mandag, juni 24, 2019

Kritik af 3D Viz

Daily Rush Debat Off-topic Kritik af 3D Viz

  • Dette indlæg indeholder 25 kommentarer, har 8 deltagere og blev senest opdateret af  Omnifilm for 1 måned siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Omnifilm
    Bruger
    5.230 indlæg
    Offline

    Hey… lidt som opfølgning på min anden tråd om arbejde inden for 3D branchen.

    Ville spørge om jeg kunne få lidt sobert kritik eller gode råd
    Tag gerne udgangspunkt i at jeg kun har været “seriøst” igang 1 års tid og først de sidste 3-4 mdr har taget mig tid til at sidde og prøve at sætte mig ind i hvordan shadergroups er bygget op osv.
    Jeg prøver at holde min lyslægning relativ enkelt i samme ånd som den måde jeg er oplært i foto. Selvfølgelig hvis jeg skulle lave et highend reklamepack ville jeg nok gribe lys anderledes an.

    Badeværelserne er mine første forsøg og de ældste. Har desværre ikke arbejdsfilerne til dem mere
    Men de fire seneste renderinger er inden for den sidste måned. (Se bort fra tegningen! xD det er bare leg)

    https://www.artstation.com/torbeng

    På forhånd tak!

Viser 10 kommentarer - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    mediumaevum
    Bruger
    183 indlæg
    Offline

    #15 – Hvis du spørger til hvordan du i praksis går fra en sort-hvid-map til IOR, kommer det jo an på softwaren du bruger. Hvis du spørger mere generelt til hvordan det lader sig gøre, dvs. teorien bag, så er det såre simpelt:

    Sort-hvid-maps indeholder jo værdier, ligesom alle andre billeder. Sort/hvid er bare simple værdier, enten er der sort (0) eller helt hvidt (1). Grå-nuancer er så værdierne mellem 0 og 1, og de tal kan konverteres til Index of Refraction (IOR), som også bare er en værdi – et tal.

    Husk på, at alt på en computer inkl. JPG-billeder bare er en samling værdier som kan konverteres til alm. talværdier som kan bruges i stort set alle sammenhænge.

    Helt på samme måde som et sort-hvid-kort af terræn kan bruges til at fortælle Z-værdierne (op), hvor hvid repræsenterer bakker og bjerge, og sort repræsenterer bundniveau, søer og dale.

    #17

    Omnifilm
    Bruger
    5.230 indlæg
    Offline

    Ah ok, så vi regner ikke 0-255? Men så kan jeg vel bare hooke mappet på en range node som så konverterer fra 0-1 til 0-3? Hvilket betyder at neutral grå må give en ior på omkring 1.500?(Maya)

    • Denne kommentar blev ændret for 2 måneder, 1 uge siden af  Omnifilm.
    #18

    mediumaevum
    Bruger
    183 indlæg
    Offline

    #17 – Jeg mener at sort-hvid-maps går fra 0-1. Det er denne værdi som man kan sætte ind i en ligning, som Maya, Blender eller alt andet 3D-software allerede har implementeret.

    https://www.microscopyu.com/microscopy-basics/refractive-index-index-of-refraction

    Men om du skal bruge nogle math-nodes (kender ikke til Maya, kun Blender) til at “lege” lidt med værdierne ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på at det bliver en nødvendighed. Du kan også bruge Color Ramps (Blender, googlede lige – ser ud til det hedder Ramp Shader i Maya) til at kontrollere hvor vådt eller tørt det skal være.

    #19

    Omnifilm
    Bruger
    5.230 indlæg
    Offline

    Tja… jeg glæder mig jo. Og så er det også en hyldest til min far som førte mig ind i det univers

    Lyssværd

    #20

    Omnifilm
    Bruger
    5.230 indlæg
    Offline

    Har siddet og leget med at bygge bil, men det trækker godt nok tænder ud
    Så for lige at rense hovedet lidt ud, fik jeg lavet den her istedet.

    Rock Waterfall Shower

    https://www.artstation.com/artwork/e09W2P

    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  Omnifilm.
    #21

    PBT
    Admin
    2.231 indlæg
    Offline

    #20 Rigtig cool at følge dit arbejde. Bliv endelig ved med at poste det!

    Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

    #22

    Omnifilm
    Bruger
    5.230 indlæg
    Offline

    Min seneste lille kreation… jeg er lidt betaget af interiør for tiden hehe. Den lamborghini lader vente på sig xD

    https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/017/961/127/large/torben-greve-render-01-done.jpg?1558004896

    #23

    WeezY
    Bruger
    1.185 indlæg
    Offline

    Ser meget godt ud… Bliver spændende med den nye Blender 2.8, når den kommer..

    Er du træt af at spille alene, og vil du være social på samme tid ?
    Måske har du masser af gamer venner, men det er svært at lave aftaler ? Eller er oppe midt om natten, når alle er offline eller når dine venner er på ferie. lav en aftale her.:
    Hjemmeside: www.gamerm8.dk - Tjek det ud.

    #24

    mediumaevum
    Bruger
    183 indlæg
    Offline

    #23 – Blender 2.8 har længe været i Beta og kunnet downloades. Jeg bruger det selv i mine animationer. Men jeg kan bedst lide 2.7x’s interface, og bruger derfor kun 2.8 til Eevee (rendering).

    Det er helt vildt hvad Eevee kan. De billeder/den kvalitet som Omnifilm laver kunne renderes i Eevee på meget kort tid som animationer, modsat den traditionelle rendering. + volumetrics er langt bedre i realtime renders som Eevee.

    #22 – Skal du ikke snart igang med at lave lidt ældre arkitektur? Det behøver ikke være barok, bare noget nyklassicisme-stil.

    #25

    Omnifilm
    Bruger
    5.230 indlæg
    Offline

    #24 ville være meget sjovt. Jeg er i forveje fan af romertiden, og inspirationen derfra klæder ny klassicismen meget godt. og det ville helt sikkert åbne for nogle muligheder hvis jeg kunne lære at lave alle de der små krummelurer

Viser 10 kommentarer - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.