9
Problemet er jo som det står idag, en PC kan kører alt i 3-4år på max uden problemer.erm de ret jeg så stærkt ikke enig
meget at de jeg leger med har jeg på intet tidspunkt kunne køre på max
alene bare et simple data komprimering jeg bruger kræver mere end 22gb ram hvis du vil op og lege max.skal jeg lege med brute force optimering af delta filtre på max skal jeg bruge sådan ca jordens samled computer data kraft i ca 5 millions gange universets anslået levetid.
ordet ALT inkluder rigtigt meget…
men selv på spil siden er jeg uenig 3-4 år er rigtig lang tid
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK18/11/2011 kl. 14:10 #25#0
Jeg ville også helt klart bygge maskinen selv. Det har jeg altid gjort, og man ved sgu hvad man har med at gøre. Desuden kan du vælge lige præcis de komponenter fra de producenter du ønsker, og få de specs du vil have.
Ang. det med prisen, så mener jeg også helt sikkert, at du får mest valuta for pengene ved at bygge den selv.
Opinions are like assholes - everybody has one, and they all stink!!
18/11/2011 kl. 14:20 #26#0 Jeg elsker at bygge mine computere selv.
Jeg har bygget mine computere i mange år og det er virkeligt noget andet og sidde med en pc, som du ved præsist er bygget, hvor du har omhyggeligt valgt præsist hvilke komponents den har (hvor du har checket hardware tests af ALT), hvor du har tænkt lige hvordan den skulle samles, og hvordan det hele skulle se ud etc. end hvor du bare har købt en færdig samlet.I believe our future depends powerfully on how well we understand this cosmos in which we float like a mote of dust in the morning sky. -Carl Sagan
22/11/2011 kl. 11:48 #27Kan kun være enig med de andre i den her tråd…. Jeg har altid bygget mine computere selv, og de har altid kørt klippe stabilt og godt. Plus at jeg elsker processen med at udvælge dele, få dem alle hjem, pakke dem ud og studere dem som en eller anden freak, og derefter samle computeren. Utroligt tilfredsstillende når skaberværket tænder og virker!
Men det kræver man er omhyggelig med at vælge de rigtige dele! Har en gang hjulpet min kammerat med at bygge en computer, og det var noget værre lort!! Det er lidt et sats, og kan hurtigt blive meget bøvlet, hvis der opstår en ukendt fejl i en af hardware delene.
Yoda - "Beware of the dark side... The dark side leads to fear. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suufferiiing!!"
22/11/2011 kl. 14:15 #28Samler altid selv…
Hvis du køber en færdigsamlet spand risikerer du at der er en “flaskehals” et eller andet sted i systemet, eller at der lige er sparet på kvaliteten i nogle få komponenter som RAM, PSU, Kabinet mm. for at få prisen til at hænge sammen.
Et godt bundkort, strømforsyning, RAM mærke er meget vigtigere end man lige tror, ja… mange af dem yder næsten identisk, men nogle produkter mangler holdbarhed og stabilitet, og det er sq ærgeligt at skulle reklamere en hel spand til en virksomhed som ligger i den anden ende af danmark og så mangle sin spand i 14 dage…
Saml selv du vil ikke fortryde det, god erfaring, og billigere i det lange løb
"Mr. demario, do you like metallica?" "I don't listen to country music"
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























