Militær forholdskarakter
Daily Rush › Debat › Off-topic › Militær forholdskarakter
- Dette indlæg indeholder 35 kommentarer, har 22 deltagere og blev senest opdateret af
Zeicon for 15 år, 4 måneder siden.
-
ForfatterEmne
-
19/09/2005 kl. 18:26 #0
Hejsa.
Er der nogen der ved, om der på nettet er et sted hvor man kan slå sin forholdskarakter op.
Altså, hvad er “3c3”
Mange tak!
-
ForfatterEmne
-
ForfatterKommentarer
-
19/09/2005 kl. 18:35 #1
dårlig dårlig dårlig
det hedder c3c
første er brugbarhed
A: meget brugbar
b: brugbar
c:mindre brubarDen anden er “forhold i tjenesten”
1: Meget tilfredstillende
2: tilfredstillende
3: Mindre tilfredstillendesidste og tredje er Egnethed til Udnævnelse
a:Meget egnet
b:egnet
c:mindre egnet19/09/2005 kl. 19:18 #23c3 passer meget godt til holdningen til militæret i dag, det må være et gennemsnit som dagens værnere får
jeg sad og spillede wow hvis jeg ikke havde et liv
19/09/2005 kl. 19:20 #3ehmmm undskyld men så ser den der karakter ikk for god ud
men det er jo kun godt hvis man ikk vil have noget med mili at gøre
Hammer in my hand, still pounding on a screw.
19/09/2005 kl. 19:27 #4dobbelpost
Tja...
19/09/2005 kl. 19:27 #5Gennemsnits soldaten får B2B.
Jeg har selv været sergent og givet været med til at give forholdskarakterer.
Det er ikke ret mange der får C3C, dog heller ikke A1A.
Jeg har faktisk kun givet 2 menige ud af ca. 60 A1A…
Jeg har ligeledes kun givet 3-5 menige C3C..
Tja...
19/09/2005 kl. 19:36 #6Det danske militær som helhed bør så få c3c kan jeg forstå
Jeg hader at se mine skattepenge blive brugt på det bras; Wake up guys – den kolde krig er afsluttet!Mvh.
RoqPrincess Palpatine ftw!
19/09/2005 kl. 19:43 #7hey rog…. går udfra du alldrig har været i militæret?
Mon ikke du skulle prøve det, før du kan udtale.
Dog, vil jeg give dig ret i, at den der “4-måneders værnepligt” er til grin. Enten så skal man have værnepligt, eller også ikke… Man kan ikke bruge sådan noget halvhjertet crap til noget.
Til gengæld er det danske militær et af verdens bedste målt i kvalitet fremfor kvantitet.
Så at sige at det danske militær skal have c3c som helhed… det er jo enten tegn på uvidenhed eller dumhed.
BetWizer.com - Sports-betting made easy
19/09/2005 kl. 20:01 #8De kunne lige så godt tage skridtet fuldt ud og lave en fuldt professionel hær – så er der nok en hel del der bliver arbejdsløse da den så bliver en hel del mindre…
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.
19/09/2005 kl. 20:09 #9#8: tror vores land er for bette til en prof hær, ellers var det også det jeg selv havde foretrukket.
/ DarkHill
19/09/2005 kl. 20:10 #10tror vores land er fo rlille til overhoevdet at have en hær
19/09/2005 kl. 20:25 #11tror vores land er for lille til overhovedet at være med i en krig
Ja, derfor!
19/09/2005 kl. 20:30 #12Så vidt jeg er orienteret har vi nogle af verdens bedste specialtropper, og det er DEM vi skal satse på, da vi slet er talrige nok til en egentlig hær… Jeg mener at værnepligten skal afskaffes så vi i stedet kan bruge resourcer på at udanne en specialstyrke
Edit:
#0
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til den karakter :P… hvis du var mig ville jeg nok sige Gratz!, men ved ikke hvordan du har med det.Suffer a self-imposed exile, taste the bitter fruits of denial. In the presence of greatness the humble can only bow.
19/09/2005 kl. 20:43 #13ja vi danskere er gode ….. læste om operation bøllebank, en dansk panserdivision (mener jeg) kom i baghold og nakkede 150 modstandere uden selv at lide tab, det er da ganske godt.
robert kan du fortælle hvad det kræver at blive sergant og hvor lang tid det tager osv. ??
Hammer in my hand, still pounding on a screw.
19/09/2005 kl. 20:58 #14#7@Santa-Julemanden:
Nej, jeg er bestemt ikke uvidende eller dum, selvom jeg ikke har været i militæret.
At du mener at jeg ikke er berettiget til at have min egen mening om dette fordi jeg ikke selv har været en del af det, finder jeg meget ignorant af dig.Med min forholdsvis store national-økonomiske indsigt og stor interesse indenfor finanspolitik er jeg udemærket klar over at den danske hær er en *alt* for stor skattemæssig udgift set i forhold til dens udnyttelsesværdi.
Som en anden har nævnt herinde, har vi meget dygtige special-enheder og dem ser jeg da heller ingen grund til at nedlægge, men en omlægning til en professionel hær bestående af special-enheder ville jeg dog bestemt mene ville være et smart tiltag.Du påstår at det danske militær er af meget høj kvalitet… Det er jo ikke sandt.
Den almene danske værnepligtig ønsker ikke at aftjene værnepligt, hvilket jeg i øvrigt også mener er en forældet institution.
Vores nuværende regering falder i svime over studerende der bruger et halvt år længere end normeret på deres uddannelse (mange pga. specialisering/dygtiggørelse/studiearbejde, men at sende dem på en fire måneders tosse-tur er helt efter bogen).Danmark har ikke brug for en hær af de nuværende proportioner. En veluddannet professionel hær bør være det eneste alternativ og jeg er enig i at vi stadig bør være i stand til at støtte internationale koallationer som f.eks. Irak.
Mvh.
RoqPrincess Palpatine ftw!
19/09/2005 kl. 22:17 #15Jeg var selv i Hæren, jeg ved ikke om forholdende er anderledes i de andre værn.
#13 For at blive Sergent:
Det er en del måder det kan foregå på.
1: Den Traditionelle måde.
Du sørger simpelthen for at sige til dine overordnede at du gerne vil på sergentskole. Derudover skal du vise det!Forsvaret skal kun bruge en vis mængde Sergenter og det er klart at de tager dem der er vurderet gennem uddannelsen til at være de bedste først.
2: Den lidt mindre traditionelle måde.
Du søger ind på HO (Hærens Officerskole). For at komme på HO skal man som minimum være Sergent. dvs, man bliver udnævnt, og skal virke som Sergent et stykke tid(8 mdr tror jeg) hvorefter man kan komme ind på HO.3: Den MEGET utraditionelle måde.
Du bliver tvunget på SG skole af din Chef. (Det har jeg kun oplevet i 1 tilfælde)Hvis du allerede har trukket frinummer men har ombestemt dig skal du ringe til FPT (forsvarets personel tjeneste) hvor du kan melde dig frivilligt til at aftjene din værnepligt.
Selve Uddannelses forløbet er delt op sådan at alle SGE (Sergant elever) bliver uddannet de første 4 mdr i Sønderborg hvor de gennemgår grunduddannelsen igen, men bare på førernivau.
Derefter kommer man ud til det område man skal funktionsuddannes i (dvs, Kamptropper, Artilleriet, panser infanteri osv.) Der er man så i de resterende 4 mdr. af ens SGE periode.
Det vil typisk ende med at man bliver udnævnt og starter på samme kaserne.
Lidt om ansættelsesforhold:
Når man går fra Menig(MG) til SGE for man en korttidskontrakt. Den kontrakt er meget lig den som de menige som forsætter i HRU’en(Hærens Reaktionsstyrke uddannelse) for.Den indeholder mange af de samme rettigheder, som fx optjenelse af overarbejde, weekendtillæg osv.
I modsætning til hvad mange tror er det i bund og grund slet ikke en dårlig kontrakt, den svarer faktisk meget godt overens med hvad man kan tjene som ufaglært arbejder.
Jeg håber det var svar nok i denne omgang, ellers skal du bare spørge løs.
Tja...
-
ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























