PåskeFerie OwnZ
Daily Rush › Debat › Spil › StarCraft › PåskeFerie OwnZ
- Dette indlæg indeholder 86 kommentarer, har 16 deltagere og blev senest opdateret af
Tikila for 19 år, 9 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 06/04/2001 kl. 19:15#0
weeeee så er der sQ ferie……
daJligt - ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 18/04/2001 kl. 00:40 #81
Tikila, ja du har ret
Men når man taler om, hvad “noget” består af, taler man om empiri, og faktiske entiter som karakteriserer det “noget”. At sige at diskussionen ER diskuteren, samtalen, diskursen – er ikke at benævne begrebet med en naturlige entiter men derimod at beskriver begrebets betydning, med andre begreber. Dette kan virke paradoksalt, men det grunden til jeg skrev sådan, var fordi du sagde “diskussionen skal diskuteres”, hvilket man ikke kan sige.
Men man kan godt forklare begrebets betydning med andre ord, dermed ikke sagt, at det ikke kan være et begreb, fordi det kan forklares, og benævnes med andre kategorier.
For “respekt” gælder det samme – her kunne man tale om lign. begreber så som ærefrygt, ærbødighed, agtelse – men disse udelukker ikke, at ordet er et begreb. Hvis vi taler om ordet “mad” er det en naturlig entitet. Det er en ting vi kan tage, føle, smage, se, endda høre, som vi ville karakterisere som mad. Derfor er mad ikke et begreb i den samme forstand. (Selvom man godt kunne argumentere for at “mad” dækker over en række forskellige ting som så konstiturerer “begrebet” mad. Virker dog ikke helt acceptabelt)Men ja du har ret, du skal bare være opmærksom på, at det er kun hvis ordets equivalent ikke kan “findes” i den “naturlige” verden, at vi taler om begreber.
Meget spændende faktisk…
18/04/2001 kl. 00:44 #82equivalens even
18/04/2001 kl. 07:51 #83Jeg sagde en diskussion skal diskuteres, fordi jeg stilte mig selv spørgsmålet “Hvad skal man gøre med en diskussion” og hvor andre sagde at den skulle vindes sagde jeg den skulle diskuteres. Kan godt se den fejl i det, men finder det forkert at sige den skal vindes, fordi en person er parat til at lyve for at “vinde” en diskussion, pga. menneskets naturlige tilbøjelighed til at tro det er en dårlig ting at “tage fejl”, så da du sagde det ikke var interresant, hvorvidt om personen der “vandt” diskussionen tog fejl eller ej, damn, skole=(
Forsættes>>18/04/2001 kl. 10:38 #84Man kan IKKE vinde en diskussion! En samtale er ikke en kamp.
Grunden til jeg siger man ikke kan sige at “diskussionen skal diskuteres”, er fordi det er sprogligt forkert. Ikke fordi jeg mener, at der er én, der skal vinde diskussionen.
Det burde være ret tydeligt efterhånden, at det ikke er det jeg mener. Læs mine indlæg igen Tikila.18/04/2001 kl. 11:35 #85wtf is this ? i skulle alle spille noget mere istedet for at svine hinanden til. Y.Y
og ikke på bgh tak.18/04/2001 kl. 11:44 #86Ok Arch, vi sviner da ikke hinanden til. Vi diskuterer og argumenterer, tror jeg.
Britney.. Vil du have stakkels Tikila til at læse alle dine indlæg igennem EN gang til? No offence, men kunne du ikke forklare os det simplere?
Jeg tror aldrig jeg nævner ordet diskussion her på DailyrushSLET DENNE PROFIL - TAK FOR FORSTÅELSEN
18/04/2001 kl. 16:31 #88Jeg er enig med alt i siger.
Hvis gud kan alt – kan han så lave en stor der er så stor at han ikke kan løfte den?
"Are you suggesting coconuts migrate?"
22/04/2001 kl. 11:24 #90post nr.84
“Man kan IKKE vinde en diskussion! En samtale er ikke en kamp.” Siger du nu!Post nr. 55
“Tak for kampen, jeg tror jeg vandt den diskussion – kan i have det godt ;-)” Sagde du før!post 67(eller sådan noget)
“En debat, samtale, diskussion, diskurs, kald det hvad du vil, har formålet at nå frem til det som virker mest plausibelt / acceptabelt.” Sagde du osse før!!!Til post nr.67
det der lyder mest plausibelt/acceptabelt er ikke nødvendigvis det rigtige(jorden er flad) get It?Så vidt jeg forstår ordet “diskuteres” er hvad man gør med en diskussion for at fremlægge sin side af sagen. Det indebærer osse at man ikke kan holde sammen med nogen i en diskussion, men man kan dele synspunkter.
22/04/2001 kl. 11:32 #91så handlede mundhuggeriet om hvorvidt man skulle vinde en diskussion eller ej, så kom post nr.55 hvor du siger man ikke kan diskutere en diskussion. Altså siger du jeg tager fejl og Uao har ret( Deduktion?)
enten er det mig der har meget svært ved at forstå hvad du siger eller så er jeg bare dum?
22/04/2001 kl. 18:34 #92Vi kan da godt sige at jeg ikke har ret. Jeg er såmænd ligeglad.
Men Britney, kan du ikke skrive det sidste svar for så meget er denne indlæg da ikke værd. Nu har jeg læst lortet igennem en gang til og min konkussion er at mennesker har svært ved at klare nederlagSLET DENNE PROFIL - TAK FOR FORSTÅELSEN
22/04/2001 kl. 22:36 #93Nederlag? Der er ikke noget nederlag i en diskussion.
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























