lørdag, oktober 24, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 13 kommentarer - 451 til 463 (af 463 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

FunteX
    Bruger
    8.147 indlæg

En af de forste ting jeg gjorde var at flyve til californien og lande ved fantasy of flight . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

DanielBoe
    Bruger
    9.199 indlæg

#446 Der er en del der bruger ting som OnAir eller FSEconomy til at lave missioner. Dog er FSE lige nu lukket for nye brugere hvis jeg husker korrekt fordi så mange er begyndt at bruge det.

Personligt er “roleplay” egentlig bare noget jeg ender med at gøre naturligt i spil, så jeg flyver selv “missioner”, finder en rute hvor der skal hentes eller læsses et eller andet. Er tosset med Papua New Guinea, vejret skifter altid og den samme lille landingsbane af græs eller grus kan have helt forskellige egenskaber afhængig af vind, vejr, vægt, osv.

Derudover har jeg også i mange år haft en liste på google maps med steder rundt om i verden jeg godt kunne tænke mig at se, velvidende at jeg aldrig nogensinde kommer til at se størstedelen af dem i virkeligheden. Men i MSFS kan jeg se dem!

Jeg prøver også tit at finde steder jeg har set i film, serier, dokumentarer, eller lignende. F.eks. har jeg besøgt Mt. Doom fra LOTR, fløjet over nogle smukke steder nær Galapagos som jeg så i en naturdokumentar, landet på stranden som James Bond besøgte i Dr. No, fløjet over flere steder i USA som Ansel Adams har taget billeder af og alt muligt andet.

Så tager jeg også en gang imellem en “udforskningstur”, op til 15-20k fod, så vælger jeg ellers bare en tilfældig heading og flyver den vej.
    Hvis jeg så ser noget spændende ud af vinduet skriver jeg nærmeste lufthavn ned og hvilken retning jeg skal flyve fra den lufthavn, det giver en masse spændende steder at undersøge med en cub eller cessna tættere på senere.

Som du nok har gættet nu kræver sims af den her slags tit lidt fantasi, ellers kan det blive både kedeligt og/eller overvældende fordi man ikke aner hvor man vil hen. Men hvis man kan finde på noget at lave (eller bruger sådan noget som FSE eller OnAir) så kan det altså være virkelig spændende, synes jeg i hvert fald.

EDIT: #446 Glemte lige noget, hvis du på world mappet når du har lavet en rute klikker load/save nede i bunden af skærmen kan du gemme ruten.

Det gemmer 2 små filer, en der ender på .pln og en der ender på .flt

.pln er selve ruten der er planlagt, hvis du på et andet tidspunkt vil flyve ruten igen eller med et andet fly loader du bare din .pln fil.

.flt filen er det du er igang med og det du har fløjet, så hvis du f.eks. som jeg er igang med en jordomflyvning i en cessna så kan du bare lande et sted og save din .flt (ESC>load/save i bunden af skærmen) og så gemmer den hvor du var, dine settings i flyet, fuel, resten af ruten, om du valgte live vejr, osv.

• Denne kommentar blev ændret for 4 uger siden af  DanielBoe.

gumshot
    Bruger
    516 indlæg

#452 “udforskningstur” – er det ikke meget som dem der snupper en tur i GoogleMaps/GoogleEarth og nærstuderer kortet. Man kan vel reelt ikke se områder i FS2020 som ikke allerede er synlige i Gmaps? Area 51 er vel stadig lidt sløret ..
    Hvis man har fantasi til at bruge Gmaps og studere vores planet, så kan det ikke være svært at gøre det her
    Du lyder til at få rigtig meget ud af det, jeg har endnu til gode at starte det, det tog lang tid at få installeret og ny ekstern HDD osv.. Så FS here i come

Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

DanielBoe
    Bruger
    9.199 indlæg

Tjo lidt ens er det vel, og jo mange er tingene er ligesom på google maps eller bing, men det giver altså meget mere indlevelse at se tingene fra lige den vinkel man vil, og i hvilket som helst slags vejr.

Og ja jeg ved godt flight sims er lidt af en niché men som man nok kan se fra tråden her er jeg ret tosset med dem, især det nye her

Forskellen her er f.eks. at jeg i stedet for bare at gå ind på google maps og sige “se der er area 51”, hvilket jo ikke er super spændende, så oplevede jeg area 51 i spillet på en heeeeelt anden måde.

(nu bliver det langt )

Jeg startede med at flyve fra Valle Airport nær Grand Canyon lige før solen gik ned, jeg så hvordan solen lige så stille forsvandt fra bunden af kløfterne indtil det hele var blevet mørt og koldt i bunden.

Derefter fløj jeg igennem en af Grand Canyons større kløfter mod vest indtil jeg nåede Toroweap Outlook og begyndte at klatre ud af kløften og satte kurs mod Lake Mead der stod som et fyrtårn i solnedgangen, så fulgte jeg Lake Mead i en nordvest restning mod Hayford Peak, da jeg kommer til Hayford Peak er det ved at være ret mørkt, stjernerne er fremme, byer langt ude begynder at lyse op, solens sidste stråler og lyset fra Las Vegas kæmper mod hinanden men lige så stille forsvinder solen helt ned bag horisonten og lyset fra Las Vegas vinder.

Jeg begynder at klatre lidt da jeg er tæt på Hayford Peak og pludseligt da jeg kommer over den kan jeg se lysene fra Area 51 et stykke ude, landingsbanen badet i måne og stjernelys, så var det ellers bare en let flyvetur der hen for at lande og tanke op inden turen gik videre.

Som jeg har skrevet før i tråden ved jeg godt det ikke er for alle, men hvis man har lidt fantasi og/eller kan live idéen om at flyve så et flight sims fantastiske, især msfs.

Og det var på ingen måde sløret, som man kan se hvis man kigger på området i bing maps så er det altså ret detaljeret, bygningerne, landingsbanerne, og området omkring ligner fuldstændig de billeder jeg har set af området og satellitbillederne.

At det ikke er for alle kan jeg sagtens forstå, men jeg elsker det i hvert fald!

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

Der skrives en del på nettet om, at den nyeste patch har smadret auto-gen systemet ift. placeringen af bygninger? AI’en skulle pludselig være blevet glad for meget høje bygninger?

Jeg har selv svært ved at vurdere det, for jeg har ikke fløjet samme område ofte nok til at kunne lægge mærke til det. Når det er sagt, så undrede jeg mig lidt over, at det nordlige Tyskland var så glade for at placere meget store bygninger i ellers ret små byer.

Åbenbart også en downgrade af grafikken, men altså, jeg spiller på medium, det ville jeg ikke lægge mærke til

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

re4per
    Bruger
    376 indlæg

#455 så faktisk i går da jeg fløj over hvide sande at der var pludselig kommet flere højhuse

CMDR Reaper

FunteX
    Bruger
    8.147 indlæg

Er ikke sikker paa om den er blevet droppet for, men hvis der er nogen der savner storebaelts broen, saa er der et mod her . . . https://flightsim.to/file/1153/greatbelt-bridge-eastbridge

Octo
    Bruger
    1.232 indlæg

Kan man flyve under broen eller er der en usynlig mur?
    Hvordan er det med broer i spillet generelt – kan man flyve under?

FunteX
    Bruger
    8.147 indlæg

Har faktisk kun flojet forbi den indtil videre, maaske jeg lige skal prove paralel , over, og underflyvning . . .

Deadmeat
    Bruger
    7.414 indlæg

Jeg er i hvert fald afgået ved døden under en bro i spillet af netop usynlig mur. om det gælder alle broer er så et andet spørgsmål.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

wOOOOt
    Bruger
    1.238 indlæg

så en video hvor der er en del broer med usynlige mure under, men ikke alle.

re4per
    Bruger
    376 indlæg

Jeg købte Københavns lufthavn / Øresundsbroen inde fra den officielle store. Der var også en usynlig mur både under og omkring den. Havde ellers glædet mig til at flyve under broen.

Men mon ikke de får fixet det på et tidspunkt

CMDR Reaper

FunteX
    Bruger
    8.147 indlæg

Jep, man kan gaa under, men trafikken korer stadig i vandet, og der er ingen lys paa broen, men mon ikke de fikser dette ???

Viser 13 kommentarer - 451 til 463 (af 463 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.