lørdag, november 28, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.778 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 421 til 435 (af 471 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Steadi
    Bruger
    5.778 indlæg

#420 – tænkte nok jeg ikke kunne undgå dem.. Cessna’en siger mig bare ikke så meget, så har hygget mig i de andre fly i stedet.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

DanielBoe
    Bruger
    9.197 indlæg

#419 Jeg er med #420 her, det lyder som om du glemmer at trimme.

Hvis du er helt ny kan jeg stærkt anbefale flight school (tutorial) inde i spillet.

Derudover har Squirrel på youtube også nogle rigtig gode videoer, start f.eks. med denne hvor han forklarer trim osv: Tutorial #6 – Stable Flight

Alle hans tutorial videoer kan anbefales, for dem som har fløjet før er det dog nok mest de msfs specifikke videoer der er interessante. (f.eks. hvordan kamera systemet fungerer osv)

PBT
    Admin
    3.634 indlæg

#422 Heh, det er vist lige den video, jeg har manglet – tak!

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

re4per
    Bruger
    376 indlæg

Københavns lufthavn er dukket op i storen. Inkl Øresundsbroen.
    Copenhagen Airport, Kastrup - EKCH

Bro

CMDR Reaper

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder, 2 uger siden af  re4per.

Deadmeat
    Bruger
    7.516 indlæg

#424: ser flot ud på screenshot’et, men meget stejl pris. Forhåbentlig kommer der til at køre nogen til at køre nogen udsalg i store på et tidspunkt.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

DanielBoe
    Bruger
    9.197 indlæg

Det sjove er at prisen faktisk er rimelig god hvis man sammenligner med andre/tidligere flight sims.

Både i Xplane og P3D koster EKCH (også lavet af FlyTampa) f.eks. lige over $30, cirka 10 euro mere end MSFS versionen.

Ixnatifual
    Bruger
    2.566 indlæg

Ser jeg forkert eller tager de €15 for bare Kastrup? Der kan da ikke være mange der vil give så meget for en lidt bedre 3d model af en ud af 40.000+ lufthavne i spillet. Der er hele spil man kan købe til samme pris.

Det er måske prisen for alle de specialdesignede lufthavne tilsammen? Så lyder det mere rimeligt, hvis der er mange af dem.

Steadi
    Bruger
    5.778 indlæg

#427 – DLC-priser til fly-simulatorer er høje. 15€ er endda lavt.

Deadmeat
    Bruger
    7.516 indlæg

#428: Til DCS koster det i hvert fald også knapper for DLC. Til gengæld er der da i det mindste jævnligt udsalg med store besparelser. Så forhåbentlig er MS i inspireret til at gøre det samme.

FunteX
    Bruger
    8.195 indlæg

Lad os nu se om ikke der kommer et decideret Denmark scenery, det kom til tidligere versioner. Kan huske at der var en sublim udgave til FS98

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Deadmeat
    Bruger
    7.516 indlæg

#430: Udfordringen er at det grafiske niveau er blevet meget højt nu. Det skal være nogen virkeligt dygtige grafikere, og sikkert et professionelt studie, for at vi kan få noget i en fornuftig kvalitet forestiller jeg mig.

Steadi
    Bruger
    5.778 indlæg

#429 – dlc til DCS er skabt af udviklerne selv, som jeg forstår det, ikke?

I og med, at Microsoft/Asobo kommer til at fungere primært som mellemmand, men ikke de egentlige udviklere, så skal der nok flere folk ind over, hvis der skal tages en beslutning om et udsalg på hele ingame-butikken.

Jeg håber selv på nogle lidt federe og større propelmaskiner, fx DC3. Fik dog godt set, at Twin Otter’en skulle være på vej.

Pt. er jeg dog stadig på Xbox Game Pass, og er lidt tilbageholdende med at købe dlc til et spil, som jeg ikke ejer.

Deadmeat
    Bruger
    7.516 indlæg

#432: Nej der er faktisk også flere 3. part studier der udvikler og sælger til DCS. Men ja Eagle Dynamics producerer også deres eget DLC content.

Jeg vil umiddelbart tro at Microsoft selv kan svinge taktstokken omkring udsalg. De står vel i hvert fald ikke anderledes end andre digitale stores (Steam, Epic) der jo også holder løbende udsalg.

Steadi
    Bruger
    5.778 indlæg

#433 – mjah, du har muligvis ret. Steam og Epic har dog længere tid på bagen og større udvalg i deres butikker, så det skulle være bedste argument for, at Microsoft venter lidt med større udsalg til MSFS.

Når det er sagt, så var der jo rabat på nogle udvikleres produkter lige ved lancering.

FunteX
    Bruger
    8.195 indlæg

Naah ja, men husk nu paa at det jo som regel er nogle ildsjaele der laver disse udgivelser . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Viser 15 kommentarer - 421 til 435 (af 471 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.