fredag, januar 22, 2021

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.914 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 466 til 480 (af 505 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

FunteX
    Bruger
    8.263 indlæg

Har du tjekket om nogle indstillinger er reverteret efter sidste update maaske ? Det kan maaske vaere at de har provet at hive nogle fps ud af det paa svagere systemer . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Deadmeat
    Bruger
    7.627 indlæg

#466: ser umiddelbart OK ud og stod hvor det plejer. Opdsteringen blev så også lavet på min nye PC, som ikke skulle mangle power

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

FunteX
    Bruger
    8.263 indlæg

Nice . . .

FunteX
    Bruger
    8.263 indlæg

https://fselite.net/previews/atsimulations-previews-an-2-in-msfs/

Steadi
    Bruger
    5.914 indlæg

#469 – Flot maskine!

Omend jeg synes, at priserne for nye fly er ublu – men, det er nok mest fordi, at jeg ikke har simmet i mange år.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

FunteX
    Bruger
    8.263 indlæg

#470 Ja, jeg elskede den gamle spand i de tidligere titler.

Nej det er ikke bare dig der syntes det, priserne er ret tossede.
    Men saa igen, hvis det er et specifik fly man godt kan lide, og man saa betaler en okay pris for en virkelig fin flyver som man skal tilbringe mange timer med, saa kan det naesten retfaerdigores. Naesten . . .

DanielBoe
    Bruger
    9.207 indlæg

#467 Tjek nvidia control panel og find msfs.exe i dine settings der inde, tjek at MFAA er slået FRA, af en eller anden grund er det blevet slået til for mange (muligvis ved en update) og det bugger totalt med msfs. Jeg mistede halvdelen af af min fps til det, så snart jeg slog det fra fik jeg det tilbage

Deadmeat
    Bruger
    7.627 indlæg

#472: @danielboe tak for tippet, det var dog ikke slået til kan jeg se. Har heller ikke fps issues andre steder end i de store byer med tung fotogrametri, og der har jeg hele tiden haft problemer.

Den forringelse jeg oplever i terrænet handler om to ting: Mange textures ser udvaskede/overbelyste ud, men det afhænger lidt af hvor i verden jeg flyver. Dernæst så synes jeg at det ligner at Temporal Anti Aliasing totalt smadrer detaljer i det terræn, der er lidt længere væk fra flyet. Jeg skal lige have testet med FXAA og se om det fjerne det specifikke problem.

DanielBoe
    Bruger
    9.207 indlæg

Jeg har set andre med præcis det problem, at TAA ødelægger landskabet. Det virker dog ligesom med mange andre settings i MSFS at de er meget tilfældige, for nogle gør TAA intet, for andre gør det landskabet “sløret” og jorden ujævn og fuld af terrænfejl.

Ærgerligt det andet ikke virkede, men hvis andre har problemet så tjek lige MFAA

FunteX
    Bruger
    8.263 indlæg

Nu vil vi gerne snart have en mere nuanceret skadesmodel, og partikkel effekter: vaportrails, vandtsprojt, rog fra hjul osv. . .

De skulle efter sigende arbejde paa det,
    personligt saa jeg gerne at splashdowns/ nodlandinger paa vand, ogsaa blev en mulighed, i stedet for at man bare for en you crashed promt . . .

DanielBoe
    Bruger
    9.207 indlæg

Det sjove er at de virker hvis man slår damage fra, man kan fint lande og flyde på vand ligesom Sully.

FunteX
    Bruger
    8.263 indlæg

Sandt nok. men det jeg savner lidt er at det er der, kombineret med damage detection, og saa begynder et synke ligsaa langsomt.
    Det var med i tidligere versioner.

Sjovt at du naevnte Sully, sad nettop og kiggede gammelt video matteriale fra flight 1549’s splashdown i hudson . . . =P

wOOOOt
    Bruger
    1.270 indlæg

Jeg har ikke spillet endnu, men hopper på med VR den 23.
    Har et Thrustmaster HOTAS – er der allerede pre opsat til knapperne, så man ikke behøver rode med det?

Deadmeat
    Bruger
    7.627 indlæg

#478: Kan ikke svare for dit specifikke joystick, men mit Thrustmaster TCA sæt bliver i hvert fald genkendt med billeder af stick og throttle med knapnumre og det hele + et forslået layout. Og ellers ret nemt at rekonfigurere.

wOOOOt
    Bruger
    1.270 indlæg

#479 Tak det lyder godt, har Thrustmaster Warthog.
    Fedt hvis det vises ingame med funktioner.

Viser 15 kommentarer - 466 til 480 (af 505 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.