tirsdag, september 22, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Dette indlæg indeholder 443 kommentarer, har 47 deltagere og blev senest opdateret af  FunteX for 6 dage siden.
  • Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.609 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 211 til 225 (af 443 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

DanielBoe
    Bruger
    9.196 indlæg

Haha det må da ellers have været noget af en oplevelse

FunteX
    Bruger
    8.110 indlæg

Jo’da, kendte en der var fotograf derinde. Frynsegoder . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Steadi
    Bruger
    5.609 indlæg

ObsidianAnt har en fin video ude med sammenligning af de forskellige grafiske settings.

Min pc har en del år på bagen, så indtil videre må jeg hygge mig på low. Men eftersom jeg slet ikke fly-simmer nu, så er det kun et skridt op

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Deadmeat
    Bruger
    7.309 indlæg

#213: ja det er egentlig overraskende hvor flot det stadig ser ud på Low. Så videoen på min tablet, og ud fra den skærmstørrelde så ser det primært ud til at være draw distance, textur opløsning og refleksioner i vand der gør visuel forskel på terrænet. Skyer ser sikkert heller ikke helt så flotte ud på Low, når man ser det på PC skærm.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

FunteX
    Bruger
    8.110 indlæg

Min cpu er ikke den nyeste heller, men den burde kunne klare skaerene indtil videre, opgraderer under alle omstaendigheder naar en vis sci-fi tittel lander senere i aar. Saa maa Flight Simulator straekke ben til den tid . . . ^^’

re4per
    Bruger
    370 indlæg

Har en i9 9900k og et GTX1080 – regner med at jeg kan spille det på medium/high i 1080p, nu må vi se.

Når next gen nvidia kortene kommer og feriepengene bliver udbetalt, så regner jeg med at jeg skal have et RTX3080, så håber jeg at det er nok til Ultra og det er nok til en fornuftig ydelse i VR når det bliver tilgængelig i spillet.

CMDR Reaper

re4per
    Bruger
    370 indlæg

Hvilken edition køber i? Jeg regner med at nappe standard på Steam, selv om det kunne da være meget fedt at få Amsterdam lufthaven med. Men måske kan man opgradere senere hvis man fortyder?

Lufthavne

Fly

CMDR Reaper

anden145
    Bruger
    731 indlæg

Har selv købt Premium Deluxe på Steam – er ret sikker på, man kan opgradere senere – ved så ikke om det bliver samlet dyrere, end hvis man køber den givne pakke med det samme (gør det jo nok).

Amsterdam og Frankfurt var tiltalende for mig… og så 787’eren.

Steadi
    Bruger
    5.609 indlæg

#217 – Jeg regner med at købe Standard. Jeg glæder mig ret meget til MSFS, men jeg har ikke fly-simmet i mange år, så starter med standard-udgaven.

Asobo har nævnt, at man kan opgradere sin udgave af spillet, men at det samlet vil være dyrere.

Deadmeat
    Bruger
    7.309 indlæg

#216 @re4per spillet er efter sigende ret CPU krævende og i mindre grad GPU bundet. Jeg har ingen detaljer, men hvis du evt. kun skal spille i 1080p, så kan det jo være at dit system kan køre spillet OK. Din CPU er da i hvert fald rigeligt kraftig til en start

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Kasper Kål
    Bruger
    3.250 indlæg

#217: Som ikke flysimfanatiker bliver det bare standard gennem gamepass

The Profile Formerly Known As kring17a

anden145
    Bruger
    731 indlæg

DanielBoe
    Bruger
    9.196 indlæg

Jeg har valgt steam, og den store pakke. Har håbet på en ny flight sim fra microsoft i maaaaange år nu, og der er et par enkelte fly jeg er helt tosset med i den store pakke. Hvis man ikke normalt er til flight sims eller ikke har spillet længe ville jeg dog bare anbefale standard pakken eller game pass.

#222 Hans videoer er generelt rigtig gode, han har simmet i maaaange år, og har PPL i virkeligheden.

Det er i øvrigt en super fed video både fordi det er fedt at vinden virker som den skal, men også fordi det burde give mulighed for landinger i modvind, hvilket åbner op for STOL flyvning, især nu hvor der også er en del små bush planes som cub, shock ultra, osv.

Hvis man ikke har hørt om STOL før kan det klart anbefales at se et par youtube videoer. Det står for “Short Take-off and Landing” og er i bund og grund nogle teknikker udviklet igennem årene af “bush pilots” i Alaska, Canada, osv. Folk der skal kunne bringe udstyr, mad, osv ud midt i ingenting og lande hvor der ikke er en landingsbane.

Her kan ses et eksempel på hvad STOL er: https://youtu.be/hPakbghLe38?t=6

Det er altså vildt at se!

Generelt er de der bush piloter bare lidt skøre og sære, det skal man nærmest være for at gøre det de gør.

Man kan nemt bruge en eftermiddag eller to på bare at sidde og se videoer med bush piloter og fly

EDIT: Hvis man ser et par videoer med det og tænker “det vil jeg også prøve i msfs!” så kan den her kanal anbefales: https://www.youtube.com/watch?v=dAL52x0TPC4&list=PLxYXM2Qolh2BGgiVm43iRRhwzlQMxTUCv den er ikke super aktiv mere men den har et par videoer med diverse tips til hvordan det hele fungerer og er et godt sted at starte hvis man vil prøve selv. (i en sim!)

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  DanielBoe.
    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  DanielBoe.

FunteX
    Bruger
    8.110 indlæg

#223 Samme her, dog haaber jeg staerkt paa et par andre fly paa sigt, bla. DC3, AN2, de Haviland Beaver, PBY. Jeg kan godt lide de gamle og noget rustikke fly . . .

Zanmato
    Bruger
    879 indlæg

#224 Jeg glæder mig helt vildt. Men mest til der engang kommer nogle helikoptere.

Viser 15 kommentarer - 211 til 225 (af 443 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.