tirsdag, august 4, 2020

Prob med wifi (Ubiquiti)

Daily Rush Debat Off-topic Prob med wifi (Ubiquiti)

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Grifler
    Bruger
    3.493 indlæg
    Offline

    Hej,

    Vi har boet 6 mdr i en skurvogn pga vandskade, og er nu flyttet retur i vores hus. Men efter vi er flyttet ind, er der en del bøvl med vores internet (wifi).
    Vi har internet igennem Hiper, men jeg har opsat wifi via en Ubiquiti Unifi AP-AC Long Range. Det er gjort ved at slå wifi fra på Hipers router, og kun bruge LAN derfra, og så lave et wifi via det nye AP.

    Men nu mister vores devices hele tiden forbindelse, og wifi melder “Wrong password”. Det er både Android, iOS og Windows 10 devices. Mest på Android dog (ungernes tablets). Jeg har ikke ændret password på AP. Wifi virker glimrende når der er hul igennem, men så lige pludselig mister den forbindelsen.

    Jeg er ikke så stærk i netværk, så jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. Min stationære er ikke sat op, så jeg har ikke mulighed for LAN forbindelse lige nu. Kan jeg klare det over wifi? Synes ikke jeg kan få forbundet til Ubiquiti AP over wifi (på 192.168.1.2).

    Help?

    EDIT: Jeg har forsøgt mig med at slukke/tænde både Hiper router og Ubiquiti.

    You haven't lived until you've cried pooping.

    • Dette indlæg blev ændret for 4 dage, 23 timer siden af  Grifler.
Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    sortsovs
    Bruger
    510 indlæg
    Offline

    Hvordan har du sat dit UAP-LR op? Via. Controller på Computer eller deres App (IOS)?

    Prøv at ændre dit password på wifi’en via deres App.

    Og tjek evt. for nye Firmware opdateringer når nu du er inde og rode

    #2

    Grifler
    Bruger
    3.493 indlæg
    Offline

    Jeg får ikke Lov at ligge ind via app. Den er opsat med controller

    Skal jeg så resette?

    You haven't lived until you've cried pooping.

    #3

    ice_boy
    Moderator
    13.695 indlæg
    Offline

    Jeg ville nok prøve at resette AP’en og så sætte det op igen.

    #4

    sortsovs
    Bruger
    510 indlæg
    Offline

    #2 Yep, som #3 siger så prøv at reser den, sæt den op igen med App på telefonen, og opdater fw

    #5

    Grifler
    Bruger
    3.493 indlæg
    Offline

    OK jeg giver det et skud i morgen Tak

    You haven't lived until you've cried pooping.

    #6

    ZeroSeven
    Bruger
    2.162 indlæg
    Offline

    Opleves fejlen på både 2.4Ghz og 5Ghz signal?
    Har ikke den store erfaring med ubiquity udstyr, men generelt plejer problemer med wifi at kunne løses ved at teste på andre wifi kanaler.
    Min anbefaling vil være at starte fra toppen, og så skifte ned af indtil at man får et acceptabelt resultat.

    #7

    Grifler
    Bruger
    3.493 indlæg
    Offline

    Jeg har kun aktiveret 2.4Ghz, da det gav bøvl med begge kanaler. Jeg kan ikke ændre kanal nu, da jeg ikke kan få kontakt til AP. Jeg må prøve at resette opsætningen og gøre det via app.

    You haven't lived until you've cried pooping.

    #8

    Grifler
    Bruger
    3.493 indlæg
    Offline

    Nu har jeg lavet reset, og ny opsætning via app. Det virkede faktisk rigtig godt, og var virkelig nemt via app’en!

    Signalet er væsentligt bedre på både tablets og Windows. Jeg tror ikke jeg har mistet signal endnu.
    Jeg kan dog ikke logge på wifi nu på min iOS enhed, samme med min kone. Så nu kan jeg heller ikke få forbindelse til AP…den bliver ved med at sige forkert password. Temmelig mystisk!

    You haven't lived until you've cried pooping.

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.