Mulig socialt svindel ?!+
Daily Rush › Debat › Off-topic › Mulig socialt svindel ?!+
- Dette indlæg indeholder 36 kommentarer, har 26 deltagere og blev senest opdateret af
Kochie for 8 år, 5 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 14/08/2012 kl. 17:51#0
dagens moralske spørgsmål.
Jeg har en overbo, som jeg faktisk kun ser komme i bil nu og da for at tømme postkassen og det kan vel tælles på en hånd hvor mange gange jeg samlet har set hende. Jeg mindes ikke at have set lys eller hørt lyd fra lejligheden siden jeg flyttede ind blokken i feb.
Jeg har set at der er et barn i bilen engang imellem når hun henter post.
Uden at være specialist tyder det i min optik på noget svindel af en art eller som udgangspunkt som meget mistænkeligt.
Der ud over også spild at have en tom lejlighed når folk rent faktisk står på venteliste.Synes i det lyder mistænksomt ?
Skal man melde det til kommunen eller blande sig uden om hvis ja.
Im not trolling, im BOXXY
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 14/08/2012 kl. 18:05 #1
Det kan vel bare være at hun bor ved kæresten men ikke er sikker på det holder, derfor har hun endnu ikke skaffet sig af med lejligheden.
14/08/2012 kl. 18:05 #2Ja du må hellere stikke din overbo som en anden DDR agent. Og hvis du gør, så vær mandfolk nok til at se hende i øjnene og fortælle hende at du er stikkeren.
Alt andet ville jo være fejhed.
Jeg har atomer i bukserne. Og så kan man desuden aldrig få CPU'er nok. Det er ganske enkelt naturvidenskabeligt umuligt.
14/08/2012 kl. 18:06 #3Bland dig udenom. Forstår ikke hvorfor folk, altid skal blande sig i andres liv. Du vil i princippet intet om hvad hun foretager sig.
Tag en snak med kvinden først, før du anmelder hende for noget. Kan være der er en forklaring?
14/08/2012 kl. 18:10 #4Det kunne godt lyde som en der leger “enlig mor” men bor sammen med en anden fyr og tager penge fra den Danske statskasse.
Det har jeg set før.
Valgt er dit.
14/08/2012 kl. 18:13 #5Det lyder i hvert fald ikke mistænksomt, men måske lyder det mistænkeligt.
14/08/2012 kl. 18:17 #6#1 også min første tanke. Det er dog bare over et halvt år nu og det er en lejlighed til 6.000 kr månedligt. Så det giver ingen økonomisk mening nu her medmindre man så fremlejet.
#2 Jeg har på ingen måde lyst til at stikke. Omvendt har jeg så hellere ikke lyst til at betale høj skattesats fordi der er mange sociale tilfælde i kommunen. Der i mit moralske dilemma ligger.
#3 Det er mit problem såfremt jeg betaler for hendes fest, men du har ret jeg ved intet.
Hvordan forestiller du dig en snak ville foregå?
#5 rettet
Im not trolling, im BOXXY
14/08/2012 kl. 18:23 #7Man skal blande sig fordi vi alle betaler for alle de snyltere og snydere der er rundt omkring.
I dette tilfælde kan jeg dog ikke se hvori snyderiet skulle bestå. Jeg tvivler på hun gør det for at få enlig forsøger-status, de økonomiske fordele herved opvejer nok ikke husleje til en tom lejlighed.
Måske hun ikke kan få solgt lejligheden – hun kan jo godt bo hos en kæreste og have post-adresse der, men tjekker fra tid til anden sin gamle postkasse alligevel.
14/08/2012 kl. 18:23 #8#2 Det er virkelig primitivt, at du fremturer med den stikkerretorik hver eneste gang der diskuteres anmeldelser af noget ulovligt eller måske ulovligt herinde. Stikker er et skældsord, der hører den kriminelle verden til.
Prøv dog at respektere, at andres samfundssind ikke er skruet sammen på samme måde som dit. Det er ikke spor mere nobelt bare at lade som ingenting, når andre skider højt og flot på samfundets love, end det er at være en “stikker”. Et samfund hvor ingen bakker op om vores spilleregler er lige så slemt som et samfund, hvor vi alle render og melder hinanden for småting.
I den konkrete situation mener jeg ikke desto mindre, at der sikkert er tale om småting, og at #0 desuden ikke ved nok om situationen til at anmelde.
14/08/2012 kl. 18:29 #9#7 det er ikke ejer lejlighed men leje.
Jeg kender ikke til tilskud mm. men som jeg har forstået på min mor som bor i samme kommune og er enlig forsørger, så er det en meget gavmild kommune, hvad det angår
Im not trolling, im BOXXY
14/08/2012 kl. 18:33 #10#9 Dermed sagt at din mor får mere end hun egenligt har brug for.
Hvis du vil spare samfundet penge, kunne du vel starte med at bringe det op for kommunen?
14/08/2012 kl. 18:59 #11#10 Så jeg skal bringe op for kommunen at min mor følger reglerne og modtager mange ydelser i min optik.
Håber da de på kommunen er klar over det når de har vedtaget / forvalter reglerne.
Det giver dog ikke noget svar på hvorvidt der er berettet mistanke og om man skal gå videre med det.
Im not trolling, im BOXXY
14/08/2012 kl. 19:09 #12#0: Hvis jeg var dig, ville jeg glæde mig over ikke at have en larmende overbo.
"Kind of like a drunken Batman with a huge cock."
14/08/2012 kl. 19:18 #13Jeg synes ikke du skal gøre noget som helst, for er der noget der virkelig kan gøre livet surt for enlige mødre, så er det folk med ondt i røven, der synes de skal meldes.
Min søster har et barn, og er blevet meldt 4 eller 5 gange nu til kommunen, og har måttet tage til mange møder hos dem, bare fordi en eller anden synes ting virkede suspekt i deres øjne og følte hun skulle meldes.
Hun har en kæreste som selv har flere børn boende (Han har arbejde), så derfor ville de ikke flytte sammen, da de havde det fint hver for sig, men sov nu og da hos hinanden, som kærester nogen gange gør.
Derfor mente anmelder at hun bedragede kommunen, da hun ikke behøvede sin egen lejlighed hvis hun havde kæreste. Anmelder kendte til kæresten.Det mest groteske er så at kommunen rent faktisk fortalte hende, at hvis hun havde haft en kæreste i mere end 6 mnd, så svarede det til fælles økonomi, selvom de ikke boede sammen og for det meste sov hver især hos sig selv.
Så hun var nødt ‘droppe’ kæresten for ikke at miste sine tilskud. De er så stadig sammen, men hvad faen skulle hun ellers gøre? Han betaler jo ikke for hendes udgifter osv. når de ikke bor sammen, selvom det er hvad kommunen mente han skulle gøre. Når det kommer til mennesker, så kan man altså ikke bare altid lave et sæt regler der gælder for alle tilfælde, da de fleste er forskellige.Jeg synes alt det med ‘stik din nabo’ er så klamt som noget kan være, hvis man ikke har klare beviser på at der sker noget ulovligt, for det kan virkelig ødelægge meget for en enlig mor.
Man kan satme ikke forlange at man skal dele udgifter bare fordi man har været kærester i 6 mnd. Det er da dyne løfteri at klammeste skuffe.Nu har min søster så fået arbejde og derfor er det ligegyldigt nu. Og de er stadig kærester, men de bor stadig ikke sammen.
Lige til sidst vil jeg da sige at forgår der noget åbenlyst bedrageri, så er jeg helt enig i at folk bare skal ned med nakken. Men man skal godt nok være sikker, for der kan være mange grunde til at ting er som de er.
14/08/2012 kl. 19:21 #14Synes du skal lade det ligge, da du ikke har nogen beviser for. Det eneste du har, er din egen mistanke om at hun snyder, som jeg ikke ser som et argument for at melde nogen, især ikke med de ting du fremlægger.
14/08/2012 kl. 19:59 #15Du kan anonymt melde hende hvis du mistænker hende for socialt bedrag. Du kan finde nummeret på Borger.dk.
Læs evt mere her:
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























