lørdag, oktober 24, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 436 til 450 (af 463 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

re4per
    Bruger
    376 indlæg

Ok der er nogen bugs med Københavns lufthavn / Øresundsbro DLC’en. Man skal ikke feks ikke flyve for tæt på broen. Som om der er nogle usynlige mure omkring den.

CMDR Reaper

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  re4per. Årsag: embed video istedet for link
    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  re4per.

Ixnatifual
    Bruger
    2.476 indlæg

Der er også usynlige mure ved den rigtige udgave.

Carl
    Bruger
    2.184 indlæg

Så er der addon med passagerer.
    Det giver da lige lidt extra realisme.
    I han video er der link til addon.

Psn id @ Luthorson.

Hyldig
    Bruger
    2.637 indlæg

Der også flere andre i samme kategori af mission/campaign addons, et par stykker er endda gratis:
    https://www.fseconomy.net/welcome
    https://www.onair.company/
    https://www.fsairlines.net/
    http://flight-jobs.net/
    https://projectfly.co.uk/

FunteX
    Bruger
    8.147 indlæg

#439 Det er jo nettop den slags gratis addons som holder communitiet i live . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

Til de af os, som spiller MSFS gennem Xbox Game Pass, så blot en oplysning om, at prisen stiger fra 33 kr. om måneden og til 79 kr. fra den 17. september.

Hvis man allerede er abonnent, så skulle den nuværende pris fortsætte “through the next billing cycle”, hvilket jeg antager betyder indtil næste gang, at der skal kontanter på bordet.

33 kroner var en passende pris, jeg hopper nok af ved 79. Så meget gamer jeg heller ikke pt.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

DanielBoe
    Bruger
    9.199 indlæg

https://www.flightsimulator.com/patch-version-1-8-3-0-is-now-available/

Det sgu en lækker lang liste

Det virker til de har prioriterne i orden, første update fixede game-breaking bugs så der ikke sad nogen der ikke engang kunne starte spillet.

Og nu har de fikset en masse ting, stort set alle fra msfs/flightsim subreddit, det officielle msfs forum, osv. Hvilket viser ret godt at de faktisk lytter og følger med i hvad folk snakker om.

FunteX
    Bruger
    8.147 indlæg

. . .

DanielBoe
    Bruger
    9.199 indlæg

Hvis andre her inde har oplevet at avionics slukker imens man flyver eller bare slet ikke vil starte op, og spøgelsesknapper der skifter position uden man trykker på dem så er det en bug i den nyeste patch.

Et fix der skulle virke er at gå in i Options>General>Traffic og sætte “Ground Aircraft Density” til 0. Hvorfor det skulle fikse det ved jeg ikke, men nu har jeg fløjet en tur på et par timer uden et eneste problem med avionics eller spøgelsesknapper.

Derudover har Black Box Simulations udgivet lidt mere om deres Cessna L-19, som umiddelbart virker til at blive den første rigtige float plane (ja ICON kan lande på vandet men come on, vi vil jo alle gerne være Baloo ) https://fselite.net/news/black-box-simulation-shares-more-details-on-l-19-bird-dog-for-msfs/ spændende! Jeg glæder mig i hvert fald, og krydser fingre for at den er god, indtil nogen laver en Beaver.

FunteX
    Bruger
    8.147 indlæg

Saa hellere en dehaviland beaver eller en grumman goose . . .

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

Hvad får I andre tiden til at gå med i spillet? Ret hurtigt blev jeg ramt af “den åbne verdens forbandelse”, aka. hvis jeg kan gøre alt, hvad skal jeg så gøre?

Udover, at jeg har fløjet lidt af de naturmæssigt pæne steder, så er min “redning” blevet, at jeg besluttede at lette fra den nærmeste lufthavn, og så tage på “én” lang tur. Forstået på den måde, at jeg noterer ned, hvor jeg lander og hvor meget brændstof jeg har tilbage. Når jeg så flyver videre derfra (som regel dagen eller et par dage efter), så starter jeg med samme mængde brændstof. Jeg ved faktisk ikke om jeg kan fylde brændstof på “realistisk” i en lufthavn, eller om jeg bare kan tilføje det i vægt-systemet, men det tager jeg til den tid. Pt. er jeg nået ned omkring Kiel – ja ja, det er ikke lange flyveture per gang

Den rytme passer ret godt til, at jeg også har en familie, som ikke nødvendigvis synes, at MSFS trumfer alt

New York, London osv. har jeg egentlig undgået, men det er ligeså meget pga. min pc’s begrænsninger.

Deadmeat
    Bruger
    7.414 indlæg

#446: @steadi så er det jo sindssygt heldigt at vi lige har udgivet en lille rejseguide til FS2020 her på DR Måske der er et sted eller to på listen du endnu ikke har været.

Jeg kan også varmt anbefale at prøve nogen af de ‘håndtegnede’ ødemark landingsbaner forskellige øde steder i verden. Prøv f.eks. at lette (eller endnu mere vanvittigt: lande!) fra Lukla lufthavn (VNLK) i Nepal. Virkeligt fed oplevelse og så kan du også få dig en fabelagtig flyvetur i Himalaya bjergene

En anden sjov landingsudfordring er på St. Barths i Caribien. Jeg vil ikke afsløre for meget, men specielt landingen fra den ene side kræver en smule blind tro Lufthavns ID i spillet er TFFJ.

Endelig tilbyder spillet jo forskellige Bush trips, hvis du vil have nogen rigtig gode navigationsudfordringer!

For mig ligger der rigtig meget underholdning i at flyve flyene så realistisk som muligt. Dvs. starte turen helt henne ved gaten og starte flyet rigtigt op og bruge checklister under vejs og snakke med ATC (kan jo sættes på automatisk, hvis det er). Jeg synes der er en rigtig fed helhedsoplevelse ud af at tage hele flyveturen fra gate til gate.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

#447 – Havde godt scoutet DR’s egen rejseguide, god ide!

St. Barths har jeg forsøgt et par gange (eller tre), og er fejlet hver gang! :p

Hvor lange ture plejer du at tage dig? For synes det kniber lidt med de længere ture, når der også er andre der godt vil se en..

Deadmeat
    Bruger
    7.414 indlæg

#448: Svinger meget netop også pga. tid. De længste ture jeg gider har været på 45-60 minutter i realtid. Men lad dig ikke begrænse med ruteplanlægningen af afstandene. Spillet har jo en ‘snyde’ funktion i top menuen, så du kan springe frem til f.eks. decent eller final approach hvis du vil afkorte turen. Af en eller anden grund har jeg ikke fundet time acceleration, men har muligvis blot ikke kigget grundigt nok.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

#449 – Jeg troede også, at der var en accelations-mulighed, men har heller ikke fundet den endnu.

Som noget helt andet, så må jeg bare sige, at jeg er ekstremt imponeret over den teknologi, som Asobo har formået at pakke det hele ind i. Jeg kan ikke helt forstå, at jeg kan gå fra klar himmel og til stormvejr uden, at min maskine går helt i baglås. Det sker bare.

Og en flyvetur i det italienske, lige efter solopgang, hvor man lige flyver over en by, som blev besøgt nogle år forinden. Det er bare imponerende.

Viser 15 kommentarer - 436 til 450 (af 463 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.