søndag, december 6, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.785 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 346 til 360 (af 471 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

Satser hel klart paa at de bliver bedrer med tiden. er lige pt undervejs til florida for at lande ved Fantasy of Flight, hvis det siger nogen af jer noget ???

https://www.fantasyofflight.com/collection/

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Cancerman
    Bruger
    1.498 indlæg

Fik lige fløjet en lille tur. Damn København ser godt ud.
    Som andre skriver, så er der knap så lækkert når man kommer “ud på landet”
    Veje osv passer godt nok men mange af husene er helt i skoven.
    Men det skal der da helt sikkert leges lidt mere med.

DanielBoe
    Bruger
    9.197 indlæg

#342 Hvad #344 er korrekt, det er uden throttle.

Throttle kan virkelig anbefales hvis du bliver vild med det, hvis du allerede har prøvet flight sims før og ved du kan lide dem ville jeg helt klart kigge efter en pakke med throttle også.

Næste update er ude i øvrigt: https://www.flightsimulator.com/august-20th-2020-development-update/ spændende sager!

gumshot
    Bruger
    550 indlæg

Jeg må simpelthen give op, efter 3 dage med forsøg på download, så ændres foldersize på drevet ikke, den synes at køre i loop, og gå fra 0-20% på samme fil hele tiden, og det fortsætter. Så intet mere hentet efter jeg nu har overvåget den lidt.

Jeg skal vel afinstallere i butikken og så kan jeg prøve igen ;(

Det ødelægger simpelthen lysten, og når man ser man skal hente 93GB , øv.

Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

Deadmeat
    Bruger
    7.523 indlæg

#349: jeg føler virkelig med dig Fik selv lokket min far med på vognen og han sidder nu og kæmper med samme problem! Hans download ville slet ikke starte. Så geninstallerede han skidtet og det så ud til at virke. Men den er nu løbet ind i et loop, hvor det samme asset bliver downloadet igen og igen uden fremdrift.

Jeg må efterhånden sige, at lige på dette punkt er jeg voldsomt skuffet over MS. Det ville have været mere acceptabelt hvis de i det mindste satte brugere i kø med en synlig meddelelse, til dem de ikke kan håndtere lige nu – hvis vi går ud fra at det er server kapaciteten, der pt. er Det primære problem.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

Har indtil videre mit saitek proflight gear koblet til ogsaa og bruger kune trottle quadrant og pedaler fra den sammen med Alphaflights yoke . . . funker ganske fortrinligt . . .

GrillBiller
    Bruger
    2.755 indlæg

muhahaha i Gear of War 4 med 110gb…

”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.” B.S. Christiansen

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

Den slaar red dead redemption da med 185 gig . . .

PBT
    Admin
    3.668 indlæg

Jeg er 100% sim noob og har kun lige fløjet de to første tutorials, men kan i den grad godt forstå tiltrækningen.

Jeg spiller med en Xbox controller og mus og det føles lidt akavet at skulle slippe controlleren for at ændre throttle med musen. Her kan jeg godt se at det fulde setup er mega nice.

Jeg nåede til et punkt i tutorialen omkring trim, som jeg ikke rigtig forstod. Men det har muligvis noget at gøre med et problem, jeg havde, nemlig at jeg hele tiden med venstre stick kompenserer lidt den ene vej, så den anden vej for at prøve at holde en ret kurs fremad. Er der noget sensitivity eller lignende, jeg skal skrue på?

Igen, 100% sim noob så forstår tæt på ingenting

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

Lige nu flyver jeg fra polk city i californien mod Henderson Field paa Midway atollen i et lile Beachcraft. Er pt over bjergene i Baja i Californien. Maa indromme, det ser fandeme godt ud . . . Meeeeeee . . .

Baja-1
    Baja-2

GrillBiller
    Bruger
    2.755 indlæg

“Trim” er flyvningens anden plads…
    først flyver man.
    Dernæst trimmer man flyet.
    Det gør man fordi vægten og flyets balance rykker Konstants grundet vind og vejr og sågar lufftruk og brænsstofforbrug.
    hvis man ikke trimmer flyet, kommer flyet i ubalance og vil flyve ujævnt og styrte ned til sidst.

Moderne fly af større størrelse kan autotrimmes, men små GA (General aviations” ) skal dette gøres manuelt.

”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.” B.S. Christiansen

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

#356 korrekt . . .

knaseren
    Bruger
    6.879 indlæg

Processor: 5900X
    Køling: Noctua NH-D15
    Bundkort: MSI X570 Unify
    Ram: 32GB G. Skill 3600MHz
    Grafik: MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO-10GB GDDR6X R
    Skærm: Predator Z321QU
    Lager: 1TB 980 pro - 500gb 850 EVO - 1TB 860 EVO
    Kabinet: Corsair 680X
    Strøm: Be Quiet! Dark power pro 12 1500W

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

Der var noget der sagde knas da jeg saa den video . . .

DanielBoe
    Bruger
    9.197 indlæg

#354 En god tommelfinger regel til hvordan man trimmer er at holde knappen nede indtil din pitch går op eller ned (afhængigt af hvad du vil, om du vil trimme til climb rate eller bare trimme til level flight) og så snart din pitch ændrer sig giver du slip og laver mindre småjusteringer.

Husk dog på at trim ikke er autopilot, mange folk forstår ikke at vinden, propellen (hvis det er med prop) osv stadig påvirker flyet, så man skal stadig trimme ret ofte.

Det fede ved at kunne trimme er dog at du bare lige engang imellem skal trykke et par kliks op eller ned, hvor du uden trim ville skulle holde din stick i præcis samme position i længere tid, det får man meget hurtigt krampe af

Så skal det også lige siges at du har helt ret, selvom controller er bedre end KB/M alene så er det stadig på grænsen til at være træls i forhold til stick/yoke og throttle.

Jeg har f.eks. alt hvad jeg behøver bindet til mit stick og min throttle, uanset om jeg flyver i en lille cub eller en tbm med fuld autopilot setup, så behøver jeg aldrig tage hånden af throttle og stick. Det gør det så meget mere lækkert!

Udover det er der også lidt sjov fysik der gør at dit fly vil trække med venstre, både på jorden og i luften, det kan også sætte dig ud af kurs, og jeg tror næsten det er det du oplever også.

Hvis man vil læse mere om det kan det ses her: https://www.flightliteracy.com/basic-propeller-principles-part-two/

Men i bund og grund så betyder det at når selve propellen snurrer rundt, så trækker det faktisk flyet til den ene side. Det sker selv ved store passagerfly.

#354 Der er nogle sensitivity options i controls menuen, og jeg vil nærmest gå så langt at sige de er uundværlige hvis man har stick/yoke/throttle/rudder pedals, de er ALT for sensitive som default.

Hvor stor en forskel det gør med controller ved jeg dog ikke. Men det ville måske være værd at nævne i artiklen at det altså er en “mission critical” menu hvis man har stick/yoke/osv.

Nåh.. jeg må videre, flyet kalder på mig!

Viser 15 kommentarer - 346 til 360 (af 471 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.