lørdag, december 5, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.784 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 331 til 345 (af 471 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

anden145
    Bruger
    741 indlæg

Fair nok. Ville bare påpege det.

Hvem ved – måske bliver data bedre henad vejen?

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

#331Man maa jo haabe, men all in all er jeg vel stadig ret imponeret over det. Har vel trods al skepsis lade sig gribe af hypen aligevel. For godt ser det jo ud, og feel er som det skal vaere. nu skal vi bare have addons, og have microsoft til at opdatere paa livet los . . .

Lige taget en lille tur, Herning-Anholt-bornholm og saa hjem igen i regnvejr . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

anden145
    Bruger
    741 indlæg

Jeps.

Har du problemer med Live Weather? Synes jeg nogle (eller en del) inconsistencies…

FunteX
    Bruger
    8.198 indlæg

Niks, meget let regn som det var i herning paa det tidspunkt . . . Syntes det var rimelig spot on . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

anden145
    Bruger
    741 indlæg

Interessant. Tak for feedback.
    Forsøgte i går at finde de tordenbyger der var over DK – dog uden held…

DanielBoe
    Bruger
    9.197 indlæg

#331 Hvis bing får nyt og opdateret kan deres servere opdatere og sætte det ind i spillet på 1-2 uger har de sagt. Så det bliver med garanti bedre med tiden.

Blackshark’s AI bliver også deres, ligesom de systemer Asobo har.

Husk i øvrigt at bare fordi MSFS er ude nu betyder det ikke at deres community updates stopper, de har blandt andet 2 eller 3 inden for ikke så længe om “world updates” og hvad vi kan forvente udover det vi ved nu. (som bare er at når bing opdateres kan de opdatere verden i spillet på få uger, vi ved dog ikke hvor tit bing opdateres f.eks..)

I forhold til huse så er det altså sjovt at se hvordan den der AI virker, jeg bor i et lille rækkehus og alle mine naboer har samme type hus, alle er helt ens. Men spillet ser alligevel små forskelle.

Jeg fandt også mit lokale fiskehul, det var ret fedt!

Jeg tror dog der kommer til at være en del folk som enten ikke har fulgt hele udviklingen eller er blevet hypet af medier der sagde forkerte ting (eller begge) omkring hvor præcise huse osv er. Asobo har hele tiden sagt når folk spurgte “er mit hus i spillet” at “der vil være et hus der ja”, men de har aldrig påstået at der ville være en helt præcis model (med mindre vi snakker photogrammetry områder selvfølgelig)

Til gengæld har jeg set MANGE medier, streamere, og folk på forums som sagde til andre at man kunne se ens hus og det så perfekt ud fordi de har blandet alt informationen sammen om AI og photogrammetry osv.

Jeg tror dem af os der har fulgt udviklingen lidt og generelt været i flight sim verdenen som f.eks. funtex og jeg er meget tilfredse.

Godt nok ser husene i min by ikke helt korrekte ud, men de er hvor de skal være, og jeg kan se vejene, bakkerne osv.

Det er uendeligt langt fremme i forhold til hvad vi før har skullet gøre for bare at komme i nærheden af det MSFS kan tilbyde, især fordi du ikke skal bruge ekstra penge på add-ons og bruge flere timer og dage med at rode rundt i .ini filer og alt muligt andet for at alle add-ons fungerer sammen, og når man så var færdig med det havde man noget der lignede msfs på low settings og en fps der er tættere på en powerpoint end et flydende spil

I øvrigt, lille tip som jeg stadig ser mange ikke kender til!

I har sikkert oplevet at det kan være utroligt svært at finde et præcist sted på kortet (hvorfor de ikke har grænser og lande/bynavne fatter jeg ikke, bare lav et overlay af bing maps..) fordi alt bare er gråt når man zoomer helt ind, eller at det sted i vil se er så langt ude i ingenting at du skal flyve flere hundrede km før du er der.

I stedet for alt det bøvl så hop ind på google maps, find stedet, klik på kortet og så viser det nogle koordinater, dem smider man bare direkte ind i “search” kassen ude til venstre i World Map (IKKE kassen i toppen), så laver den et custom waypoint der og spawner dig luften lige over det sted du valgte.

Det gør det suuuuper nemt at finde øde steder, eller hvis man f.eks. vil ind i en nationalpark et eller andet sted i verden. Mange af dem tillader ikke flyvning, så der er ingen lufthavne eller airstrips i nærheden.

Deadmeat
    Bruger
    7.522 indlæg

#336: Tak for tippet med søgefunktionen! Det er faktisk lidt irriterende at textures forsvinder ved højt zoom på kloden. Sad i går og bandede over det, da jeg skulle planlægge en tur i Fransk Polynesien, hvor nogen af øerne er ret små.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Carl
    Bruger
    2.213 indlæg

Hvordan for man den bedste oplevelse med spillet her?
    Jeg tænker skal man have et T.16000 eller er der noget andet der giver bedre oplevelse?

Jeg er totalt grøn på dette område derfor spørgsmålet.
    Kom gerne med flere forslag😀

Psn id @ Luthorson.

anden145
    Bruger
    741 indlæg

Altså – jeg klarer mig ganske fint med mit trofaste (gamle) Logitech 3D Extreme Pro.

hunterSEG
    Bruger
    619 indlæg

#338. Har også det samme logitech som #339, og det fungerer fint. Dog vil indlevelsen helt sikkert højnes med en bedre throttle.

Nu har jeg fløjet lidt rundt over Viborg. Vores hus er der, ja, men har ikke noget med virkeligheden at gøre.
    Vejene er dog perfekt placeret, samt diverse boldbaner og vandområder, så navigation er nemt nok. Desværre er ai lige rundhåndet nok med at placerer træer , og det gør boligområder lidt for skovagtige. Men flot, det må jeg sige det er, selv på medium setting

De har åbenbart også valgt at indbygge en kode, der opfordrer min kære bærbar til at deltage i flyvningen, for blæseren kører, så man skulle tro det er den som bærer hele flyet…

DanielBoe
    Bruger
    9.197 indlæg

#337 det gør det super nemt ja!

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de valgte at slå landegrænser og lande og bynavne med. De har jo helt klart data fra bing, ellers ville spillet jo ikke virke som det gør.

Der må være en grund til det, du kan f.eks. ændre settings på world map så det også viser det satellit billede den viser når du er zoomed helt ud, men det er stadig helt sløret up close.

Så det er nice med koordinater der bare kan kopieres fra google!

En anden lille ting jeg glemte i den anden kommenter:

Til alle jer der fik spillet på dag 1 og tog til jeres hjemby og tænkte “ahhh..”, prøv lige at tage det hen igen. Jeg har hørt flere folk nu snakke om at deres by og de steder de har været nu ser bedre ud. Det virker til at serverne virkelig har fået høvl på dag 1.

For mig virkede det i hvert fald, det er ikke fordi hele byen pludselig kom op på photogrammetry niveau selvfølgelig, men de veje der skal være grus er grus, og de veje der skal være asfalt er nu asfalt, osv, husene er også mere korrekt placeret og har den rigtige form og der er andre små detaljer der ser bedre ud nu.

Selvom jeg på dag 1 sagtens kunne finde mit hus var det stadig ikke helt så præcist som jeg havde troet, mange asfalt veje var grus eller græs, og mit hus så helt anderledes ud end de andre på gaden, på trods af jeg bor i en række helt ens rækkehuse.

Men nu er det på et niveau hvor jeg kunne sende en sms med et billede af byen fra godt 1000 fod oppe til en ven, som resulterede i at han ringede til mig for at se om jeg kunne se ham vinke fra gaden, det var sgu sjovt!

#338 personligt er jeg suuuuper glad for min T.16000M, det er lige niveauet over sådan noget som et Hotas X eller Logitech 3D som #339 nævner. Det er ikke fordi de andre er dårlige men T.16000M er lige lidt mere lækkert uden at man kommer op på næste pris niveau, sådan noget som Thrustmaster Warthog, Honeycomb Yoke, eller VIRPIL udstyr. (De er til gengæld også bare toppen af poppen alle sammen)

Hvis du ser et T.16000M til en rimelig pris (eller den nye airbus stick, det er samme model, airbus har bare en lidt mere airbus specifik throttle og nogle andre farver) så ville jeg købe den.

Normalpris for den burde ikke være mere end 400 kroner, 500 max.

Flight sim udstyr er dog udsolgt mange steder lige nu så det kan være svært at finde.

Ved ikke om du kender til racing sim udstyr, rat osv, men T.16000M er lidt ala Logitech G25/G27/G29, sådan en god standard pakke der bare virker og som lige et lidt bedre kvalitet end de helt billige (som ikke nødvendigvis er dårlige) uden at det går helt over niveau i pris. Så den får tommel op fra mig i hvert fald!

• Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 2 uger siden af  DanielBoe.
    • Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 2 uger siden af  DanielBoe.

Carl
    Bruger
    2.213 indlæg

#341 det lyder som om jeg skal kigge efter T. 16000.
    Jeg har selv haft G27 og det var lækkert uden at være for dyrt. Så det lyder klart som T.16000 ville passe mig.

Nu siger du normal pris 400-500kr er det så med eller uden throttle?

Psn id @ Luthorson.

Ixnatifual
    Bruger
    2.571 indlæg

Lastbilerne der kører nede på vejene er dem som spiller Euro Truck Simulator

Steadi
    Bruger
    5.784 indlæg

#342 – uden. Med throttle ligger vist pt omkring 1200 kroner. Af samme grund starter jeg også kun med joysticket.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Zanmato
    Bruger
    881 indlæg

Hvis man har noget driving sim udstyr kan man sagtens bruge pedalerne derfra som rudder pedals. Fungere fint med mine G920 pedaler i hvert fald.

Viser 15 kommentarer - 331 til 345 (af 471 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.