Rige stemmer ikke SF
Daily Rush › Debat › Off-topic › Rige stemmer ikke SF
- Dette indlæg indeholder 73 kommentarer, har 36 deltagere og blev senest opdateret af
Rumvasen for 11 år, 2 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 18/11/2009 kl. 23:50#0
http://politiken.dk/politik/article838934.ece
Uanset om man er til det ene eller andet, og hvad man synes. Så lyder ham Jan Fog godt nok som en stor hat
Jeg synes ikke, at man, især i det her område, hvor vi er så privilegeret, kan tillade sig at stemme på SF.
Det er ikke socialisterne, som har skabt det samfund, vi har i dag.
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 19/11/2009 kl. 00:38 #17
#16 Lige i fælden
Men som #15 så smukt er inde på, så skal man ignorere trolde som #12 der ser verden i sort/hvid (eller også kender de ikke til andre “ismer” end kapitalisme og socialisme, hvilket bare giver en ligegyldig indholdsløs diskussion)
Selv udnævnt til at være den sidste moralske bastion på DR!
19/11/2009 kl. 00:44 #18#16 enig.
Fafner SoISuckAtStarcraft
19/11/2009 kl. 00:54 #19SF = Banan republik
XD
Rutskie prutskie, und vodka mit vutskie.
19/11/2009 kl. 01:07 #21#20 Som lægestuderende kommer det dig rigtigt meget til gode at stemme til højre. Læger (især de private…) er ikke kendt for lave udbetalinger.
Du har misforstået egoisme-begrebet, og du er bund naiv. Ultimativ frihed min bare røv. Det er let at sige når man er så overprivligeret som dig. Alle starter ikke i samme kår
Jeg synes vi skal holde debaten i en sober tone, men når du er så frådende som du er, er det svært. Du langer ud til højre og venstre, snakker om kommunister, socialister, SF og Læger uden grænser (som er totalt irrelevant). Før du får en mere gennemtænkt og nuanceret syn på tingene spilder jeg min tid på at diskutere med dig. Men hey det gør jeg jo altid
19/11/2009 kl. 01:15 #22#20
Alle starter jo netop IKKE på samme vilkår. Derudover ER alle sin egen lykkes smed. Det ændrer samfundsstrukturen ikke rigtigt på. Det er en misforstået kæphest, der efterhånden er blevet skamredet udi det absurde af diverse selvglade liberalister.Derudover er det netop indbegrebet af egoisme HVIS du ikke vil støtte folk, der er dårligere stillet end dig. Og dette er der ikke mange der vil, hvis ikke de presses til det. Dette munder ud i et stort skel mellem rig og fattig, hvilket polariserer samfundet, hvilket efter min mening gør det til et dårligere samfund, uanset om man er rig eller fattig.
Det er da fint at du arbejder hårdt for læger uden grænser. Problemet er bare at det er de færreste der er lige så tæt på helgenstatus, som du er.
Derudover ville der jo være totalt kaos, hvis ikke vi havde et samfund, der til en vis grad fortalte folk hvordan de skulle opføre sig. Love og regler er ens for alle, og alle kan arbejde for at ændre dem, hvis de føler at de er forkerte.
Og din Darwin-bemærkning kan jeg ikke rigtigt kommentere uden nogen skriger “Godwin’s Law”.
Men lad os enes om at være uenige, og husk på at uanset hvor mange skældsord og nedladenheder du kan slynge efter folk, så tænker de nok det samme tilbage om dig. De er bare modne nok til at kommunikere på et voksent niveau.
P=NP?
19/11/2009 kl. 01:22 #23#22 Mener du at skat ene og alene kan hjælpe dem som er dårligere stillet? Og at desuden kun tvang kan fører samfundet op på et højere niveau?
19/11/2009 kl. 01:26 #24Sral, det er helt ufatteligt som du ter dig.
Fafner SoISuckAtStarcraft
19/11/2009 kl. 01:32 #25#23
Nej, jeg mener at skat kan en masse andre ting også. F.eks. mener jeg også at det hjælper dem, der er godt stillet (som jeg skrev i mit indlæg, men som du glemte at læse)Svaret på dit andet spørgsmål må være “ja”. Jeg mener ikke at folk kommer fra naturens side med alle de redskaber der er krævet for at begå sig i et moderne samfund. Folk er ofte for styret af sine individuelle drifter til, af sig selv, at yde for det fælles bedste. Dermed ikke sagt at fællesskabet er det eneste, der betyder noget, men at kræve en fornuftig balance synes jeg er det rigtige.
Jeg er dog ikke sikker på at jeg forstod dine spørgsmål. Og generelt orker jeg ikke diskutere økonomi med dig. Jeg har set dine holdninger hertil præsenteret i andre tråde, og kan aldrig blive enig med dem, og tror ikke på at jeg kan få dig til at forkaste dem, uanset hvad du præsenteres for.
P=NP?
19/11/2009 kl. 01:38 #26Det er takket været socialistiske og humanistiske grundtanker at vi griber dem, som af den ene eller anden grund lander på halen her i livet. Resten skal sgu nok klare sig og gør det også. Personligt har jeg ikke noget mod forskelle i materiel rigdom, så længe alle har et relativt anstændigt liv økonomisk såvel som generelt.
Tanken om at folk bare kan sejle i deres egen sø finder jeg temmelig usympatisk og frastødende. Desuden vil markante forskelle i levestandard skabe ustabilitet.
Jeg har atomer i bukserne. Og så kan man desuden aldrig få CPU'er nok. Det er ganske enkelt naturvidenskabeligt umuligt.
19/11/2009 kl. 01:44 #27han har vel haft et dårligt valg, lad ham trolle lidt…
Gi’ ham evt. en pakke (tude)kiks og en hindbærsnitte… Så er der frihed til at vælge, eller no’ed
Sit Vis Vobiscum
19/11/2009 kl. 01:44 #28#16 Jeg er bange for at det er dig som er lidt naiv, for meget velfærd giver dovne mennesker.
Uvæsenlige og ineffektive ting bliver støttet hvilket kun forværre skattesituationen.
Som du ser er er der mange industrier som flytter pga grådige og højtbetalte medarbejere.
Så jeg ved ikke hvem der ikke kan se ud over sin egen næsetip, og hvem der er naiv.
Veteran of the Stoffers Clone Wars
19/11/2009 kl. 01:45 #29den gode økonomiske forvaltning i kbh’s kommune viser jo klart, at SF, S og Enhedslisten har fat i den lange ende!!
God is my Co-pilot
19/11/2009 kl. 01:49 #30#29
Haha. Ja, og den gode forvaltning i Gentofte Kommune viser at De Konservative sparker numse på det felt!!P=NP?
19/11/2009 kl. 01:50 #31er forveltningerne i gentofte kommune sat under administration?
God is my Co-pilot
19/11/2009 kl. 01:57 #32#31
Nej. De er reddet af at have solgt Nesa og scoret gevinsten selv. Kassen er dog ved at være tom. Der er brændt over 5 milliarder af (9 nuller) på 2-3 år, ved et overforbrug ift. budgettet på flere hundrede procent.Edit:
Men hvis det ikke var nok kunne vi jo sige Farum, og konkludere at Venstre er så dårlige til at forvalte penge, at de skal i fængsel. (Ja, det er et hint).P=NP?
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























