lørdag, november 17, 2018

RDR 2 og 100-timers arbejdsuge

Daily Rush Debat Off-topic RDR 2 og 100-timers arbejdsuge

• Forfatter
    Emne

Kimozabi
    Bruger
    24.626 indlæg

Opdatering:
    https://www.youtube.com/watch?v=QBlHsDwAIIE
    Den 100-timers arbejdsuge gælder kun for visse ansatte, og gjaldt kun i en begrænset periode.

Original:
    https://www.forbes.com/sites/insertcoin/2018/10/15/red-dead-redemption-2-has-a-60-hour-story-produced-by-100-hour-work-weeks-at-rockstar/#d9e7b8e5eebe
    Det lyder helt forrykt, men dog helt i stil med forgængeren (https://tinyurl.com/zeyh6fk).
    Hvor er jeg lykkelig over ikke at arbejde for et AAA spilfirma.

Spred ligeligt ud bliver det til 14 timers arbejde om dagen, 7 dage om ugen.
    Og de har endda skåret ca. 5 timers indhold ud af kampagnens længde.

Jeg kunne personligt godt undvære, at hestenes tesktikler skrumper i koldt vand (https://tinyurl.com/ycqmqgy4), hvis nu Rockstars ansatte kunne “slippe” med kun at arbejde 13,5 timer om dagen.

De kan måske “bare sige op og finde et andet arbejde”, men tænk engang hvis et spil ikke blev forsinket for “at sikre spillets kvalitet”, men i stedet for “at sikre, at vores medarbejdere kan have et liv udenfor kontoret.”

"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.

• Dette indlæg blev ændret for 1 måned siden af  Kimozabi.
    • Dette indlæg blev ændret for 1 måned siden af  Kimozabi.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

kenkari
    Bruger
    4.879 indlæg

Er det ikke meget standard i Amerika at arbejde så sindssygt meget, at frygt for at miste sit job?

Stay Loyal - Forget Royal

TormDK
    Bruger
    14.191 indlæg

#1 Jo, det er meget normalt at bruge mange timer på arbejdet.

Men det er ikke effektiv tid overhovedet, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke er kommet videre sådan rent kulturmæssigt.

Deadmeat
    Bruger
    5.590 indlæg

#2: Laver folk alt muligt andet på arbejdet, eller hvad foregår der?

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

BruneBanan
    Moderator
    36.136 indlæg

#3 Jeg kunne forestille mig at effektiviteten falder helt ekstremt meget på den 14. time foran skærmen. Det er dog bare et bud

BruneBanan
    Moderator
    36.136 indlæg

Update til historien. Fra VG 24/7

https://www.vg247.com/2018/10/15/red-dead-redemption-2-development-saw-studio-employees-saddled-with-100-hour-work-weeks/

“After working on the game for seven years, the senior writing team, which consists of four people, Mike Unsworth, Rupert Humphries, Lazlow and myself, had, as we always do, three weeks of intense work when we wrapped everything up,” he explained. “Three weeks, not years. We have all worked together for at least 12 years now, and feel we need this to get everything finished. After so many years of getting things organized and ready on this project, we needed this to check and finalize everything.”

He went on to clarify that studio employees are not expected to “work this way,” with “additional effort” being a choice.

“No one, senior or junior, is ever forced to work hard. I believe we go to great lengths to run a business that cares about its people, and to make the company a great place for them to work.”

Det kan man jo så tænke om, hvad man vil.

Personligt har jeg selv haft 100-timers arbejdsuger i korte perioder på mit nuværende arbejde. Og det har jeg ikke rigtigt et problem med.

TormDK
    Bruger
    14.191 indlæg

#3 Ja da.

Læs eller hør eventuelt “Pseudoarbejde: Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting” af Anders Fogh Jensen og Dennis Nørmark. Der spildes tonsvis af timer hver eneste dag på alt muligt gøgl.

Canis_Lupus
    Bruger
    2.110 indlæg

#0 siden jeg gennemførte RDR1 for 8 år siden, har jeg ventet på en efterfølger
    Hvor hestenes tesktikler skrumper i koldt vand…
    Den dag er næsten kommet, hvor vi får lov til at nyde billedet at skrumpende heste testikler igen og igen, sagt på en anden måde, hvis vi ikke kan få varierende heste testikler i RDR2, så vil vil slet ikke have spillet overhovedet!!!

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  Canis_Lupus.

Rieder73
    Bruger
    5.724 indlæg

Det bliver blæst op igen desværre. Kender et par amerikanere, og normen er, at man knokler mange timer hvis man vil gøre et godt indtryk. F.eks. har jeg oplevet at ikke kunne mødes med en i byen fordi bossen stadig sad på kontoret og “Så kan man jo ikke gå”. Det er ikke kun hos Rockstar, men det er da fedt at køre på dem kun…

viewreview.podbean.com

Kimozabi
    Bruger
    24.626 indlæg

#5:
    7 års arbejde på samme spil?
    Jøsses – det’ sgu meget.

"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.

SturmW-Ghost
    Bruger
    11.571 indlæg

Det helt store spørgsmål i det her er vel, om dine testikler som spiller også skrumper?

Ellers må de sq tage 105 timer!!

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

knaseren
    Bruger
    6.509 indlæg

mon ikke de har en arbejdsplads der tillader at de kan power nap og spille pool og alt muligt. lige som google. så de 100 timer om ugen går langtfra med at designe spil.

i7-6700k - asus z170 pro gaming - 16gb corsair dominator platinum 3000mhz - asus strix 1080ti - 27" Asus ROG swift PG279Q - 500gb samsung 950 pro - 500gb samsung 850 - Fractal define XL

Canis_Lupus
    Bruger
    2.110 indlæg

Ved i hvad tid (dansk tid) spillet udgives på næste fredag?

carstone
    Bruger
    3.590 indlæg

Er ret sikker på du kan spille det fra Fredag d. 26 kl 00:01 hvis du har preloaded det på din konsol self.
    Har du preorderet kan du starte preload en uge før release

I have spoken.

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  carstone.

Canis_Lupus
    Bruger
    2.110 indlæg

JEG HAR PREORDERET!!! Bare standard udgaven via Xbox Live..
    Kan jeg stadigvæk spille det en uge før?

Rieder73
    Bruger
    5.724 indlæg

#14:
    Tror ikke nogen kan spille før d. 26.

viewreview.podbean.com

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  Rieder73.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.