mandag, marts 30, 2020

Oscar 2020

Daily Rush Debat Film & TV Oscar 2020

• Forfatter
    Emne

VampiricEye
    Bruger
    25.215 indlæg

Skal I se med? Jeg sidder som sædvanlig i biografen. Vi har lige set Bombshell, som er en ok film om Fox-skandalen i 2016.

Hvem håber I på får en statuette med hjem?

Det er i øvrigt øv, at de kører uden vært igen. Det fungerede ikke skidegodt sidste år.

Nintendo Influencer

YT-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

GrayHair
    Bruger
    2.093 indlæg

Kastede lidt op i munden over alt den snak om at de stærke film som kvindelige instruktører har lavet (og som ikke vandt) – er der nogle der kan nævne 5?

Charlys Angels tæller ikke

Dingleswitch

Drixx
    Bruger
    2.874 indlæg

#16 ok..

Et helt almindeligt fyr

Packman
    Bruger
    42 indlæg

#16, men det var nu dejligt at Brad Pitt endelig fik sin skuespiller Oscar, efter 30 år i branchen
    Jeg havde frygtet forargelse og boykot af ikke-Brad Pitt film verden over, hvis han ikke fik sin Oscar statuette.

GrayHair
    Bruger
    2.093 indlæg

Jeg er enig – men nu talte jeg ikke om Brad Pitt, som jeg forørvit synes er en rigtig dygtig skuespiller. Men om alt den snak der har været (specielt på DR.dk) om, hvor forfærdentlig det er, at der ingen kvindelige instruktører er i opløbet som bedste instruktør. Under åbningenshowet i går, blev det pointeret igen.

Tænkte at dem der skriver i denne tråd er film interesseret og måske kunne nævne fem film fra 2019, hvor der var kvindelig instruktør

Dingleswitch

Drixx
    Bruger
    2.874 indlæg

#19 næh, det rager mig om en god film er lavet af en mand eller en dame.

Et helt almindeligt fyr

Sanjo
    Bruger
    771 indlæg

Har ikke set eneste af de oscar nominerede film. Især Parasit vil jeg gerne se.

SealDK
    Bruger
    1.000 indlæg

#16 Enig – Synes man hvert år bl.a. skal høre: ikke nok kvindelige instruktruktører, ikke nok afro amerikanere, ikke nok osv osv.

Så lav da for H…… en kategori for mænd, kvinder, hvide, afro, asiatere, #me2 kategori, osv osv (sorry for rant), men FFS hvor er jeg træt af alle disse direkte samt indirekte meldinger konstant.

Steadi
    Bruger
    5.298 indlæg

#21 – dit forslag om separate kategorier understreger vel blot argumentet om, at oscarakademiet er hvide mænd, der stemmer på hinanden?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

GrayHair
    Bruger
    2.093 indlæg

#23 – tror du mener #22

Jeg tror nu at #22 mener at i en verden af SWJ og hvor politisk “korrekthed” er gået helt amok, skal vi lave en kategori så ALLE kan få en pris

Dingleswitch

SealDK
    Bruger
    1.000 indlæg

#23 Har slet ikke holdt øje med om det du nævner er tilfældet.

Er bare lidt træt af (og måske en kende frustreret 😃), af alt den moralprædiken man bombarderes med overalt og hele tiden. Synes det tager overhånd, og “ødelægger” mere end det gavner.

OBS:

Der er vidst koks i tråd numrene herinde ? (Der er 2 x tråd #23 lige pt)

Dette indlæg var svar til Steadi

Edit:

GreyHair, nemligt – du rammer spot On!

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  SealDK.
    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  SealDK.

Steadi
    Bruger
    5.298 indlæg

#23 – da jeg svarede var der 21 og 22 samme indlæg hos mig, så valgte bare det første

Jeg kan personligt også sagtens mene, at kritikken kan tage overhånd og, at fokusområderne nogle gange virker kunstige, men når “SJW” kastes ind i debatten, så er det, i min optik, både nedladende og en unødvendig højredrejning.

At gøre opmærksom på, at vi som mennesker oftest foretrækker de som ligner os, giver fin mening i min bog – når man går amok over, at en ikke-transperson skal spille en transperson i en film, så har jeg sværere ved at følge med.

Men, nu har Akademiet givet en bunke priser til en film fra Sydkorea, så de synes muligvis, at de kan klappe sig selv på skulderen de næste par år eller fem

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

StultusX2
    Bruger
    5.304 indlæg

#16 Kathryn Bigelow laver fede film. Så er der Øh-bøh…tænke, tænke…
    AVS!?? Så’en lige fra hoften er det vidst dét…

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

snowball42
    Bruger
    1.217 indlæg

#13 Ja, den kører stadig i den lokale NFB. Jeg ved ikke hvor lang tid endnu. Men med Oscar i hænderne på den og media omtalen, så mon ikke den lige får et par uger ekstra.

TheAviator
    Bruger
    544 indlæg

Ja, jeg kan godt nævne 5 gode kvindelige instruktører, men er ikke opdateret på, om nogen af dem var aktuelle med noget i år.

Kathryn Bigelow
    Sofia Coppola
    Susanne Bier
    Jane Campion
    Joan Chen

“I don’t think that people accept the fact that life doesn’t make sense. I think it makes people terribly uncomfortable.”
    ― David Lynch

TheAviator
    Bruger
    544 indlæg

Med hensyn til Brad Pitt, så er det nok hans fulde oeuvre, han belønnes for og ikke lige hans rolle i Quintin Tarantinos Once Upon a Time in Hollywood. Som han selv nævnte så ironisk: Let’s be honest, it was a difficult part. A guy, who gets high, takes his shirt off and doesn’t get on with his wife.

R.I.P. Rutger Hauer!

“I don’t think that people accept the fact that life doesn’t make sense. I think it makes people terribly uncomfortable.”
    ― David Lynch

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.