tirsdag, oktober 27, 2020

MS Reparationssag

Daily Rush Debat Off-topic MS Reparationssag

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    maestrow
    Bruger
    695 indlæg
    Offline

    Jeg hidkalder alle jura-rushere

    Jeg har haft en sag kørende hos Microsoft som har stået på 1 år nu, og der har været en masser frem og tilbage, men jeg er træt af det nu. Problemet er at jeg hele tiden har kontakt til en mellem-mand, og det gør det umuligt at finde en løsning og der bliver involveret for mange over tid.

    Det drejer sig om en Elite Controller 2 til Xbox. Jeg har sensitiv hud og den knubrede overflade på triggers var et problem for mig fra dag 1. Jeg gør det meget kort, fordi ellers bliver det en laang wall-of-text.

    På et tidspunkt i forløbet bad en repræsentant fra MS at jeg indsendte min controller og så ville de kigge på hvad der kunne gøres ved triggers. Jeg spurgte MANGE gange hvad der præcist ville blive gjort og jeg understregede – at skifte den ud, ville løse intet. Men personen gav aldrig et specifikt svar, men jeg var selvfølgelig håbefuld.

    Hvad det viste sig at der skete var at de blot byttede den. Sagen er dog den at jeg aldrig nogensinde gav mit samtykke til at få den udskiftet! Hvis de fandt ud i service center at intet kunne gøres, så skulle de da bare sende den retur. Hvad der er værre er, at jeg indsendte en komplet ny og ubrugt controller (pga. mit hud problem) – og den jeg fik retur var en brugt-repareret. Dvs. at den var i dårligere stand pga. slid end den jeg sendte ind. Det vil jeg ikke finde mig i.

    Jeg mener hvad de har gjort er ulovligt, og jeg tror det eneste step jeg har tilbage nu er at tage sagen videre. Men mener I at jeg kan det, og i så fald hvordan? Forbrugerombudsmanden?

Viser 10 kommentarer - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Nickell
    Bruger
    4.333 indlæg
    Offline

    Forbrugerrådet? TÆNK?

    Held og lykke…

    Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

    #2

    Fisker
    Bruger
    12.445 indlæg
    Online

    Er enheden købt hos Microsoft?

    #3

    Nass
    Bruger
    2.132 indlæg
    Offline

    Jah altså i princippet er det jo forkert, men jeg ved ikke om du kan gøre så meget ved det lige nu. Du kan klage til butikken og se hvad de gør, og så kan du klage til Center for Klager eller hvad det hedder som administrerer forbrugerklagerne,

    Hell, it's about time

    #4

    maestrow
    Bruger
    695 indlæg
    Offline

    Takker for svar.

    #2 Nej og det har også gjort det svært… Men jeg har en mail fra dem dateret 14 dage efter køb, hvor der specifikt står at jeg er berettiget til en ny version af controlleren (hvis der skulle komme een i fremtiden) – også selvom den er udenfor garanti. Så den mail er de hængt op på. Senest har jeg fået en helt uofficiel melding på at måske og måske ikke, annoncerer MS en Elite 2.5/3 snart.

    #5

    Tequilashot
    Bruger
    4.816 indlæg
    Offline

    Good luck og dette høre under hardware.

    Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

    • Denne kommentar blev ændret for 2 uger siden af  Tequilashot.
    #6

    Fisker
    Bruger
    12.445 indlæg
    Online

    #4 Som udgangspunkt skal du tage fat i sælger, jeg kender desværre ikke lige praksis på når man går udenom sælger og tager fat i producenten direkte.

    Under reklamation er det som udgangspunkt dig som bestemmer udredelsesmetoden, hvilket sælger kun kan nægte hvis de kan dokumentere at der er en ikke ubetydelig omkostning ved det.

    Hvis så produktet byttes til nyt, så skal det også være nyt, og ikke blot være “refurbished” som det hedder.

    Desværre har du fået sat en krølle på det hele ved at gå direkte til Microsoft, der plejede vist at være en hotline til Forbrugerklagenævnet, hvor du kunne spørge ind til det, men det har de vist droppet, desværre. Ved ikke om Center for Klageløsning vil gøre noget ved det heller.

    Så umiddelbart må du jo blot selv skrive til dem at du kan se enheden er i dårligere stand end den du sendte ind, og håbe de retter ind.

    #7

    maestrow
    Bruger
    695 indlæg
    Offline

    Jeg har faktisk også en anden mail, hvor der står at jeg kan ringe ind til salgsafdelingen og bestille en helt ny controller, men den har de trukket i land. Så jo det er så forvirrende og komplekst min sag, at jeg snart selv ikke kan hitte rundt i det.

    #8

    maestrow
    Bruger
    695 indlæg
    Offline

    #6 Ja men grunden til at jeg gik direkte til MS er jo, at jeg netop ikke ville skabe en reklamation. Det var jo en kritik til designet, og jeg fik også at vide at man havde ingeniører på sagen fordi jeg ikke var den eneste osv.

    #9

    Nass
    Bruger
    2.132 indlæg
    Offline

    #8 det er jo det som er så dumt, det er helt forkert håndtering fra deres side.

    Prøv dig frem

    Hell, it's about time

    #10

    Sven_Bent
    Bruger
    25.845 indlæg
    Offline

    #8
    Problemet er at MS har ingen forpligtelser overfor dig lovligt set. ud over hvad i aftaler.
    det er derfor du altid skal gaa til din butike med klager da butikken er underlagt koebeloven og derved har du dine rettigheder overfor dem.

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Viser 10 kommentarer - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.