tirsdag, september 19, 2017

Nogle anbefalinger for 1440p 60hz monitor?

Daily Rush Debat Off-topic Nogle anbefalinger for 1440p 60hz monitor?

• Forfatter
    Emne

Bunzai
    Bruger
    5.179 indlæg

Hey jeg går lidt og overvejer at få en 1440p 60hz monitor, men jeg har ret svært ved at finde nogle brugbare anmeldelser. Det virker lidt som om hele monitor-markedet kører på paid reviews, så ved ikke hvor meget jeg kan stole på dem.

Hvis I har nogle eventuelle bud på, hvad der er værd at kigge på, ville det være fedt. Gerne skærme, hvor pris og kvalitet hænger godt sammen.

• Dette indlæg blev ændret for 6 dage siden af  Bunzai.
Viser 14 kommentarer - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Evv
    Bruger
    414 indlæg

please… stop ! Ikke 60hz Op på 144hz med dig
    Er selv lige kommet herop og holy fuck.. NEVER again 60!

zim3t
    Bruger
    206 indlæg

Kan varmt anbefale DELL U2715H, som jeg både har på job i privaten – mega lækker.

Til gaming vil jeg dog anbefale 144hz

Bunzai
    Bruger
    5.179 indlæg

Men jeg kan vel dårligt ramme consistant fps til at gøre brug af 144hz? Jeg har GTX 1080, og kan ikke forestille mig, at jeg kan ramme op på det niveau Eller er der noget jeg ikke fatter med det?

Evv
    Bruger
    414 indlæg

#3: 1080 ti giver hvad? 20-40 fps mere?
    Du burde snildt kunne ramme +150fps i f.eks. Doom med alt på max og i 1440p / 144hz.

Sidder selv på 180-200fps.

Deadmeat
    Bruger
    4.352 indlæg

#0: Hvilke spil skal du game? Hvad er dit budget? Hvor stor skal skærmen være? Har du nogen krav til farvenøjagtighed? Nogen krav/ønsker til panel type TN/VA/IPS?

Kan ikke helt følge dit rant imod skærm anmeldelser. Der er da mere end et par steder at kigge efter nogle seriøse anmeldelser.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Nioxic
    Bruger
    16.802 indlæg

jeg TØR ikke købe en 144 Hz skærm… da jeg elsker max settings. det bliver hurtigt dyrt, hvis man spiller krævende spil

Jeg har selv en LG 34UM88-P Ultrawide som jeg er super glad for. det er en “budget” 3440×1440 monitor på 60 hz, til 5000, men den er sgu glimragende. kan køre op til 75Hz med freesync hvis du har et amd kort.

ellers så er den førnævnte LG 2715 et glimrende bud. hvis du altså ikke vil ha flere Hz eller HDR, højere opløsning, freesync/gsync eller lign.

Personligt ville jeg nok ikke købe en skærm idag, uden at gå op i de højere opløsninger, og/eller Hz og HDR

http://www.reddit.com/r/random/

Sven_Bent
    Bruger
    25.042 indlæg

Du behoever ikke ramme 144fps for at goere udnyttelse af 144hz
    hvis du f.eks spiller med vsync saa vil det at have 144hz giver en bedre opleosning af mulige FPS du kan faa

f.eks med 60hz skaerm akn du kun have
    x/1 = 60fps
    x/2= 30fps
    x/3= 20fps
    x/4= 15 fps

med 144 vil de varea
    x/1 = 144fps
    x/2 = 72FPS
    x/3 = 48FPS
    x/4 = 36
    x/5 = 28.8
    x/6 = 24
    x/7= 20/5
    x/8 = 18
    x/9 = 16
    x/10 = 14.4

som du kan se slev his du kun roder omring 60FPS saa med en 144hz skaerm vil du marke mindre FPS drops grunde vsync/doublebuffering

scenariet aender sig efter hvordan du typisk koere din opsaetning. (fast sync non sync etc etc) mne hvis du skriver hvordan du typisk koere med sync kan jeg illustere forskellen en lille smule

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Bunzai
    Bruger
    5.179 indlæg

#7 – Jeg har stort set lige købt PC (er PS4 og Mac ejer) så det hele er lidt nyt for mig med gaming pc. Men jeg spiller primært Paragon pt, og den svinger mellem 100-200 fps lidt op og ned, men vil sige den for det meste er sådan omkring de 150fps (på 1080p).

Men jeg vil gerne kunne køre spil på relativt høje settings fremover, så jeg kan ikke se at 144hz ville gavne mig det store på GTX 1080 jeg har.

#5 Jeg har ikke nogle krav, budgettet er max 5000 vil jeg sige – og så gerne lav ms, min nuværende er 1ms 60hz 1080p. Du har nok ret i det med anmeldelserne og jeg bare føler det lidt som en jungle, når jeg ikke har erfaring med dem.

Mr_Wizard
    Bruger
    907 indlæg

#8 Det eneste der sådan set giver negativ indflydelse på ydelsen i et spil, er en højere opløsning på skærmen, pga. grafikkortet så får flere pixels den skal flytte rundt på!

En højere understøttet refresrate såsom 144Hz, som SvenBent osse nævner, hjælper faktisk kun på ydelsen! Med andre ord(såfremt skærmens panel ellers kan følge med), er det kun en fordel at skærmen understøtter så høj en refreshrate som muligt. Det gør blot skærmen istand til at vise hurtige bevægelser mere flydende og samtidig minimere tabet af detaljerne. Så at billedet osse ved bevægelser, fremstår mere klart og tydeligt da tab af detaljer og skarphed minimeres, jo højere op i refreshrate vi kommer(ihvertfald teoretisk).

Så, hvis hastighed er din største bekymring, skal du passe på med at vælge en skærm med for høj en opløsning, samt gå efter en med høj refreshrate(og gerne med et godt panel osse)!

astroturf
    Bruger
    454 indlæg

Med et budget på 5k, ville jeg skyde pengene efter en Gsync skærm.

F.eks:

http://www.edbpriser.dk/skaerm/asus-rog-swift-pg278qr-sort-id-14571289.aspx?q=G-sync

• Denne kommentar blev ændret for 5 dage, 3 timer siden af  astroturf.

mengsk
    Bruger
    885 indlæg

dell s2716dg ? LED. https://www.computersalg.dk/i/1257875/dell-s2716dg-led-skaerm-27-27-til?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

144hz 1 ms gsync 1440p 27 tommer – fin fod.
    4300 kr? er der en grund til at gå uden om dette display?

Edit – 4300

[SoK]Mengsk leader of the Sons of korhal

• Denne kommentar blev ændret for 4 dage, 1 time siden af  mengsk.
    • Denne kommentar blev ændret for 4 dage, 1 time siden af  mengsk.

Bunzai
    Bruger
    5.179 indlæg

Tak for svar. Jeg skal lige lægge hovedet lidt i blød, men ser ud til det skal være 144hz monitor så. Nok med gsync også som det lige ser ud.

johbe
    Bruger
    8.655 indlæg

Skriv gerne hvad du ender med at købe

Same shit, different day.

Mr_Wizard
    Bruger
    907 indlæg

#0 Hvis du ellers kan undvære G-sync. syntes jeg umiddelbart denne seneste model serie fra Samsung, ser ud til at tilbyde flest features/funktioner for pengene:

27 tommer model = http://www.edbpriser.dk/skaerm/samsung-chg7-series-c27hg70qqu-graa-id-22991345.aspx

32 tommer model = http://www.edbpriser.dk/skaerm/samsung-chg7-series-c32hg70qqu-graa-id-22751720.aspx

49 tommer(ultra wide) model = http://www.edbpriser.dk/skaerm/samsung-chg9-series-c49hg90dmu-graa-sort-id-22990763.aspx

Der kommer godt nok nogle HDR monitorer senere(formentlig først næste år engang), som har kraftigere lys-output og bedre styring af denne, så at HDR tager sig ekstra flot ud. Samt G-sync indbygget. Link = https://www.monitornerds.com/almost-all-hdr-monitors/

Desværre ser det osse ud til, at disse modeller kommer til at koste på den “forkerte” side af 10.000,- Hvilket desværre nok vil gøre dem for dyre for de fleste.

Så indtil videre….er Samsungs nye HDR modeller, det bedste bud på en “jack of all trades” jeg har kunne finde, hvor man får mest for pengene…..men ja, desværre ikke G-Sync.
    Har dog læst et sted at der muligvis kommer en g-sync. udgave af disse, men tror desværre det hører til i “rygte/ønsketænkning” fra visse individer. Det vil desuden osse øge prisen med 1000-1500, hvilket måske vil gøre skærmene for dyre for dem som ønskede sig G-sync.

Viser 14 kommentarer - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.