lørdag, juli 4, 2020

Ny mobiltelefon – budget 3000 kr.

Daily Rush Debat Hardware Hardware Ny mobiltelefon – budget 3000 kr.

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.440 indlæg

Hej

Min bedre halvdel skal have ny telefon og budgettet lyder på omkring 3000 kr. Et godt kamera er tæt på det vigtigste, så der kan blive taget en masse billeder af arvingen.

Nuværende telefon er en iPhone SE, som desværre er begyndt at vise tegn på fejl i elektronikken… Havde iPhone 8 været billigere, så var det nok bare blevet valget, men nu kigger vi i stedet på Android – og jeg må indrømme, at det er et område, som jeg ikke har fulgt med i.

Mulighederne lyder som følger:
    – Nokia 7.2.
    – Motorola One Zoom
    – måske en Huawei? (omend jeg ikke er vild med ideen om handelskrigen ift. Huawei og Google)

Jeg skal til Tyskland om et par uger, hvor Pixel 3A kan købes for 330-350 euro, dvs. ca. 2600 DKK. Den har et vildt kamera, har jeg læst mig til. Kan det svare sig at vente, særligt ift. reklamation v. fejl? (Googles hardware-kvalitet har jeg læst forskelligt om).

Men for at være oplyst bedst muligt, så ville jeg høre hvad rusherne har af erfaringer og andre input; er der andre telefoner, der bør overvejes?

Tak for hjælpen med at score point hos fruen

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

kongkim
    Bruger
    16.133 indlæg

Må indrømme jeg ikke lige har tjekket prisen.

Men kan klart anbefale OnePlus generelt, Har selv OnePlus6 pt. og det var bestemt ikke den dyreste telefon jeg har haft, men nok det bedste jeg har været mest glad for

Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

Steadi
    Bruger
    5.440 indlæg

Oneplus 6T’eren er desværre stadig oppe i 3800 kroner, men den har jeg også forsøgt at pushe

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Tequilashot
    Bruger
    4.787 indlæg

one plus er en solid tlf til prisen i forhold til samsung med performance.

https://www.proshop.dk/Mobil/OnePlus-6-128GB8GB-Mirror-Black/2655088

Jeg drømmer selv om en foldable phone i fremtiden.
    Har kigget på Motorola Razr men prisen på 11-12k er gal.

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

_Djernis_
    Bruger
    1.374 indlæg

Mht. Huawei er det så vidt jeg husker kun nye modeller der ikke har været introduceret før der bliver berørt af handelskrigen, min kone har en p20 lite og jeg har selv en p30 pro (købt 29/7-2019) og vi har ingen problemer med at benytte services. Så hvis du finder en Huawei der er fra før det så skulle der ikke være problemer

"Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle... men vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege"

Steadi
    Bruger
    5.440 indlæg

#3 – Oneplus er for dyr. I det prisleje tror jeg, at hun er mere tilbøjelig til at holde sig til iPhone.

Tequilashot
    Bruger
    4.787 indlæg

https://www.proshop.dk/Mobil/Apple-iPhone-7-32GB-Black/2567907

Iphone til 3k ser temmelig skrabbet ud men ok.
    Iphone er nem at bruge så længe ens kode kan huskes.

Android er en udfordring for nybegyndere.
    Med det sagt de flest kunder jeg møder har iphone.
    Jeg er selv glad for android og hvad jeg kan gøre med det.

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

NightBreaker
    Bruger
    6.776 indlæg

Vil kig på den pixel

Steadi
    Bruger
    5.440 indlæg

#6 – 32 GB er også lige i underkanten af nødvendigt

• Denne kommentar blev ændret for 5 måneder, 3 uger siden af  Steadi.

Mikaa
    Bruger
    3.235 indlæg

#0 Hvilke funktioner betyder noget for hende ved valg af mobil?

Kamera? Apps? Styresystem? Batteri?

Med Samsung S8-9 får du virkelig meget for pengene og et virkelig godt kamera.

Help me, Premature Ejaculation Man! Premature Ejaculation Man: I'm coming!

Steadi
    Bruger
    5.440 indlæg

#9 – Vigtigst er kameraet. Dernæst kommer vel apps, omend jeg ikke ved om der er nogle specifikke, som bare *skal* virke på en ny mobil

ift. styresystem, så er hun som sagt “villig” til at skifte fra iOS til Android, men ift. Android, så bør det være Android 9.0.

Steadi
    Bruger
    5.440 indlæg

#7 – Har du erfaring med Pixel 3A?

StultusX2
    Bruger
    5.451 indlæg

3K! Hvorfor?

(Beklager! Alderen/ligegyldigheden trykker…)

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Spionas
    Bruger
    1.638 indlæg

Jeg har ikke selv en Motorola men de får meget ros af anmelderne. Meget telefon for pengene.

Kig evt. retning af Samsung modeller. Min kone har lige købt en A40 til 1300 gennem sin udbyder og er rigtig god tilfreds.

Nickell
    Bruger
    4.220 indlæg

Motorola er godt kørende for tiden. De er umiddelbart ikke så slidstærke (Min skærm er lige revnet), men der er en god android på uden bloatware, god batteritid og meget rimelige priser på dem. Jeg hopper selv på Motorola One Action i den nærmeste fremtid.

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

Bullit
    Bruger
    989 indlæg

#14 jeg har One action og jeg har tabt den telefon så mange gange at jeg har opgivet at tælle det. Den har det stadig godt. Det gummi cover man får med, dækker skærmen helt perfekt.

#1 Motorola kommer med deres One Hyper. Det lyder til at være den perfekte telefon. Den koster 2600kr. og hvert minut du oplader den giver 1 times brug.

https://www.lenovo.com/dk/da/phones/moto/motorola-one/motorola-one-hyper/p/PMIPMCI21MJ

Don't say motherfucker, motherfucker.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.