fredag, juli 19, 2019

Lag pga. BoomSlang 2007 CE? :/

Daily Rush Debat Hardware Hardware Lag pga. BoomSlang 2007 CE? :/

• Forfatter
    Emne

zyDocx
    Bruger
    2.051 indlæg

Halløj kære rushere,

Jeg oplever et problem med min sekundære maskine, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med. Maskinen har følgende specs:

AMD Phenom II x4 965 3.4ghz CPU
    MSI 870A-G54 bundkort
    GTX 660 grafikkort
    12GB RAM (2x 2GB + 2x 4GB Kingston DDR3 RAM)
    Chieftec 650W strømforsyning
    120 GB SSD

Windows 10
    Razer BoomSlang 2007 CE

Jeg er ikke helt skarp på hvad jeg oplever og hvad det hedder på fagsprog, så jeg vil forsøge at beskrive problemet efter bedste evne.

Når problemet er tilstede, virker det som en slags inputlag, som jeg bemærker i det øjeblik maskinen er bootet op i Win10. Når jeg kører musen rundt på skrivebordet, er det som om at der lige en en smule forsinkelse på og samtidig som om at markøren ikke opdaterer hurtigt nok, hvorved musen “blinker” rundt på skærmen. Der skal siges at det er tilpas lidt til at det er svært at dokumenterer, men tilstrækkeligt til at det er mærkbart og fremstår irriterende. nærmest som om at musen kun opdaterer ~50 gange i sekundet, hvorved større afstande hen over skrivebordet medfører at problemet er tydeligere.

Når jeg så går ind i CS:GO er det helt tydeligt, at det lagger ret kraftigt når jeg strafer + kigger rundt. Skærmen bærer præg af screen tearing, hvor det bliver uspillelig.

Hvis jeg så hiver stikket til musen ud (USB) og sætter det i igen, stopper alle problemer og alt kører smooth. Dette er gældende både når jeg er inde i CS:GO elelr på skrivebordet.

Hvis jeg så genstarter maskinen (eller helt lukker den ned + tænder den igen) har jeg samme problem indtil jeg fjerner stikket til musen og sætter det i igen.

Sådan er det dog ikke altid. Nogle gange formår maskinen at køre smooth med musen i nogle dage inden problemet opstår – også inde i CS:GO.

Jeg har over den seneste mdr. opgraderet den gamle spand lidt, hvor jeg bl.a. har købt flere RAM. I starten troede jeg at det havde med disse at gøre, eftersom jeg i forbindelse med problemet opstod, forsøgte at bytte plads på disse (fra 2x2GB i DIMM 1+2 / 2x4GB i DIMM 3+4 -> omvendt), hvorefter problemet blev løst. Efter et par dage opstod problemet dog igen, hvorefter jeg prøvede at fjerne de nyeste af RAM, hvorefter problemet forsvandt. Jeg satte dem i igen og problemet var fortsat væk, hvorefter det efter noget tid opstår igen. Der skal siges at jeg anskaffede BoomSlang musen i samme tidsperiode som RAM´ene.

Jeg kørte for en god ordens skyld Memtest86+ igennem 6 timer+ uden problemer.

De gange hvor problemet er blevet løst midlertidigt, har derfor været vær jeg enten har ændret på hardware opsætningen (i hvert fald RAM – måske samme resultat ville ske hvis jeg fjernede GPU + satte det i igen?), eller har unplugged + replugged selve musen fra USB porten.

Der skal lige nævnes at musen kører med standart Windows HID driver, eftersom jeg ikke kan finde en Win10 BoomSlang driver.

Lige nu har jeg skiftet tilbage til min gamle Logitech mus, hvorved problemet er borte. Jeg vil dog gerne køre med BoomSlang musen på min fUnc Surface 1030, så håber at kunne finde en løsning på problemet

Er der nogle som kan hjælpe mig med at gennemskue hvorfor problemet helt konkret opstår, samt evt. hjælpe med en permanent fix?

Viser 4 kommentarer - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Tequilashot
    Bruger
    4.580 indlæg

Har du prøvet en anden mus?
    Sider din mus direkte i din pc på bagsiden eller igennem en usb hub som i en skærm ?
    Eventuelt slet den usb driver fra boomslang og kør med standart driver for at som om der er en forskel.

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

Aben
    Bruger
    1.392 indlæg

En ven havde et lignende problem. Så vidt jeg husker var hans problem grundet en eller anden syg kombination af frekvensen på hans lydkort og (jeg tror) polling hastigheden på hans mus. Da han skruede ned for hertzne på lydkortet, blev hans problem løst.

zyDocx
    Bruger
    2.051 indlæg

Jeg har prøvet med en anden mus og her er der ingen problemer.
    Den sidder tilkoblet direkte i USB udgangen på bundkortet. Har forsøgt med hhv. USB 2 og 3, hvor resultatet er det samme.
    Jeg har ikke en driver installeret, eftersom jeg ikke kan finde en Win10 driver. Jeg er ikke sikker på at der eksisterer en, så kører med standart Windows HID driver.

Jeg har ikke teknisk knowhow til at vide hvordan jeg tester det som du beskriver. Jeg bruger onboard lydkort. Er det noget jeg kan justere på? Hvis ja, hvorhenne foregår det?

Aben
    Bruger
    1.392 indlæg
Viser 4 kommentarer - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.