lørdag, december 7, 2019

Problemer med Corsair 115i

Daily Rush Debat Hardware Hardware Problemer med Corsair 115i

• Forfatter
    Emne

NoFaith
    Bruger
    3.963 indlæg

Hej Rushere, håber der er nogen kloge folk som har lidt vandkøler erfaring herinde specielt med corsair.

For nogen uger siden begyndte mine fans i mit gamle system at køre meget eksplosivt op og ned imellem MAX/LOW rpm når jeg gamede, jeg kan hører efter lidt tid den køre max et stykke tid og så køre den igen senere, det lyder jo alt sammen som om at køleren gør det den skal, man gamer, ting bliver varm, den køler det ned, så langt så godt.

Jeg har lige bygget et nyt system, og genbrugt køleren her, nu sidder den påe n i9-9900KS cpu, og når jeg står i windows ligger den og idler på 32 grader, alt er godt og stille.

Når jeg. f.eks. spiller borderlands på ultra settings så går der ca. 5 min. så begynder den med det der drastiske RPM skift imellem MAX/LOW RPM, lidt senere køre den konstant max i et par minutter og så køre den ned igen.

Det der undrer mig er dette…

1. Den har aldrig opført sig sådan før, jeg spillede borderlands på ultra settings i mig gamle setup da det lige udkom og der gjorde den det ikke.

2. Hvis jeg alt tab’er og kigger på corsair link imens det står på så kan jeg se at temp. står helt fint som de skal, der er INTET der overopheder, den idler som sagt på 32 grader, og når jeg presser den hårdt kommer den max op på 55 grader.

Jeg har en del erfaring med at bygge pc’er, og er ret sikker det hele er samlet korrekt efter bogen og med frisk kølerpasta og alt det der.

Alle spil køre silky smooth, temp. ligger hvor den skal, men blæserne de lever deres eget liv og larmer ad helveds til hele tiden.

Skal siges køleren er 2 år gammel, hvor tit skifter man vandkølere ud?

Andre ideer?

Its Funny Because Its True...

Viser 9 kommentarer - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

NoFaith
    Bruger
    3.963 indlæg

#15 Den gamle har jeg da stadig liggende, altså jeg kan se den er ret støvet på den ene radiatorside, men blæserne har det fint og har haft den renset med jævne mellemrum da jeg havde den.

Tror du ikke bare den er blevet ringere med alderen? ved ikke om vandet i sådan en kan fordampe en smule med tiden det virker i hvert fald som om den køre meget varmere end den har gjort før, den har jo kørt i mit gamle system uden problem de første par år.

Vi kan da godt finde ud af noget hvis du gerne vil have den.

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

“slitage med alder”? Tjoh…Det skal jeg ikke gøre mig klog på..MEN “fordampe” i et forhåbentligt LUKKET system?
    Er dog ganske sikker på, min H100i ér ældre end din H115i.

Det er jo selvfølgelig: Sælges som defekt, ing’? ;-D

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 2 dage, 7 timer siden af  StultusX2.

knekker
    Bruger
    1.595 indlæg

Ifoelge Gamer nexus, er der nogle closed loop systemer, der kan opstaa slam og klumper inde i loopen, hvilket kan svaekke circulationen og derpaa forusage varme. Har ingen anelse, hvis denne model lider af samme problem.

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

#18 Som i: H100i og H115i som diskuteres lige her og nu…
    Links eller andet behjælpeligt?

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

knekker
    Bruger
    1.595 indlæg

NoFaith
    Bruger
    3.963 indlæg

#17 hehe altså jeg kan godt bruge den i et andet system hvis det er, den virker jo fint nok den larmer bare ad helveds til, så gider ikke bruge den i gaming maskinen, men den er fint lydløs til alm. brug. i en standard desktop pc.

Hvis du vil have den så hedder det 300,- + fragt hvis ikke du kan komme forbi vejle og hente den, ellers vil jeg hellere bruge den selv, er det ikke fair nok med en nypris på 1000-1100,- ?

Jeg har kun monteringsrammen til Intel altså den der går under bundkortet, men resten af skruerne osv. har jeg.

#20 Det ser mega nasty ud det der, men det også lidt sådan noget der jeg tænker når de har kørt længe nok, der må være en form for slid på det indvendige, fordi min 115i har aldrig larmet som den gør nu når man presser systemet.

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

#21 Og jeg springer over, når ikke til ‘som defekt’ pris.

EDIT: Samt som: AMD CPU-fanatiker/hystade siden K6

• Denne kommentar blev ændret for 1 dag, 6 timer siden af  StultusX2.

NoFaith
    Bruger
    3.963 indlæg

#22 Hehe fair nok men du kunne nok sagtens genbruge din nuværende AMD ramme hvis det var.

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

#23 ..har Jeg problemer med min H100i p.t. ?

Ryzen kompatibel er den også! (H100iv1)

• Denne kommentar blev ændret for 1 dag, 1 time siden af  StultusX2.
Viser 9 kommentarer - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.