tirsdag, juni 2, 2020

Ny mobiltelefon – budget 3000 kr.

Daily Rush Debat Hardware Hardware Ny mobiltelefon – budget 3000 kr.

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.408 indlæg

Hej

Min bedre halvdel skal have ny telefon og budgettet lyder på omkring 3000 kr. Et godt kamera er tæt på det vigtigste, så der kan blive taget en masse billeder af arvingen.

Nuværende telefon er en iPhone SE, som desværre er begyndt at vise tegn på fejl i elektronikken… Havde iPhone 8 været billigere, så var det nok bare blevet valget, men nu kigger vi i stedet på Android – og jeg må indrømme, at det er et område, som jeg ikke har fulgt med i.

Mulighederne lyder som følger:
    – Nokia 7.2.
    – Motorola One Zoom
    – måske en Huawei? (omend jeg ikke er vild med ideen om handelskrigen ift. Huawei og Google)

Jeg skal til Tyskland om et par uger, hvor Pixel 3A kan købes for 330-350 euro, dvs. ca. 2600 DKK. Den har et vildt kamera, har jeg læst mig til. Kan det svare sig at vente, særligt ift. reklamation v. fejl? (Googles hardware-kvalitet har jeg læst forskelligt om).

Men for at være oplyst bedst muligt, så ville jeg høre hvad rusherne har af erfaringer og andre input; er der andre telefoner, der bør overvejes?

Tak for hjælpen med at score point hos fruen

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Bullit
    Bruger
    984 indlæg

Jeg har skrevet og husket forkert. Min telefon er en One vision. Den er lidt pinlig at optage video med. Man skal nemlig holde telefonen oprejst selvom om man filmer i 16:9. Ellers tager din pisse gode billeder.

Min søn og svigerfar har One Action. De er godt tilfreds.

Don't say motherfucker, motherfucker.

HorrorByte
    Bruger
    4.763 indlæg

Tag et kig på bluecity der kan du få brugt iphone med garanti

First we poisoned him, then we broke his neck. Then we took his clothes, and we're very sorry.

Steadi
    Bruger
    5.408 indlæg

#15 – One Hyper ser egentlig ret interessant ud, men er kun til GSM-netværk. Det er som så ikke et problem pt., men hvis Danmark begynder at lukke GSM, som andre lande har gjort, så er den vel reelt ubrugelig.

Jeg tror, at vi tager et kig på One Vision.

(Og det kan være, at jeg også skal overveje det – min mobil tog en plasker her til morgen )

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Bullit
    Bruger
    984 indlæg

One Hyper understøtter GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

Don't say motherfucker, motherfucker.

Kaalund
    Bruger
    1.543 indlæg

Den er til 3G/4G lige som alle andre.

Origin: LaManchaDK // Steam: KongenDK // UPlay: LaManchaDK // Discord: Jensen

Jepparh
    Bruger
    1.731 indlæg

motorola one vision – Den er super hurtig, og pisse billig. Og lidt mere aflang i det end de andre tilsvarende.

Steadi
    Bruger
    5.408 indlæg

#19-20 – Ser ud til, at I har ret. Et par artikler om telefonen inden udgivelse sagde bare noget andet.

#21 – til dens nuværende pris kan det godt accepteres, hvis kameraet ikke er helt i top, så tænker vi forsøger os i den retning.

Nu er jeg bare selv blevet lidt lun på en Pixel 3A

Fisker
    Bruger
    12.137 indlæg

#11 Pixel 3a er svær at slå til prisen hvis kameraet vægter højt, har dog ikke selv personligt haft den (Havde en Pixel 3), men kamera hardware/softwaren er den samme.

Steadi
    Bruger
    5.408 indlæg

#23 – min primære bekymring ift en Pixel er, at jeg så skal købe den i Tyskland. Er ikke sikker på, at jeg orker en større tysk korrespondance, hvis der er noget galt med den..

Jeg forstår desuden ikke helt, hvorfor Google ikke sælger den på det danske marked.

Fisker
    Bruger
    12.137 indlæg

#24 Ved ikke hvorfor, i starten sagde de at de ikke gad sælge den hvis de ikke understøttede Google Assistant i det givne lang, men det har de efterhånden gjort i et stykke tid nu.

Steadi
    Bruger
    5.408 indlæg

#21 – Hvad gav du for din Vision, da du købte den? Elgiganten får den ikke længere, så har haft prisen nede på 1400 kroner, men har desværre ikke flere tilbage udover i en butik på Sjælland.

Vi leder videre.

Razorblade2
    Bruger
    171 indlæg

Hvad er der galt med one hyper, det ser ud som om den har kameraer der passer til jeres behov?

Steadi
    Bruger
    5.408 indlæg

#27 – for mit eget vedkommende mangler jeg anmeldelser af den, og så er det kun Lenovo selv, der sælger den. Ville foretrække at kunne prøve den inden.

Men vi ser hvad den bedre halvdel siger

Edit: manglen på anmeldelser er nok fordi, at den først kommer til februar, ups.

• Denne kommentar blev ændret for 4 måneder, 2 uger siden af  Steadi.

abehanne
    Bruger
    1.129 indlæg

Jeg købte sådan en CAT S31.. Jaja grin bare, men den holder! Altså som i den går ikke i stykker medmindre du koger den i 5 timer eller smider den ind under en hydraulisk presse.. sådan føles det i hvert fald!

Hvad kamera angår, så er det jo ikke state of the art technology. Men tilgengæld kan du tabe i den i toilettet eller drukne den i babymos. Jeg har haft hhv nokia fra 1999, og iPhones siden 2011. Efter at have haft det svin her i 2 måneder kan jeg godt sige go for den!

Og ja så koster den kun 2000 kr, og holder 2000 gange bedre end alt det andet plastic på markedet.

FunteX
    Bruger
    7.965 indlæg

Kan ogsaa selv klart anbefale one+ . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.