søndag, august 18, 2019

Den Store No Man’s Sky Tråd

Daily Rush Debat Spil Den Store No Man’s Sky Tråd

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 402 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    Ghidora
    Bruger
    8.210 indlæg
    Offline

    #14 Tja, sådan burde det bare ikke være…

    #15 fordi det hele tiden har været annonceret som et indie spil?

    Gigantisk er jo ikke nødvendigvis en god ting…

    Ghidora84

    #17

    Fisker
    Bruger
    11.826 indlæg
    Offline

    #16 Skal indie-spil koste noget specielt da?

    #18

    Ghidora
    Bruger
    8.210 indlæg
    Offline

    #17 aner det ikke!? Hvad syntes du selv?

    Syntes 500 Kr. er meget for et indie spil… Så er den ikke så meget længere… Du er åbenbart ligeglad med hvad spil koster, hurra for det!

    Ghidora84

    #19

    Fisker
    Bruger
    11.826 indlæg
    Offline

    #18 Det var så ikke det som blev sagt.

    Hvorfor har indie-spil i din verden ikke samme berettigelse til prissætning som fx dem bag Call of Mountain Dewty: Black Doritos 3 har det?

    #20

    Ghidora
    Bruger
    8.210 indlæg
    Offline

    Indie spil koster måske 30-150k dollars at lave hvor et AAA spil koster hvad? 60 millioner dollars?

    Det burde vel reflekteres i prisen?

    Men hvis du mener det er mere værd (uden at have prøvet det) så fint for mig.

    Dermed ikke sagt at et inde spil ikke kan give mere værdi end et dyrt udviklet AAA spil. Men et kortspil koster jo heller ikke 2000 Kr. Fordi det kan give flere tusind timers underholdning?

    Ghidora84

    #21

    Fisker
    Bruger
    11.826 indlæg
    Offline

    #20 Igen med den omvendte argumentation, jeg mener ikke at spillet er mere værd uden at prøve det.

    Jeg mener at du ikke kan bestemme at et spil i kategorien “Indie” (Og lad os lige slå fast at Indie ikke har noget med omkostninger at gøre, men alt med udvikler/udgiver-forholdet, eller rettere manglen på det, at gøre) ikke må koste så meget.

    Jeg kender som sagt ikke deres omkostninger, men nu er det sådan at når folkene bag fx Call of Mountain Dewty: Black Doristos 3 bruger 60 millioner dollars på “udvikling” så bruger de 60 millioner dollars for at få spillet brændt fast i nethinden på os i form af promoveringer, reklamer, m.m. og de bruger dem på at få spillet ud efter et år.

    Så når grundlaget for din argumentation er prisen for hvad det koster at udvikle, så smider jeg hellere pengene efter “Indie-spil” end Triple-A projekter der kan se en stor del af deres budget brugt på reklame og fastholdelse af deadlines.

    Men ellers tænker jeg det smarteste er at vurdere omkostningen ud for den værdi den giver dig tilbage, i stedet for at vurdere omkostningen ud for kategoriseringen af den udvikler der har lavet det.

    #22

    Ghidora
    Bruger
    8.210 indlæg
    Offline

    Jeg er helt med på hvad indie betyder, men det er blevet et synonym med “små spil”…

    Det er ret irrelevant hvad de bruger budgettet på, det er stadig en omkostning der skal dækkes ind. Jeg er klar over et større budget ikke nødvendigvis giver bedre spil.

    Rocket League har jeg spillet rigtig mange timer, flere timer end mange AAA spil. Alligevel ville jeg aldrig give 500 Kr. for spillet.

    Ghidora84

    #23

    Fisker
    Bruger
    11.826 indlæg
    Offline

    #22 Om du så mener det er et lille spil eller noget andet så tænker jeg stadigvæk ikke at vurderingen ligger i hvad du kalder spillet.

    #24

    Kasper Kål
    Bruger
    3.061 indlæg
    Offline

    #20: Lol. Tror ikke du skal regne med at NMS kun har et budget på 30-150k dollars…

    The Profile Formerly Known As kring17a

    #25

    Ghidora
    Bruger
    8.210 indlæg
    Offline

    #24 Aner det ikke.. Nu gik snakken jo mere over i hvad indie spil burde koste… Ikke kun NMS..

    Men til at starte med var det vel et en mands projekt… Så var de hvad 4? Og nu 10-12 mand…

    Men nu er Sony også inde over.. Så det er nok blevet en del dyrere end oprindeligt tiltænkt.

    Ghidora84

    #26

    Urnefar
    Bruger
    1.505 indlæg
    Offline

    Det er et interessant projekt.
    På den ene side er et spil med så stor fokus på random generation og så lille et dev team i fare for at lave “en Starbound”, at lave et spil der ser kanon ud som koncept, men er slemt skuffende og målløst efter de første 10 planeter.
    På den anden side har Murray og hans team erfaring med at lave gode spil, og manden selv virker som den mest scene-forskrækkede oprigtigt passionerede game dev til de store events han har vist spillet frem ved.

    #27

    Fisker
    Bruger
    11.826 indlæg
    Offline

    #26 Yeah, han lyder ikke helt hen i vejret, han er meget forsigtig med at hype produktet i de interviews man har set.

    #28

    StultusX2
    Bruger
    4.843 indlæg
    Offline

    “..han lyder ikke helt hen i vejret,”
    Hvilket er en god ting, ing?

    Jeg er stadig våd.. tror jeg – dog afventende, som andre fornuftige/konservative/etc..;-)

    My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

    #29

    Fisker
    Bruger
    11.826 indlæg
    Offline

    #28 Selvfølgelig, vi kan jo ikke vide noget på forhånd, jeg er dog glad for at han lyder mindre spektakulær i sin præsentation.

    Giver mig større håb om at det nok ikke er helt ved siden af hvad han siger, kontra måske folk som Molyneux eller Maxis.

    #30

    Nioxic
    Bruger
    17.597 indlæg
    Offline

    #22 star citizen er et indiespil

    http://www.reddit.com/r/random/

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 402 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.