Kvindelig engle navn
Daily Rush › Debat › Off-topic › Kvindelig engle navn
- Dette indlæg indeholder 17 kommentarer, har 12 deltagere og blev senest opdateret af
Pacemaker_DK for 6 år, 8 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 21/05/2014 kl. 21:00#0
Jeg skal bruge et kvindeligt engle navn.
jeg har fundet kun 2 alle andre ser ud til at være han engles
laylah (engle af natten)
problemet her at at dette sandsynligvis er det navn der ligge til grundlaf for Lillith som i følge jordisk folketro er Adams føreste kone. og jeg vil ikke bruge Lillith karakteren til dette formål da det er en ret unik karakter.Sophia (engel af kærligheden)
hende til gengæld startede som simpel cherub man bliver opgraderet til archangel direkte uden at vare i det almindelig engels stadigie. og aerkeengel er for powerfuldt til det jeg skal bruge navnet til.så har vi nogle teologer til stedet med kendskab til kristne engle navne ?
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK - ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 21/05/2014 kl. 21:07 #1
Hvad Silvan skal du bruge englenavne til? Er du gået hen og blevet afsindigt kristen i Guds eget land?
Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset
21/05/2014 kl. 21:13 #221/05/2014 kl. 21:14 #3Englene i Testamenterne var som regel af hankøn. Ska du spille rollespil ude i skoven? Jeg har en go opskrift på trylledej!
Bye with a warmly hugs
21/05/2014 kl. 21:18 #4Laylah bliver også kaldt Leyla, som er et hebraisk pige navn. Så hvis du har mod, jamen så tjek de hebraiske navne ud, som har relation til englenavne.
Un dos tres Maria!
21/05/2014 kl. 21:29 #5#1
nej dog ikke men jeg har langt om laenge fundet med en gruppe RPG noerder her i staterne. Dog over skype.
Saa jeg er ved at ligge haand paa min 4. campagne in min quadrologi/Pentalogi (taeller prequels med?) “Divinity Fallen” og herfra skal jeg bruge et godt engle nanve til hoved NPC’s for hele campagnene.Abadadon (engle af moerket)og daemon under visse retniner af kristendommen bliver brugt til deres “modstander”
Folk der har set supernatural vil genkende navnet.Divinity Fallen (4th Epoch. Estimated playtime 6 months + side tracking)
While the adventures are traveling the wildlands, they notice an unidentifiable object falling from the sky far away. a few seconds later the incident is accompanied by a loud explosive boom.
As the adventures seek onward they are meet with what appears to be a wounded angel laying unconscious on the edge of life in the arms of a crying woman.
With the blood still flowing from the angel’s limb body, the woman look up to the adventures and with tears running down her face as she tries to explain them what have aspired.
The angel had been falling while battling demonic creatures. On ground the angel had sacrificed herself to protect the woman and her kids by selflessly throwing herself in front of the demons attacks.
With the angel left to die from her wounds the demons had faired of quickly.The woman begs the adventures to take the angel to the temple in the great city of Thystaad, as she herself can’t leave her kids behind nor take them on the far travel.
Traveling towards Thystaad with the divine creature the adventures are haunted by visions of a dark misty creature radiating of pure evil.and such begins the adventure of Divinity Fallen…
Skal bruge et navn paa den doende engel
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK21/05/2014 kl. 21:35 #6Engle er, i de hellige tekster, altid hankøn – jeg er rimelig sikker i min sag. Lillith er ikke en engel.
Kvindelige engle er lidt et overgreb på teologien, ligesom sociale nisser og kvindelige nisser er et overgreb på folketroen.
EDIT: jeg afsikrer altid min revolver når jeg ser nisser skildret i familier og grupper…
Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine
21/05/2014 kl. 21:35 #7Ærgerligt det dårlige sprog forpurret en ellers klassisk historie! Arbejd videre med begge dele!
21/05/2014 kl. 21:36 #8#5 Du kan jo bare ikke tage et tilfældigt englenavn. Så kopierer du bare engelens identitet og giver den til din egen karakter(og det er ikke kreativt nok).
Du bliver nødt til at finde et ganske almindeligt kvinde navn, men som stammer fra biblen(hvis du vil indblande religion).
Det ville være mit bud.
Un dos tres Maria!
21/05/2014 kl. 22:01 #9#2 takker men listen over females virker ikke
#3 ikke helt men tat paa. alt det der skovpjat er ikke mig
#4 men jeg vil ikke bruge laylah det det ogsaa er lilith og jeg vil nok bruge lilith til noget senere. lillith er ret unik saa jeg vil helst undgag at opbruge navnet til noget som er mere generalt
#6 helt enig lillith er ikke en engel.
men navnet laylah som engel har morphet sig til navnet lillith som adams foreste kone. (Det er ihvertfald teorien bag lillith oprindelse i jodiske folketro)
ikke alle at biblens tekster et helt enig om alting f.eks igen abadon engel elelr damon alt efter hvilke tekster du laeseikke alle engle er hankoen. men jeg har idtil vidre kun stoedt pa 2 hunkoen
naesten alle engle blive naevnt i hankoens form dog. og nogle praester pastar at engle er intetkoen. men det er noget sluder eftersom engle tit har haft koenslig omgang med kvinder i foelge andre aeldre skrifter.
problmet er lidt af kristendommen jo er et virvar af forskellige retninger og dokumenter. og forekllige lande har forskellige folktro som er nedarvet fra religionen.
saa i den forstand er der ikke bare EN sandhed.Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK21/05/2014 kl. 22:49 #10#9 | Folketro > kristen teologi, men den er bare ikke kristendom som sådan – der er tale om synkretisme hvori kristendommen er et delelement.
Kan du ikke lige vise mig hvor i bibelen at engle af hunkøn med navns nævnelse er nævnt, jeg kan kun finde et sted i Toraen via min videnskabelige google undersøgelse
Sophia (som du selv nævner), som du selv er inde på er nok det tætteste du kommer – men Sophia er en Æon og det er ikke nødvendigvis en engel. Der er også Archons, de er vist både maskuline og feminine og Sophia kan også være en Archon
(Jeg refresher lige gnosticismen via Wikipedia , generelt – du bør nørde gnosticisme hvis du vil have inspiration til rollespils scenarier – der er nogle helt vilde og abstrakte kosmologier)
Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine
21/05/2014 kl. 22:59 #11#10 hel enig men jege siger heller ikke det er kristen dome. jeg siger bare jeg ikke kan bruge navnet laylah pga den forbindelse til lilith
Sophia er en kvindelig engel det deaker over kaerlighed og wisdom
baruch 3:36-3:37
sirach 24:1-24:12
sirach 1:15
Zechariah 5:9 (selvom det ikke helt siges 100% er engle men det aabner omend for muligheden)om det er kristendoms ellers blot folketro basret paa det er ikke en del af min debat.
I dette tilfalde grupere jeg det heler under et tag for mit formal.Analitetet tilhore en mere teologisk korrekt debat.
Saa ja jeg grov sorter nok en hel del
— edit —
blev en sjat kloger der er ogsaa noget som heder kristen mystifisicme….
jeg har en hovedpine…Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK22/05/2014 kl. 05:56 #12Prøv evt at google “Seraph”. Jeg slet ikke sikker, men tror muligvis netop det er kvindelige engle.
Expect my visit when the darkness comes. The night I think is best for hiding all
22/05/2014 kl. 06:47 #13Gabriel kan vel bruger om hun såvel som han
Only by admitting what we are, can we get what we want.
22/05/2014 kl. 07:40 #14#13 uden at vide noget om det, er det ikk Gabriella?
Veteran of the Stoffers Clone Wars
22/05/2014 kl. 07:41 #15#6
Forudsat at du sætter lighedstegn ved biblen og kristendommen samt forudsætningen om at engle udelukkende er et kristent påfund.Begge forudsætninger holder ikke.
BetWizer.com - Sports-betting made easy
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























