lørdag, august 8, 2020

Nogen der har erfaringer med kameraet Sony a5100?

Daily Rush Debat Off-topic Nogen der har erfaringer med kameraet Sony a5100?

• Forfatter
    Emne

Romby
    Bruger
    1.063 indlæg

Min kæreste vil have et nyt kamera (det gamle er gået i stykker). Hun har overvejet at købe et Sony a5100. Hun har spurgt mig om min mening, men jeg ved intet om kamera og hvad skal skal købe. Så lad os se om det store DR orakel ikke kan hjælpe. Nogen der har erfaringer med dette kamera eller lignede modeller? Nogen der kan anbefale andre kameraer i samme prisleje? Alle råd, erfaringer er meget velkomne.

Kameraet skal bruges til billeder fra ferier, udflugter og fester. Vi kommer altid hjem med ca. 500 billeder fra ferier. Min kæreste elsker at lave fotobøger og kalendre med disse billeder.

https://www.proshop.dk/Kamera/a5100-Alpha-5100-ILCE-5100L/2507163?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Viser 6 kommentarer - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Redspeed93
    Bruger
    13.404 indlæg

Nope, men i den prisklasse havde jeg valgt et Sony RX100 v3 uden tvivl.

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

Kaalund
    Bruger
    1.546 indlæg

Det er et rigtig godt kamera og væsentligt mere alsidigt end forslaget i #1 da du kan skifte objektiv alt efter hvad du har brug for.

Har selv et af de gamle modeller og det kan fint leve op til kærestens spejlreflekskamera.

Ellers se dpreview.com der må være en test

Origin: LaManchaDK // Steam: KongenDK // UPlay: LaManchaDK // Discord: Jensen

Paranut
    Bruger
    638 indlæg

Det er et super fedt kamera, hvis man gider at tage et kamera med rundt. Har det selv og jeg får ikke rigtigt brugt det.

Hvis du er interesseret, er du velkommen til at købe mit. Du skal bare selv hente det i Ørestad (Amager, KBH). Skriv her eller en PB :-).

sortsovs
    Bruger
    511 indlæg

#1 +1 !
    Fantastisk kamera der tager sublime billeder! Kan nemt være i lommen/tasken og kan gå fra fuld auto til 100% manuel!

Romby
    Bruger
    1.063 indlæg

Kæresten endte med at købe kameraet i går inden jeg kunne melde tilbage. Men glad for at høre folk har gode erfaringer.

#1 synes det ser ud til at RX100 koster 25-40% mere. Er lidt for meget for hende.
    #2 DPreviews.com. Lyder som en spændende side :-D. Kigger jeg på

Redspeed93
    Bruger
    13.404 indlæg

@romby Det må være fordi du kigger på den forkerte årgang. Du skal finde et rx100 III, ikke et IV

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

Viser 6 kommentarer - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.