Pusher-street fjernet?
Daily Rush › Debat › Off-topic › Pusher-street fjernet?
- Dette indlæg indeholder 231 kommentarer, har 54 deltagere og blev senest opdateret af
atman101 for 16 år, 9 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 16/03/2004 kl. 23:09#0
Syntes det er lidt.. bare lidt naivt at man tror at man baaaaaare lige stopper danmarks største hash-handel sådan her!!.. Selvfølgelig vil de da forsætte deres handel.. ingen tvivl om det. Men jeg syntes bare at de har gjort situationen meget værre nu. Før havde de deres eget lille sted.. væk fra alle andre. Nu rykker handlen vel bare ind til byen, og det tøvs æ er knapt så begavet et move fra politiets side.
Men hva tror i der sker nu at pusher-street er fjernet.. eller.. at gaden er i “midlerligtidig karentæne”.
Gamertag: Bager86
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 16/03/2004 kl. 23:19 #1
Ja, det er den ikke.
christianitterne er måske ikke blandt den mest begavede del af befolkningen, men at tro, at de ikke havde haft tid til at gemme lidt og sådan er meget naivt, hvis I spør’ mig.
Altså vil handlen sikkert begynde igen – det tror jeg i hvert fald!
Slesvig? Det tror jeg ik', jeg tør!
16/03/2004 kl. 23:57 #2Asso, Pusher street = Christania?
17/03/2004 kl. 00:00 #3Få det dog legaliseret i en fart. Enhver idiot kan drikke sig fra sans og samling hvornår det skal være uden at folk så meget som løfter et øjenbryn. Afgifterne vælter ind. Hashhandlen genererer masser af kroner som skattekassen går glip af, ned i lommen på de fede bagmænd, udgifter til totalt formålsløse politiaktioner som fjerner handlen – i hvert fald hvor den er synlig – i 20 minutter.
Tidligere justitsminister Erling Olsen – så vidt vides den sidste fornuftige af slagsen – foretog en intern anonym rundspørge i Justitsministeriet: “Hvem har prøvet at ryge hash?” Tja, kommer det som en overraskelse? Mere end 50%!
Go figure Lene E!
17/03/2004 kl. 00:30 #4Kan kun være enig med #3
#0 Jeg tror ikke politiet tror at de bare sådan lige kan stoppe hashhandlen i danmark, men, men de tror sikkert at de kan få stoppet meget af “mainstream” hashhandlen, hvis man kan kalde det det.
Altså hvor at alle og enhver ved hvor de kan købe hash.17/03/2004 kl. 00:51 #5skulle til at sige noget, men tror politiet ville komme efter mig så ;D
17/03/2004 kl. 06:31 #6Personligt er jeg temmelig ligeglad med hash, da jeg ikke ryger det skidt, men jeg er enig i det meste med jer andre. Hvis de ikke kan sælge hash i pusherstreet, rykker de vel bare ud i byen og gør problemet værre.
Det er selvfølgelig svært at spå om hvad der vil ske. Politiet forsøger jo også at få stoppet hashleverancer fra udlandet, som måske kunne ende i pusherstreet. For ikke så længe siden fik de vist nakket en med omkring 325kg hash.
De tror så meget på sin egen indsats at pusher street simpelthen vil løbe tør for varer
17/03/2004 kl. 09:09 #7Hm.. nu vil jeg nok sige noget, som er lidt upopulært, men det er min mening og jeg har ret til den.
Hash er pt. ulovligt i Danmark, derfor er politiet i deres fulde ret til at fjerne salgsstederne. Ville i ikke også blive “sure”, hvis i fik nogen til at stoppe med at sælge hælervarer (jeres stjålne varer) åbenlyst og de så åbnede en bod lige efter i var gået. Ville i ikke også køre en bulldozer igennem deres kiosk?
Hvorfor er folk så glade for Pusher-street, nu ryger jeg ikke selv hash, men selv hvis jeg gjorde, er der jo en milliard andre steder at få fat i sit tjald på.
At i siger at det er værre at hashhandelen kommer ind i “byen” i stedet for et samlet sted? Hvad er der så slemt ved det? Seriøst, du gør noget der er ulovligt, men så vil du gerne gøre det et “sikkert” sted som Pusherstreet. Hehe… vil du have en politik escorte når du skal køre overfor rødt? Så siger folk måske, at det vil gå ud over de ikke hashrygende folk i byen. Hm… bliver der ikke handlet hash (og værre ting) i forvejen? Og hvor stor en del af hashhandelen står Pusherstreet for? Er det 50% af landets salg/forbrug? Eller er det en promille? Det har jo betydning for hvor meget det kommer til at betyde for ikke hashrygende folk uden for Pusherstreet.
Jeg får sikkert en millard flames osv. nu, men sådan er det vel at have en holdning som går imod normens.
Måske burde hash legaliseres, det kan jeg ikke svare på. Jeg synes kun jeg kender folk som ryger hash, og som ikke er kommet nogen steder, mht. job, studie etc. Men det er sikkert også masser af eksempler på folk som ryger det i moderate mændger og klarer sig fint.
Let the flames begin.
- Holger "A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her." - W. C. Fields
17/03/2004 kl. 09:33 #8kan kun være enig med #3… hvornår fatter folk at de aldrig nogen sinde kan stoppe folk fra at få fat i hash…
just legalize it yo…
Reality is that which, when u stop believing in it, doesn´t go away
17/03/2004 kl. 10:11 #9BRÆND gaden af ! Så kommer det nok ikke så hurtigt igen……
Sometimes you gotta rise above your morales
17/03/2004 kl. 11:22 #10#7 f.eks. er der en god portion som er blevet ansat i justitsministeriet på trods af de ryger hash… (hvis man skal tro #3)
Jeg tror det var langt over halvdelen af københavns hash-salg der foregik på christiania, der er også en del klubber som får deres hash derfra. Du har jo ret i, at det er ulovligt, og at politiet derfor skal gøre deres for at bekæmpe det. Jeg tror bare omkostningerne (økonomiske og menneskelige) ved at fjerne et sted som pusherstreet er store, da handlen bliver flyttet, ikke bare andre steder hen, men sandsynligvis andre steder, hvor deres også sælges hårdere stoffer. Herved kommer en masse mennesker i kontakt med hårdere stoffer, som ellers ikke ville være det.
Som sagt, du har ret i at hash er ulovligt og politiet, ikke bare har ret til, det er faktisk deres job, at stoppe handlen med hash. Men udover jeg mener hash burde legaliseres, så mener jeg også politiets tidligere politik med ikke at gøre noget hvis man har til “eget forbrug” og lave “symbolske” aktioner mod pusher street var meget mere fornuftig.
Science is build up of facts as a house is build up of stones but an accumulation of facts is no more science than a heap of stones is a house.
17/03/2004 kl. 11:24 #11Hash er ikke værre en øl.
Den eneste forskel er bare, at man ikke har det dårligt dagen efter når man har røget lidt.Fatter dem ikke.
17/03/2004 kl. 11:44 #12#10:
Der er forskel på at have prøvet hash og være dømt for det.Du kan vist ikke blive nægtet arbejde, for at påstå at du har prøvet hash (dvs. uden beviser), men hvis du er dømt, for f.eks. salg af hash (ved ikke om man kan blive dømt for at ryge hash, burde man kunne logivningsmæssigt, men ved ikke hvor mange der bliver det).
#11:
Kender ikke lige så meget til hash, så jeg kan sige om det er bedre eller værre end øl (alkohol generelt). Og det er sikkert også svært at finde undersøgelser/dokumentation der giver entydige svar. Men der dør sikker flere af alkohol/druk end der dør af hash i Danmark, men der er også en del flere der drikker end der er hashrygere.- Holger "A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her." - W. C. Fields
17/03/2004 kl. 12:19 #13synes at det er synd at vi ikke legallisere det… en god sjat penge i moms kan hentes hjem på folk ryge vaner!Og jeg tror også det villle tage lidt af den Rocker relateret kriminalitet der hører med til hashen i dag..
God is my Co-pilot
17/03/2004 kl. 12:39 #14Legaliser det nu bare, dammit.
17/03/2004 kl. 14:05 #15Jeg kender ikke ret meget til hash, men hvis hash skal legaliseres bør det være inden for en vis grænse. De tågehorn der ryger hash hver dag fatter jo ikke ret meget og er så sløve og langsomme i både bevægelse og opfattelse at man næsten bliver stresset af at se på dem. Lidt hash forbrug i weekenden kan vel ikke få folk til at få ondt i røven.
Ligesom ved så meget andet er overforbrug ved hash farligt og jeg tror det er det, politikkerne er bange for.
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























