lørdag, december 5, 2020

Opsagt af Eniig Fiber, ny udbyder skal findes….erfaringer med Bolignet?

Daily Rush Debat Off-topic Opsagt af Eniig Fiber, ny udbyder skal findes….erfaringer med Bolignet?

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Mr_Wizard
    Bruger
    1.208 indlæg
    Offline

    Nå, så fik jeg pludselig et brev fra mit elselskab, som også er min internet udbyder. De har åbenbart “solgt” rettighederne til at anvende fibernettet til andre udbydere og jeg skal nu tage stilling til hvem jeg så vil hoppe over til.

    Jeg bor i nordjylland og umiddelbart, ser det ud til at Bolignet er den billigste udbyder målt på kr/megabit- om måneden. Derfor især interessant hvis man vil have en højere hastighed såsom 500/500 eller mere(er pt. selv på en 500/500 forbindelse hos Eniig).

    Såååå, nogen erfaringer med Bolignet herinde? Som også bor i det nordjyske?
    Evt. nogle detaljer jeg bør være opmærksom på ved det selskab, som jeg måske ikke umiddelbart kan læse mig til på deres salgs brochure?

    Kviknet og Fastspeed syntes at være hhv. den 2 og 3 billigste i rækken, ved nævnte(1000/1000) fiber hastighed på min adresse. Kviknet adskiller sig dog fra de 2 andre, ved også at tilbyde lavere hastigheder og derfor også en lidt lavere månedlig pris…..til dem der evt. prioriterer en lidt lavere månedlig ydelse højere, end at få fuld hastighed på fiber linien!

    Andre i samme situation herinde, som står og overvejer ny fiber udbyder?

    Update: Har lige opdaget at Bolignet er endnu billigere end Fastspeed, 299kr for 1000/1000….så har nu ændret mit eget fokus til dem, istedet for Fastspeed!

    Update 2: Kviknet er tilføjet. 319,- for 1000/1000. Firmaet har været længere på markedet end Fastspeed, men dog ikke så længe som Bolignet(bedømt ud fra datoen af hver deres respektive Trustpilot profiler).

    • Dette indlæg blev ændret for 2 måneder siden af  Mr_Wizard.
    • Dette indlæg blev ændret for 1 måned, 4 uger siden af  Mr_Wizard.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 67 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    goffer
    Bruger
    458 indlæg
    Offline

    Jeg har lige opsagt fastspeed og går over til Hiper, men det var udelukkende fordi at på trods af at deres chat står som åben i weekenden, så fik jeg først svar om tirsdagen (Skrev fredag aften).

    PSN: Goffer-DK

    #2

    3nickma
    Bruger
    4.434 indlæg
    Offline

    Den overraskende mail fik jeg også, og vil da være noget ked af, at skulle finde et alternativ til min 100/100 Mbit forbindelse til kun 149 kr. om måneden, som jeg er godt tilfreds med..

    #3

    Mr_Wizard
    Bruger
    1.208 indlæg
    Offline

    #1 Hiper vil have 150kr mere om måneden ifht. Fastspeed, ved den samme hastighed. Ihvertfald på min adresse….kan se der er forskellige priser, alt efter hvor man bor i landet. Men det er dyrest at være jyde, kan jeg se!

    Nu uddyber du ikke om du havde forbindelses problemer(som fastspeed er skyldige i) eller om du bor i nordjylland, så umiddelbart er dit eksempel ikke så relevant…..altså, for min situation! Har aldrig haft brug for at få fat i min fiber udbyder…..pånær lige hvis jeg skulle ændre hastigheden på mit fiber produkt!

    Men for lige at tage den. Selve fiberen ligger jo allerede ude i jorden og røres ikke ved, lige godt hvilken udbyder man vælger. Eneste forskel kan være, at man måske skal have en ny fiber boks(har jeg dog ikke læst de skriver om) og evt. om der kan være forskelle i “loft på data forbrug”? Nogen der ved noget her evt.?

    #4

    FedeAnderzen
    Bruger
    6.296 indlæg
    Offline

    Har også lige fået den, men det udløber først om 15 måneder såvidt jeg kan læse.

    Er alligevel ret ærgerlig over det, for det har kørt 100% stabilt i alle de år jeg har haft det

    Jeg ville ønske jeg havde en kagearm.

    #5

    _Djernis_
    Bruger
    1.406 indlæg
    Offline

    Har ikke fået brevet endnu, bor i boligforeningen vivabolig hvor de har nogle aftaler ang. hvilke hastigheder der leveres, magter ikke stofa igen, det var nok at skulle kæmpe med dem før jeg flyttede hjemmefra for 16 års tid siden, og stadig skal til tider fordi nettet ikke fungerer hos de gamle…

    "Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle... men vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege"

    #6

    Mr_Wizard
    Bruger
    1.208 indlæg
    Offline

    #4 Hvis du har Nordlys som selskab, kan du vidst vælge at blive hos dem. Har heller aldrig haft problemer med min forbindelse. Men har dog savnet lidt pris konkurrence i de seneste år. Så umiddelbart syntes jeg det virker lokkende med både at få en lavere pris og samtidig dobbelt op på min nuværende hastighed. What’s not to like? ….altså, medmindre jeg senere opdager at folkene hos fastspeed er nogle udspekulerede banditter!

    Fastspeed kører pt. med en kampagne pris(koster gratis at skifte), hvis man vælger at skifte til dem inden 8 oktober 2020(mener jeg det var). Så de vil meget gerne være min nye fiber udbyder, lyder det til!

    • Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  Mr_Wizard.
    #7

    Packman
    Bruger
    66 indlæg
    Offline

    Underligt, sikker på at ikke bare gør det klart over for deres kunder at fibernettet er åbent for andre udbydere?
    Ellers se om Altibox kan levere på din adresse. 1 Gbit for 399 kr

    #8

    Heschen
    Bruger
    1.877 indlæg
    Offline

    Hej DR

    Nu arbejder jeg for Eniig (Norlys) så vil lige give de informationer jeg nu ligger inde med, så håber jeg det gør det lidt nemmere for jer at vælge rigtigt

    Det er korrekt som #0 skriver, så har Eniig sendt et brev til alle deres kunder at de bliver opsagt.

    Dette sker fordi Eniig (Waoo) og Syd Energi (Stofa) er fusioneret og er blevet til Norlys. For at de må dette kræver Konkurrence styrelsen at Eniig opsiger alle deres kunder og lader dem selv vælger imellem alle udbydere der har adgang til deres fibernet. Skal lige nævne at man selv har kunne vælge udbyder på Eniigs fibernet i ca. 1½år efterhånden.

    Det vil sige at vælger man Norlys, så forbliver man altså der hvor man er i dag (Eniig) og det ENESTE der sker er at produktet får et andet navn (Stofa)

    *Samme udstyr (Router) Har man TV boks og Smart Wifi skiftes disse til andet mærke.
    *Samme kundeservice (den du altid har haft)
    *Samme helt suveræne support (måske lidt personlige følelser indblandet her)
    *Samme priser (dog får du de førte 3 måneder gratis)
    *Betaling service skal ekke laves igen
    *TV Via RF udgang (som de eneste)

    Der er jo i også skriver den mulighed at skifte til en helt anden udbyder, men der vil man skulle have nyt udstyr, med den risiko der nu er ved det, tænker mest på Wifi dækning og man kan ikke få RF TV.
    Dog er selve linjen ind til huset 100% den samme, så linjen bliver hverken bedre eller dårligere ved at skifte.

    Dette var bare lidt information om hvorfor i har fået brevet, håber selvfølgelig at I fortsat vil forblive kunder hos Norlys (Eniig)

    What LOL champ do you hate the most? - and why is it Teemo?

    • Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  Heschen.
    #9

    _Djernis_
    Bruger
    1.406 indlæg
    Offline

    #8 Det lyder eller meget anderledes det jeg har kunnet læse på følgende link: https://finans.dk/erhverv/ECE12335266/norlys-forlader-fibersamarbejdet-waoo-for-ikke-at-konkurrere-mod-sig-selv/?ctxref=ext

    Har været glad for mit abonnement hos Eniig og samme siden det kom til at hedde Norlys, men du skal også huske på at for en del Nordjyder (efter hvad jeg har oplevet ihvertfald) er et “fy-ord” så bare det at forbindelsen kommer til at skifte navn er ikke godt 😉

    "Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle... men vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege"

    • Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  _Djernis_.
    #10

    -zybr
    Bruger
    2.995 indlæg
    Offline

    Har også fået samme brev. Det har kørt super stabilt her hos mig i midtjylland(mere stabilt end elnettet!). Men hvis jeg vælger waoo, så er det vel same-same som før?..

    "Tibet-kommissionen har derimod ikke kunnet læse de øverste chefers mails, fordi ”deres korrespondance simpelthen var væk. Slettet. Slettet også fra backup’en og væk", -Kommissionens formand, Tuk Bagger.

    #11

    Heschen
    Bruger
    1.877 indlæg
    Offline

    #9 Det er korrekt at Eniig trækker sig ud af Waoo, men andet ville ikke give mening da man nu har adgang til at kunne købe de samme TV pakker hjem igennem Stofa kontrakten hos div. indholds leverandøre, til en lavere pris end Waoo kunne.

    Waoo var reelt intet andet end et fælleds firma alle fiber selskaberne skabte til at lave fælleds indkøb, markedsføring og drift af TV/telefoni, og derfor ville det bare være en dobbelt udgift stadig at være “medlem” der., når Eniig nu har alt dette inhouse.

    What LOL champ do you hate the most? - and why is it Teemo?

    #12

    Heschen
    Bruger
    1.877 indlæg
    Offline

    #10 Vælger du Waoo, så skifter du reelt firma til Fibia og skal have deres udstyr, snakke med deres kundeservice/support og deres betalingsbetingelser.

    Så ved at “skifte” til Waoo (Fibia) til navnet forblive det samme, men alt andet vil skifte.
    Hvor hvis du bliver ved Norlys, så skifter navnet, men alt andet forbliver det samme.

    Giver ikke mening i know

    What LOL champ do you hate the most? - and why is it Teemo?

    • Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  Heschen.
    #13

    Chukie
    Bruger
    1.674 indlæg
    Offline

    #8 Heschen, tak for dit input.

    Jeg havde lige fået mig selv godt op i det røde felt, da priserne ville stige ved skift til andre leverandører, hvilket jeg synes er noget gevaldigt svineri, da forbrugeren er blevet presset ud i skiftet af leverandør. (så meget for hjælp fra konkurrencestyrelsen)

    Men nu fik jeg præcis hvad jeg gerne ville have, en fortsættelse. TAK

    #14

    MessiahDK
    Bruger
    772 indlæg
    Offline

    vil priserne forblive de samme?
    Er der evt nogen fordel i at skifte til f.eks Fastspeed hvor jeg kan få 1000/1000 til 349 per måned (betaler lige pt 399 for 500/500 ved eniig)

    #15

    StiX
    Bruger
    6.394 indlæg
    Offline

    De har i hvert fald mistet mig som kunde. Har haft Stofa af to omgange før og hver gang har det været noget ustabilt pis, så hvis der står Stofa på produktet skal jeg ikke have del i det.
    Nu skal jeg så bare igennem til deres kundeservice så jeg kan opsige det, hvilket tilsyneladende ikke er lige til… Lang kø uden oplysning af plads i køen eller mulighed for at blive ringet op.

    - fordi jeg siger det...

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 67 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.