mandag, august 3, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.500 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 166 til 180 (af 193 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Deadmeat
    Bruger
    7.151 indlæg

#164: Jeg synes da det er en fantastisk feature og præstation at de har lavet spillet, så det er tilgængeligt og interessant at bruge for nybegyndere og folk med keyboard og mus også. Jo flere vi kan lokke ind til flight sim, jo større fremtidig kundebase og des flere potentielle nye lækre flight sim produkter at vælge imellem fremover. Jeg er 100 % for Den slags, så længe det ikke giver kompromiser på sim siden.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

DanielBoe
    Bruger
    9.165 indlæg

Det er heller ikke fordi jeg vil have den opdeling, det er bare lidt som om de (indtil videre) ikke rigtig har givet adgang til de lidt mere hardcore simmere, der er stadig ikke særlig mange videoer med folk der laver en kold start på et fly og gør de ting man burde forvente kan kunne i en sim.

Og det giver da også meningen at give adgang til den brede del af befolkningen, især når det nu er første gang en flight sim (uden ortho osv) er i nærheden af at se realistisk ud og være på niveau med standarden for grafik i normale spil.

Det kan bare godt være lidt bekymrende at de viser så meget for og af “casuals” (igen jeg har intet problem med det, synes det er så fedt der kommer flere til den her genre) som enten er ligeglade eller bare ikke kender til mange af de ting man ville forvente fra en flight sim, hvilket betyder de ikke taler om det eller viser det i deres videoer.

Der er nogle af dem der har fået adgang som tidligere har flight sim erfaring (som Obsidian og Squirrel jeg nævnte tidligere i tråden) men de har så vidt jeg ved ikke endnu givet adgang til nogen af de folk der primært gør i flight sims, og det irriterer mig en lille smule.

Det ville være lidt det samme som hvis jeg skulle anmelde et MMORPG spil, jeg spiller dem ikke. Jeg ved ikke hvad de “skal” have og hvad der burde være der også, jeg ville kun kunne anmelde det ud fra hvor sjovt jeg havde det og grafikken og sådan noget. Det ville sikkert være fint for nogen. Men dem som tit spiller MMORPG’s ville nok tænke “for helvede hvorfor har de ikke givet adgang til nogen som spiller MMORPG’s normalt” fordi jeg ville misse en masse ting eller gøre en masse ting forkert fordi jeg ikke vidste nok om dem.

Jeg vil på ingen måde have at AVsim tilstande bryder ud andre steder nu hvor MSFS har givet “normale folk” interessse for flight sims.

Jeg vil rigtig gerne bare have en enkelt video eller to fra nogen der har prøvet det før

FunteX
    Bruger
    8.003 indlæg

Syntes altid vandende har vaeret lidt delt, heldigvis saa er der dog plads til alle . . . Ellers saa kunne vi jo prove at tage folk under vingerne hvor vi nu kan. Selv er jeg sgu nok ogsaa vel rusten . . . Men de siger jo det er ligsom at cykle. Man glemmer det aldrig helt . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Steadi
    Bruger
    5.500 indlæg

Så lige Quill18’s landing på vandet i Skotland. Håber, at Asobo har arbejdet på den (lille) del af spillet, for det ligner, at der ingen virkning er på vandet, når maskinen lander.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

DanielBoe
    Bruger
    9.165 indlæg

Lagde jeg også mærke til, de landinger jeg har set inde fra cockpittet ligner dog nærmest fuldstændigt de rigtige videoer du kan finde på youtube med den rigtige ICON A5.

Jeg håber lidt at ham eller en anden har lidt mere inde fra cockpittet af diverse fly da de har arbejdet hårdt på at det føles og lyder så godt som muligt, omend jeg også forstår hvorfor så mange lige nu viser det i tredje person da man ser mere af landskabet.

EDIT: Squirrel har nu en video ude med ICON A5, det meste fra cockpittet, og det ser ret ens ud når man sammenligner med rigtige videoer. Det gør altså virkelig meget at se det inde fra cockpittet, selvom de har lavet en third person mode der er lysår foran f.eks. FSX third person mode så er first person/cockpit view klart den de har arbejdet mest på.

• Denne kommentar blev ændret for 3 dage siden af  DanielBoe.
    • Denne kommentar blev ændret for 3 dage siden af  DanielBoe.

FunteX
    Bruger
    8.003 indlæg

Kom til at taenke paa hvad folk har af joystick/yoke ?

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Kallekun
    Bruger
    3.913 indlæg

Har bestilt en Thrustmaster 1600 med throttle. Glæder mig til vr support

Ved Osiris og ved Apis, du er et vildsvind, jaaa et vildsvin. Kig godt på mig....

DanielBoe
    Bruger
    9.165 indlæg

Jeg sidder med Thrustmaster’s T.16000m med throttle og rudder, har lavet et par enkelte små modifikationer men ellers er det bare som standard, det fungerer virkelig godt.

Deadmeat
    Bruger
    7.151 indlæg

#171: lige nu døjer jeg med et Saitek Aviator joystick. Er venstrehåndet så valgmulighederne er begrænset. Så snart Thrustmaster TCA kommer i butikkerne skal jeg have fingre i sådan et + tilhørende Throttle quadrsnt når den lander senere på året

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

PBT
    Admin
    3.131 indlæg

Jeg har virkelig nydt at følge med i den her tråd og begejstringen for MS Flight Simulator er begyndt at smitte lidt af Er det realistisk at spille det som total sim noob med keyboard/mus og/eller en controller?

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

Steadi
    Bruger
    5.500 indlæg

#175 – keyboard og mus er måske optimistisk, men en del previews har bemærket, at det fungerer fint med en Xbox controller.

Jeg har selv bestilt en Thrustmaster T.16000m, som lander omkring den 18. Så kan det være, at throttle-delen følger senere.

Carl
    Bruger
    2.102 indlæg

Jeg ved godt det et Sim spil. Men er der nogen form for lvl i det?
    Kan man flyver alt og over det hele ud af æsken?

Jeg har lagt mærke til på nogen af videoerne at man for en slags point når man lander? Eller er jeg helt lost her?

Psn id @ Luthorson.

Fisker
    Bruger
    12.223 indlæg

#177 Jeps, du har adgang til det hele fra start af der er leaderboards hvor du kan konkurrere med andre om den bedste landing under nogle definerede forhold.

Steadi
    Bruger
    5.500 indlæg

#177 – sandbox er frit slag i hele verden og med alle de fly, som din udgave af spillet indeholder. Ingen begrænsninger eller krav om level.

Jeg forstår det sådan, at spillet kommer med en del udfordringer, som netop handler om at lande forskellige steder. Der bliver givet point ud fra hvor godt du klarer det.

DanielBoe
    Bruger
    9.165 indlæg

#175 KB/M kan jeg på ingen måde anbefale, men en xbox controller kan sagtens bruges. Eventuelt med et par ekstra keybinds på keyboardet.

Sådan en xbox controller har faktisk et overraskende intuitivt layout til flyvning, 1 stick til bevægelse, 1 til kamera, 2 triggers der kan bruges som rudder, 2 shoulder buttons der kan bruges til trim eller lignende, dpad fungerer også godt til trim.

Der er ingen skam i at bruge en controller, men bliv ikke overrasket hvis du flyver et par dage og så begynder at se på flight stick priser

#177 Lige nu er der kun nogle få udfordringer fra hvad diverse folk har sagt og vist de sidste par dage, men i et interview med FSelite sagde nogle af Asobos udviklere at der kommer mere om udfordringer og “progression” om ikke så længe, de nævner specifikt at de godt ved der er folk som vil spille det mere som et typisk spil og ikke en sim så de vil gerne have noget til dem også.

Lige nu kan man i flere videoer se landingsudfordringer som #179 også nævner, og hvis du lægger mærke til det i et par af de seneste videoer er der også en “profile” side inde i logbook menuen. Den kommer med stor sandsynlighed til at have udfordringer af diverse slags ligesom det forrrige spil (FSX) havde hvor du kunne lave udfordringer og få pilot vinger af alle mulige slags afhængig af hvor god du var. (var selv ret stolt af mine guldvinger dengang FSX kom ud )

Viser 15 kommentarer - 166 til 180 (af 193 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.