tirsdag, november 12, 2019

Le Mans 2019

Daily Rush Debat Sport Le Mans 2019

• Forfatter
    Emne

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

Jeg fik ikke lige strikket en lang opsamling sammen i år, men jeg synes da stadig vi skal have en tråd.

Der er ekstra mange danskere med i år, hvilket er positivt da fremtiden for løbet ser lidt usikker ud efterhånden. Le Mans 2020 bliver i hvert fald ikke helt det samme .

Anyway. Er der nogen der ser første kvalifikation lige nu?

Kirov Reporting

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

StultusX2
    Bruger
    4.991 indlæg

Ikke her.
    Jeg savner Porsche 917(til nøds: 956, 962) og en Mulsanne langside UDEN chikaner.

HØR DOG DEN LYD

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

Synes også de moderne Porscher lyder rimelig fedt. Men jeg kommer godt nok til at savne Ford GT og BMW næste år. GT Pro klassen har været legendarisk at følge de sidste par år, og det er super nederen at de går ned af bakke så hurtigt for alle klasserne pånær LMP2.

Kirov Reporting

Elleve
    Bruger
    3.825 indlæg

Hvorfor bliver 2020 versionen ikke det samme? Jeg ser med. 8 danskere deltagende er nice, men det er noget trist at der stadig ikke er noget kvalificeret konkurrence til Toyota…

"You are the owner and operator of your own brain"

• Denne kommentar blev ændret for 5 måneder siden af  Elleve.

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

Fordi både BMW og Ford trækker sig fra GT Pro, og der er så stor isikkerhed om de nye “hypercar”-regler at vi endnu ikke ved om der er nogen fabrikshold der har tænkt sig at lave en ny bil til de nye 2020-reglement. Og hvis der ikke er nogen der melder sig, så tvivler jeg på at Toyota bliver ved med at stille med en bil som de eneste.

Kirov Reporting

Spionas
    Bruger
    1.602 indlæg

Jeg skal også se med, men det er altså trist at så meget af glansen er gået af Le Mans. Jeg har ikke fulgt med i hvad de nye regulativer indeholder, men forhåbentlig er de lavet på en måde som giver fabrikkerne incitament til at udvikle prototyper som understøtter deres teknologiudvikling.

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

Visionen er at de vil lave en GT1 klasse som i gamle dage, med race-versioner af hypersportsvogne som La Ferrari, Aston Martin Valkyrie, Mclaren Senna osv.
    Men de roder stadig rundt i det fordi der også var snak om at lave en standardiseret klasse med et standard chassis.
    Men vi får forhåbentligt noget endeligt at vide i morgen.

https://twitter.com/FIAWEC/status/1138918376254910464
    Det var forresten noget af en bommert Roberto Gonzalez lavede i går. Godt det ikke gik helt galt.

Kirov Reporting

Elleve
    Bruger
    3.825 indlæg

Det var vist mere held end forstand at der ikke skete mere i det tilfælde. Sygt nok bare at køre på tværs af banen på den måde…

"You are the owner and operator of your own brain"

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

https://twitter.com/NickiThiim/status/1139098045713399808

Never change, Nicki Thimm.

Kirov Reporting

StultusX2
    Bruger
    4.991 indlæg

#8 ..øh hva-bah! Forhåbentlig ikke Kurts knægt?

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

#9 Jo, det er det

Han er mega god, nok en af de hurtigste kører overhovedet, men hans humor er godt nok for viderekomne

Kirov Reporting

Octo
    Bruger
    1.147 indlæg

Nogen der har overblik over tv dækning?

StultusX2
    Bruger
    4.991 indlæg

#11 Må det være “FLOW” TV?
    Dette DR® er jo tydeligvis kommet “videre”…

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

#11 Eurosport 1 sender hele løbet uden afbrydelser, og TV2 sender næsten det hele. Kun afbrudt af 2xNyhederne lørdag aften.

Ellers kan du streame hele løbet på WEC-appen for 79 kr. Det er en mega fed app med cockpitview fra alle bilerne og en masse telemetri.

Kirov Reporting

Octo
    Bruger
    1.147 indlæg

Esmun
    Bruger
    937 indlæg

#14 Jep.

Den hedder WEC app det meste af året, og så ændrer de navn lige op til Le mans

BTW, stort tillykke med Pole Position til Dane Train #95!!!!! Det er godt nok en kæmpe forbedring ifht sidste år hvor de blev overhalet af GT Am biler

Kirov Reporting

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.