mandag, september 28, 2020

Nægte modtagelse af annulleret ordre

Daily Rush Debat Off-topic Nægte modtagelse af annulleret ordre

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    RuneSP
    Bruger
    250 indlæg
    Offline

    Hej DR

    Min kæreste og jeg bestilte for en uges tid siden en bålgrill på nettet til 800 kr, ca. kl 20 om aftenen. En times tid senere finder vi ud af det er den forkerte der er bestilt og vi skriver med det samme til webshoppen at vi gerne vil annullere ordren. Vi har på det tidspunkt ikke modtaget andet end en bestillings bekræftelse.

    Et par dage senere modtager vi mail om at varen nu er afsendt. Vi skriver til dem igen at vi har bedt om at få annulleret ordren hvortil de svarer at det er for sent og vi nu skal sende den retur til dem når vi modtager den.

    Den ligger nu i en pakkebutik, leveret af DHL. Vi kan lade den ligge/nægte modtagelse og så bliver den vel sendt retur til afsender. Inde på deres hjemmeside står der er man ikke kan fortryde et køb ved at nægte modtagelse og de ikke refunderer købsbeløbet i så fald. De skriver også at hvis man benytter sig af fortrydelsesretten så refunderer de købsbeløbet minus forsendelsesbeløbet og at dette kan for tunge produkter variere fra 187 til 1172 kr. Da vi købte for over 399 var der gratis fragt.

    Så hvis vi skal følge deres anvisninger skal vi betale for returleveringen (sandsynligvis minimum 100-200 kr da det er en større pakke) og så bliver fratrukket et sted mellem 187 – 1172 kr, afhængigt af hvad de mener fragten har kostet?

    Jeg synes det virker som om at de bevidst ignorerer vores første henvendelse om at få ordren annulleret i det de måske kan tjene lidt på at trække en kunstig høj fragtpris fra købsbeløbet.

    Hvad er vores muligheder? Webshoppen er roba.dk

    • Dette indlæg blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  RuneSP.
Viser 10 kommentarer - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #31

    StultusX2
    Bruger
    5.674 indlæg
    Offline

    #30 La’ nu væ’r! Det er kun når Du#Fisker er i HOPLA – at tråde “kører-LØS” år 2020 på DR.
    Stor TAK herfra…det hele svinder ind; i mod/til de ‘sociale medier’ = goder og onder, der hører sig til…

    Med det sagt! EN forbasket time!? Med din holdning skal ‘kunden’ aldrig have ret. IGEN! EWAR!

    Heldigt, jura omkring Online-handel ér lavet af Silicon-gods

    My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

    #32

    nEmo
    Bruger
    3.752 indlæg
    Offline

    #30

    Trolling har så intet at gøre med om du går efter manden eller bolden – læs evt. nogle definitioner på internettet hvis du er i tvivl.

    And isn't it ironic, don't you think?

    #33

    Nass
    Bruger
    2.091 indlæg
    Offline

    #30 Arj, det er på ingen måde sådan det fungerer.

    Købsaftalen er gyldig. Så ophæver du den. Så er den ikke bindende længere, det er i forbrugerforhold praktisk talt præcist det samme som, at den er annulleret.

    Ingen vil realistisk mene, at man ikke kan bruge fortrydelsesret før der er sket levering.

    Hvis du fortryder et køb, før varen er leveret til dig, kan du meddele sælgeren, at du alligevel ikke ønsker varen leveret.

    https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/e-handel/fortrydelsesret-og-klager/

    Jeg vil forsigtigt indskyde, at jeg har undervist i aftaleret og køberet på universitet i flere år, og at jeg har skrevet kandidatspeciale i aftalers ophævelse.

    Hell, it's about time

    #34

    Fisker
    Bruger
    12.360 indlæg
    Offline

    #32

    Trolling har så intet at gøre med om du går efter manden eller bolden – læs evt. nogle definitioner på internettet hvis du er i tvivl.

    Hvor læser du at jeg skriver det?

    #33 Cool, men det som du citerer modsiger ikke rigtigt hvad jeg har siger, men du skal selvfølgelige være velkommen til at finde noget i loven eller evt. sager som siger noget andet.

    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  Fisker.
    #35

    RuneSP
    Bruger
    250 indlæg
    Offline

    Jeg besluttede at tage hen til pakkestedet og nægte modtagelsen af pakken så den kunne blive sendt retur. Da jeg kommer derop kunne de ikke finde pakken. Tænkte det var fordi den allerede var blevet sendt retur da den havde ligget der i 9 dage. I dag har DHL så åbenbart været forbi og forsøgt at aflevere den igen. Tilfældigvis var min kammerat så forbi på det tidspunkt og han ville da lige være flink og tog imod pakken for os, og pga størrelsen på pakken er det dyrere at sende den retur end hvad den har kostet >.<

    Nå, nu har vi så et bålfad.

    #36

    kenkari
    Bruger
    5.251 indlæg
    Offline

    #35: Hvis man er rigtig fræk der, kan du godt tillade dig at sige du ikke har fået pakken. Hvem har skrevet under? Er den udleveret til personen den er sendt til? Osv osv osv..:)

    Stay Loyal - Forget Royal

    #37

    mortendb
    Bruger
    377 indlæg
    Offline

    #36 Det er bedrageri og nok ikke noget som er en god ide at bevæge sig ud i. Der kan være nogle ret voldsomme konsekvenser ved det.

    #38

    Bounce1
    Bruger
    1.743 indlæg
    Offline

    Du har ALTID 14 dages fortrydelsret, men du hæfter selv for at sende pakken retur.

    #39

    SturmW-Ghost
    Bruger
    12.326 indlæg
    Offline

    #36
    Rigtig fræk? .. Prøv at indsætte “komplet idiot” i stedet.

    "In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

    #40

    Noize
    Bruger
    4.504 indlæg
    Offline

    skriv da til deres support med hele historikken att ledelsen. da kan da ikke være et mega problem for dem at sige ok vi sender en retur fragt label og du får de fulde beløb tilbage. du har jo annulleret inden afsednelse og hæfter derfor ikke for at sende lortet retur. det er da det eneste rimelige.

Viser 10 kommentarer - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.