mandag, oktober 21, 2019

Opgraderingspakke til rx 580 8gb

Daily Rush Debat Hardware Hardware Opgraderingspakke til rx 580 8gb

• Forfatter
    Emne

Sentrax
    Bruger
    3.511 indlæg

Hej folkens

Mit gamle skodsystem skal opgrades. Det nye skal ikke være et monster, men må gerne kunne være med et par år.

Jeg har et Rx 580

Og overvejer at købe denne Opgraderingspakke

Er der en som kan fortælle om de dele passer nogenlunde sammen? Eller et bedre bud, til cirka samme pris – maks 4-500 oveni.
    Har ikke de vilde krav til grafik, det skal bare køre ved 50-60 fps på mellem til høj settings i 1080.

Lige pt sidder kortet i et sabertooth z77, med 8 GB ddr3 ram og en i5 2500k.

Hammer in my hand, still pounding on a screw.

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Urnefar
    Bruger
    1.505 indlæg

Snupper du en pakke, ville jeg nok vælge den med i5-8400.

Med Ryzen kittene giver det ikke særligt meget mening at nøjes med en 1500x , ift. hvor meget mere du får med 2xxx serien og 6 cores / 12 threads. Kittene er heller ikke optimale, så jeg synes du bør købe delene separat.
    Du kan sagtens finde et fint B450 board til 600-800kr, og der er tilbud på G.Skill Aegis 3000mhz 2x8gb kits til ~750kr i øjeblikket (ram hastighed er vigtig med Ryzen, så kun 2666mhz i kittet er ikke trivielt).
    2600X har en rigtig fin medfølgende køler, der er let at installere, så der er ikke noget at hente med et samlet kit ift. letheden ved at samle PCen

• Denne kommentar blev ændret for 7 måneder, 4 uger siden af  Urnefar.

Deadmeat
    Bruger
    6.367 indlæg

#0: Jeg er 100 % enig med #1, gå efter en i5 8400 pakke i stedet. Der er pt. ikke noget pris-performance match til den CPU når det kommer til gaming. Du skal betale 200 kr mere hos Komplett for en opgraderings pakke med i5 8400.

Jeg skal ikke kunne sige om prisen på deres opgraderingspakker er god. Der må du evt. selv lige pristjekke de enkelte dele. Kan være der er noget at spare ved at købe tingene separat og evt. hos anden forhandler.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Sentrax
    Bruger
    3.511 indlæg

Okay, det var præcist den slags viden jeg var ude efter!
    Jeg vil helt klart kigge efter det I anbefaler.
    Mange tak.

Drixx
    Bruger
    2.782 indlæg

Har selv lige købt ryzen 2600, b450, 16gb 3000hz ram og rx580. Det er en pålidelig maskine indtil videre. 2600x er clocket fra producenten og med en bedre stock køler. Jeg valgte 2600 så jeg selv kunne ordne sådanne ting. Startede med at købe b350 bundkort; men bios skulle opdateres før den ville acceptere CPU. Så jeg byttede til 450 med det samme.

Et helt almindeligt fyr

Sentrax
    Bruger
    3.511 indlæg

#1 hvor har du fundet tilbuddet på ram?

Urnefar
    Bruger
    1.505 indlæg

Sentrax
    Bruger
    3.511 indlæg

#6 Ja, det kunne jeg jo have sagt mig selv >_<

Tak

Sentrax
    Bruger
    3.511 indlæg

Jeg har hængt lidt i bremsen – men nu er der heldigvis kommet lidt overskydende skat ind på kontoen, så nu skal det være.

Desværre kan jeg ikke finde pakken med I5-8400, som I anbefalede – men overvejer denne I5-9400F i stedet
    Men den er vel også okay?

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.