onsdag, juli 8, 2020

Max 133 hz på 144 hz monitor :(

Daily Rush Debat Hardware Hardware Max 133 hz på 144 hz monitor :(

• Dette indlæg indeholder 8 kommentarer, har 7 deltagere og blev senest opdateret af  Mikaa for 1 måned siden.
  • Forfatter
    Emne

Mikaa
    Bruger
    3.235 indlæg

Hej mægtige DR-orakel!

Jeg søger ydmygt Jeres hjælp ifm. en udfordring for min nye monitor.

Jeg har netop købt LGs 27GL850, som skulle køre 1440p ved 144 hz.
    I mit nVidia kontrolpanel kan jeg dog maksimalt vælge 120 hz ved 2560×1440 (selvfølgelig ud for PC-opløsningerne).

Jeg kan dog lave brugerdefineret opløsning op til 133 hz. Prøver jeg med 134hz gemmes opløsningen ikke.

Jeg bruger det medfølgende displayport-kabel.
    Adaptive-sync er slået fra i OSD.
    Umiddelbart kan jeg ikke ændre på farvedybde i kontrolpanelet, hvilket jeg har læst andre steder på nettet kan påvirke muligheden for at køre 144 hz..

Her kan kontrolpanelet ses: https://imgur.com/a/38yDAsS

Jeg har også prøvet at skifte til HDMI-kabel, men her er det endnu værre; jeg kan max få 60 hz ud af skærmen her.

Mit grafikkort er et GTX660, hvis det har betydning.

Oh, mægtige DR-orakel, hør min bøn og hjælp en newbie

Help me, Premature Ejaculation Man! Premature Ejaculation Man: I'm coming!

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Jules
    Bruger
    104 indlæg

nogen skærme skal overclockes i deres osd .. det skulle min ihvertfald før jeg kunne vælge 144hz

KCCO

Elocon
    Bruger
    1.965 indlæg

Dit grafikkort er for gammelt !

Brug minimum et gtx 970.

For at blive gammel og klog, bliver man nød til at ha været ung og dum

CrackMaND
    Bruger
    1.048 indlæg

min skærm, Acer Predator X34, skulle ocerclockes til 120hz via OSD, som #1 er inde på, førend jeg kunne vælge det i nvidia kontrolpanel. Ellers kunne jeg kun vælge 60hz.

Du skal bruge DisplayPort kabel hvis du vil have de høje frekvenser, hdmi hjælper ikke.

May the source be with you

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  CrackMaND.

Deadmeat
    Bruger
    7.119 indlæg

#0: Inden du evt. ligefrem køber dig fattig i nyt grafikkort: du kommer næppe til at kunne se en rynke forskel på 133 og 144 Hz.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Razorblade2
    Bruger
    172 indlæg

Skift opløsning og hastighed i win 10 og ikke nvidias kontrolpanel, højreklik på desktop, vælg skærmindstillinger, vælg avancerede, vælg egenskaber for skærmkort, vælg vis alle tilstande, og sæt din skærm til 144 Hz

Mikaa
    Bruger
    3.235 indlæg

#1 + #3
    Tak for input – jeg har dog været alle indstillinger i OSD igennem og der kan jeg ikke ændre yderligere for at sætte hz op.

Det er også dét jeg tror efterhånden – men så kan skærmen da holde til min nye spand, der købes når næste AMD-generation bliver tilgængelig Overvejer dog at teste skærmen med en kammerats computer, for at være sikker.

Ja, det har du helt ret i – jeg vil dog gerne have det hele ud af skærmen, når nu jeg har ofret penge på en ny Troede faktisk at skærmen default viste 144 hz uanset kilde – men jeg blev klogere

Tak – det har jeg netop prøvet, men det ser ud til at højste hz jeg kan vælge også her er 133 hz – fra mine brugerdefinerede opløsninger lavet i nVidia-kontrolpanelet.

R3CoR
    Bruger
    2.577 indlæg

Jeg tror problemet er at dit kort ikke har nok pixel clock til at måtte køre i den opløsning.

Du kan prøve med https://www.monitortests.com/forum/Thread-NVIDIA-Pixel-Clock-Patcher og se om det virker, tror jeg bare desværre ikke med DP

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  R3CoR.

Mikaa
    Bruger
    3.235 indlæg

Hvis nogle er interesseret i løsningen, så er det som #2 er inde på – mit gfx er begrænsningen.
    Netop testet skærmen hos en kammi med bedre rig. Glorious 144hz

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.