tirsdag, oktober 27, 2020

Old world og Epic gamestore – skidt eller godt

Daily Rush Debat Spil Old world og Epic gamestore – skidt eller godt

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    SturmW-Ghost
    Bruger
    12.357 indlæg
    Offline

    Hey fellow rushere

    Jeg har lige fået øjnene op for hvad jeg vil kalde et barn imellem civ serien og crusader kings serien, kaldet Old World.

    Jeg har set et par streams med det, og senest den altid underholdende, Quill18.

    Jeg er stort set sikker på at jeg vil spille det spil, men jeg er ikke sikker på hvornår. Spillet er tilsyneladende kun tilgængeligt på Epic det første års tid.

    Jeg er ikke hoppet på Epic vognen endnu, men jeg overvejer det kraftigt pga. dette spil. Men hvad er rushernes erfaringer med Epic – Gode/dårlige? Er det bøvlet i forhold til Steam, og oplever I, at det er besværligt, at jeres licenser er delt ud på forskellige udbydere?

    Spillicensen kan forudbestilles på Epic nu har jeg ladet mig fortælle. Jeg ved ikke hvad det koster som udgangspunkt, men kan se, at det koster 189 kr. via affiliate link til Quill18, hvilket jeg har tænkt mig at støtte, hvis jeg hopper på Epic vognen.

    "In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

Viser 3 kommentarer - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    Fox
    Bruger
    3.848 indlæg
    Offline

    Har spillet (testet) det nu i nogen tid og jo; det er en CIV-klon af en slags. Det minder en del om CIV V – dog er gfx en smule mere shitty i OW end CV. Derudover er der fixed slots hvor du kan bygge byer – hvilket jeg hader…det ødelægger en del af taktikken.

    Diplomatiet spiller rent faktisk en rolle her i forhold til CIV og div. intriger er meget underholdende….fik en strid kone som kom ud for et “uheld” og elskerinden blev min dronning…dog gav det noget problem i forhold til arvefølgen osv osv osv.

    Resource håndteringen kræver lidt mere indsigt end CIV V og det er jeg ikke helt med på endnu. Lidt det samme med bygningerne; man skal lige sætte sig ind i hvad de gør osv. F.eks. hvor man CIV V har et tempel = bonus X – så har du i OW forskellige guder du kan dyrke = bonus X – Y – eller noget helt 3.

    ……at Danes så er udråbt til spillets savages og efter barbariens skal ses som slagtekvæg er naturligvis en bommert

    Sometimes you gotta rise above your morales

    #17

    SturmW-Ghost
    Bruger
    12.357 indlæg
    Offline

    #16
    Glæder mig til at prøve det, men foreløbigt bliver det nok, når det kommer til steam – Har spil nok lige pt.

    Enig vedr. danskerne i spillet, og ja det eneste der irritere mig, når jeg ser LP’s af det, det er at byerne kun kan placeres i forudbestemte zoner. Alle de små events elsker jeg, og bringer mine tanker tilbage til en tid, hvor udviklerne kælede for detaljerne.

    "In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

    #18

    snowball42
    Bruger
    1.332 indlæg
    Offline

    Nu har jeg også fået spillet igennem et par gange, og første omgang tog det lidt at finde ud af at de Civics og Training. Hammer/skjold. At de bruges af byen der laver noget, men spares op når de ikke bruges. “Det opsparede” kan så bruges af alle byer. Dvs. at hvis alle laver noget i Civics, så kommer der et pænt stort underskud af Civics. Selvom man udvider alt hvad man kan der giver Civics, så er resultatet det samme hvis alle byer laver noget. Så tanken er lidt at sprede hvad byerne laver, så det hele kan balancere.

    Umiddelbart er spillet sådan set fint nok, der er nogle af koncepterne jeg ikke synes fungerer helt perfekt, som #16 siger, man kan ikke selv vælge start stedet. Jeg synes combat er lidt lala, f.eks. hvis man vil erklære krig, så samles alle ens enheder omkring fjendens byer, og så går man ellers amok, for når man selv har teten, så kan man smadre enhederne enormt hurtigt, for enhederne modtager ikke lige så meget skade ved at angribe som når der forsvares (Som i Civ, hvor det rent faktisk gør ondt at angribe).

    Jeg blev også lidt træt af den enorme mængde beskeder der til tider kan komme. Og balanceringen går helt galt late game, så jeg tænker at der mangler lidt der. Derudover kom der jævnligt XML fejl der fyldte ud på skærmen. Dog crashede det vist kun en enkelt gang, men late game kom der slowdowns.

    Så alt i alt har det potentiale, men er i interesseret, så giv det lige et ½ år eller noget, så er det nok lidt mere færdigt.

Viser 3 kommentarer - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.