onsdag, august 12, 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Daily Rush Debat Genre Simulation Microsoft Flight Simulator 2020

• Forfatter
    Emne

Steadi
    Bruger
    5.513 indlæg

Det lader til, at der ikke eksisterer en decideret tråd om det nye Microsoft Flight Simulator (“FS2020” i daglig omtale), så nu starter jeg en. (og har jeg overset en eksisterende, ups).

Microsoft har besluttet sig for, at 2020 åbenbart skal være året, hvor de endelig smider næste udgave af Flight Simulator på markedet, og der må være en kæmpe FS-fan på chefgangen hos Microsoft, for det ser indtil videre ud til, at den får alt hvad systemerne overhovedet kan holde til.

Udviklerne har gang i en ret fin marketings-strategi, hvis man kan kalde det marketing, hvor der løbende udsendes roadmaps over, hvornår og hvilke opdateringer der kan forventes. På Youtube udgiver de løbende “Feature discovery”-videoer, som består af ca. 10 minutters snak om forskellige aspekter af spillet.
    De kan findes her: https://www.youtube.com/watch?v=BZL5PCZO8cc&list=PLHHNa7e7hf9MOgis5vFhf0tjl8QD92KSQ&index=2

Medmindre det går helt i den gale retning, så er det her mit mest ventede spil i 2020. Også selvom det kunne tyde på, at en ny pc måske var nødvendigt.

Er jeg den eneste rusher, som følger med i FS2020?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 250 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Kallekun
    Bruger
    3.920 indlæg

Også her. Har spillet meget Flight Sim X

Ved Osiris og ved Apis, du er et vildsvind, jaaa et vildsvin. Kig godt på mig....

anden145
    Bruger
    717 indlæg

Følger også selv med… Har spillet en del Flight Simulator og Prepar3D …
    Det ser lovende ud med FS2020.

Ixnatifual
    Bruger
    2.379 indlæg

Jeg går ud fra det bliver et modul i Star Citizen.

Alloc
    Bruger
    1.871 indlæg

Jeg har selv planlagt at købe et sæt Honeycomb yoke og throttle når det bliver udgivet

Come-Join.us
    https://www.facebook.com/morerandomthancool/

Steadi
    Bruger
    5.513 indlæg

#3 – det virker til, at udviklerne af FS2020 har en ide om, at de skal udgive en endelig udgave indenfor en overskuelig tidsperiode, så tvivler på, at Chris Roberts er interesseret

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Steadi
    Bruger
    5.513 indlæg

#4 – jeg kører stadig Win 7, og det regner jeg ikke at kunne fortsætte med, hvis jeg også vil spille FS2020… så det bliver nok en dyrere omgang, hvis jeg vil spille med

TormDK
    Bruger
    14.656 indlæg

#6 Ja, den kommer du nok til at skyde en hvid pil efter, da Microsoft standsede supporten for Windows 7 for godt halvanden uge siden….

Steadi
    Bruger
    5.513 indlæg

#7 – jeg satser på, at Microsoft forlader Win 7 med en sidste gave

De fleste dele i min pc er fra 2014, så en opdatering ville sikkert også være fint, pengene er der dog ikke helt pt.

Deadmeat
    Bruger
    7.166 indlæg

Følger også FS2020 tæt her. Har brugt en del timer i FSX og roder pt. med DCS World, selvom det desværre ikke bliver til så meget tid i cockpittet.

Glæder mig fantatisk meget til FS2020 med de utroligt mange fede features og detaljer de ser ud til at inkludere. Min ene store bekymring er, at der givetvis bliver en abonnement ordning – i hvert fald i fht, at have adgang til terræn streaming fra skyen.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Steadi
    Bruger
    5.513 indlæg

#9 – En abonnementsordning virker bare som en meget, meget stor ting at undlade, når vi trods alt er et stykke inde i alfaen?

Jeg har kigget på DCS World, men forstår det ikke helt. Det er begrænsede territorier, som du flyver på?

Deadmeat
    Bruger
    7.166 indlæg

#10: Ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med at undlade abb. ordning?

Mht. DCS World: Selve spillet + 1 terræn (Caukasus) + 2 fly er gratis. Derfra er betalingsmodellen, at nye terræner, fly og special kampagner skal købes til. Der er tilbagevendende pakketilbud hvor man får flere af tingene samlet. Køb aldrig til fuld pris!

Man har rigeligt med underholdning med bare 1 tilkøbt fly, hvis det er en af de fuldt simulerede modeller. Det gratis Kaukasus kort er rigeligt fint til at starte på.

Det er vigtigt at beslutte om man vil bruge DCS World i Steam versionen eller den direkte downloadede udgave fra Eagle Dynamics. Købte ting fra Steam eller Eagle Dynamics shoppen virker normalt kun i versionen downloadet fra samme sted. Så det meste indhold kan ikke mixes.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Steadi
    Bruger
    5.513 indlæg

#11 – Prisen har helt klart været en af de vigtigste ting for, at jeg aldrig seriøst har overvejet DCS.

Ift. abonnement, så mener jeg bare, at FS2020 er i gang med alfa, og marketing er også i fuld gang – og der tænker jeg blot, at jo længere MS venter med at præsentere en “game-as-subscription-service”, jo mere rammer det dem i sidste ende.

Jeg har været en del på Reddits flight sim forum, men pudsigt nok har abonnement ikke været diskuteret; eller, jeg har ikke set det.

StultusX2
    Bruger
    5.539 indlæg

#7 Nu begynder du ikke IGEN?! Du var i fuld sving under XP – som efterfølgende blev for-nyet/længet!
    Og forstår ej?…Jeg må nu IKKE bruge de seneste Win7 opdateringer frem til den anden tirsdag i februar, fordi?

Tåpik: Håber på Vulkan understøttelse

#8 Hvilken HW har du fra 2014, der ikke fungerer under, ja selv 10 1909?
    Spørger høfligt, da det meste af mit er LANGT ældre og intet at bemærke her*

*CLEAN jan. 2020 install – på en 120GB Kingston SSD, der alligevel bare lå flød…
    ..og tilbage i skuffen er den igen…

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 6 måneder, 2 uger siden af  StultusX2.

Ixnatifual
    Bruger
    2.379 indlæg

Kræver det abonnement at spille? Æv, synes ellers det så fedt ud.

TormDK
    Bruger
    14.656 indlæg

#13 Du må gøre lige hvad du vil (forhåbentligt inkluderer det du tager dine piller), Microsoft gør næsten det samme.

Virksomheder kan købe support per device som tilkøb lige pt., for ca. 500kr for det først år per enhed. (Samme tilbudsform fandtes under XP, men dengang var der et 500 enheders minimum commitment, det er der ikke nu)

Private burde være på Windows 10 for længe siden alligevel, det er alligevel lidt over fire et halvt år siden den udkom.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 250 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.