fredag, december 14, 2018

LEGO fonden har et stort hjerte. Donerer 100 millioner dollars til børn

Daily Rush Debat Off-topic LEGO fonden har et stort hjerte. Donerer 100 millioner dollars til børn

• Forfatter
    Emne

Canis_Lupus
    Bruger
    2.158 indlæg

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-05-lego-fonden-giver-650-millioner-kroner-til-flygtningeborn

En ny donation på 100 millioner dollar til børn ramt af konflikter er Lego Fondens største nogensinde.

Lego Fonden donerer 100 millioner dollar til børn berørt af rohingyakonflikten i Myanmar og den syriske flygtningekrise.

For femte år i træk stiger antallet af flygtninge i verden
    Det oplyser fonden i en pressemeddelelse.

Beløbet svarer til mere end 650 millioner danske kroner. Donationen går til den amerikanske ngo Sesame Workshop over en femårig periode. Partnerskabet er Lego Fondens første store på det humanitære område.

<hr />

Det er fandme stort!

• Dette indlæg blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  Canis_Lupus.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Tjaz
    Bruger
    3.739 indlæg

Med de priser de tager for deres klodser har de fanme også råd til det.

johbe
    Bruger
    9.290 indlæg

Første kommentar tog et negativt spin på nyheden. Fandeme flot.

Det er en helt vil donation.

Same shit, different day.

Tjaz
    Bruger
    3.739 indlæg

#2 anden kommentar brok over første kommentar, selv flot :p

hausner
    Moderator
    17.034 indlæg

Men #1 har jo ret. Priserne på det stads er jo sindsyge

Planter er fascinerende

Nioxic
    Bruger
    17.270 indlæg

#1 det er billigere idag, end det var før i tiden…

https://therealityprose.wordpress.com/2013/01/17/what_happened_with_lego/

Dertil koster det jo en del at producere SÅ præcise små plastik-stykker. de må ikke sidde for stramt, de må ikke sidde for løst. de skal holde mange år, de skal passe præcist med de gamle klodser osv

jeg tænker ærlig talt, det er overraskende hvor billigt det er ifht hvor besværligt det er at lave

altså, jeg mener hvis vi bare sammenligner med alt muligt andet legetøj, så er lego altså lavet næsten på niveau med high end kirugisk præcision. En stor del af alt min søns legetøj har små fejl hist og her. det ser man altså ikke på lego.

http://www.reddit.com/r/random/

Heschen
    Bruger
    1.677 indlæg

#2 så forstår man hvorfor alle nyheder altid har den negative drejning på historier, det er jo desværre det pøblen vil have.

What LOL champ do you hate the most? - and why is it Teemo?

StultusX2
    Bruger
    4.425 indlæg

Der var engang på DR, at Ironi var anerkendt som værende elegant, intelligent humor!

Tak #2 (yup! Det ER en helt VIL donation)og #6
    På tide vi kommer mod det korrekte 2018+ lys

Tåpik: Havde vel været smukkere – hvis det var i underskudstider, eller?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

NightBreaker
    Bruger
    6.293 indlæg

Sgu flot, 100 millioner dollars, helt vildt beløb. Flot !

#5 Ja, næsten ikke. Og selv hvis der er skulle være så kan man altid skrive eller ringe til Lego, så får man en ny, lige meget hvor i verden man er. Deres service er super duper højt.

Octo
    Bruger
    1.083 indlæg

Fame flot de giver alle de penge væk!

Synes nu også LEGO er voldsomt dyrt. Men hvis man har prøvet det ‘lego’ man kan købe i Harald Skrald til 1/5 – 1/10 del af LEGO prisen, så bider man i det sure æble og køber det rigtige LEGO igen. Kvalitet koster i dette tilfælde.

Det fra Harald ser umiddelbart meget indbydende ud, men som #5 er inde på, så betyder kvalitet og præcision alt. Haralds falder fra hinanden bare man ser på det.

FIRESTORM
    Bruger
    4.941 indlæg

Hvis man har prøvet at købe andet moderne legetøj, så sætter man altså pris på den kvalitet lego leverer. Der er så sindsygt meget skod legetøj (der måske er billigere end lego, men ikke så meget billigere at det retfærdiggøre den dårlige kvalitet), som aldrig burde have været uden for kinas grænser at det er helt vildt.

Selvom lego familien nyder de mange penge de har tjent, er de trods alt blandt de mere sympatiske 1 % – de behandler deres medarbejder fint, og giver en del tilbage til samfundet, det kunne nemt være meget værre.

StultusX2
    Bruger
    4.425 indlæg

#10 ikke fra Billund?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

wOOOOt
    Bruger
    1.061 indlæg

Fanme et smukt træk.

FIRESTORM
    Bruger
    4.941 indlæg

#11 huh?

Atheist
    Bruger
    4.814 indlæg

#8: ENig! Jeg fik for nogen år siden #9396 (lego technic redningshelikopter) som min kæreste havde støvet op, selvom den var udgået. Desværre var klistermærkerne så gamle, at de var faldet af arket. Jeg tog chancen og skrev til lego, og guddødemig om de ikke sendte et nyt ark. Vel og mærke et ark der var unikt for det sæt – der var udgået. Det er sq service!

Growing old is mandatory, groving up is optional.

TabascoPreben
    Bruger
    799 indlæg

#0 Flot donation Der skulle også være til lidt filantropi når man er Danmarks suverænt rigeste familie (150+ milliarder).

For folk der bitch’er over prisen på LEGO så får man, hvad man betaler for.
    -kvalitet, ikke bare for selve klodserne, men også oplevelsen når man samler sættet og skal lege med det.
    -det kan kombineres på kryds og tværs med alt andet LEGO. Min drengs LEGO kan bruges med det LEGO jeg legede med som dreng.
    -høj service
    -højt fokus på miljø og CSR (som det ses her)
    -fornuftig gensalgsværdi, hvis man passer på det.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.