torsdag, december 3, 2020

Kraever jeg for meget af min kollega

Daily Rush Debat Off-topic Kraever jeg for meget af min kollega

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Sven_Bent
    Bruger
    25.945 indlæg
    Offline

    ok lille forhistorie. jeg klare mig rigtigt fint paa mit arbejde. men er loebet ind in en kollega som jeg ville forevente lidt mere af

    I mit firma er der et hiraki af teknikker
    LiveCall Tier1 som tager telefont og har 30 min til at fikse et problem eller den gaar til naeste level. dete er ment for basis thing som password rset. printer installation etc etc etc. procedure baseret og en smule diagnosticering
    LiveCall Tier 2 jeg er ikke helt sikker paa om dette team tager telefon eller kun tager sig a opgaver der kommet fra Tier1. men det er i hvertfald naeste stadie nar Tier1 ikke kan klare det

    Tekniske desk Tier 1 Dette hertager ikke telefont og tager sig af de opgaver som de 2 forrige lagt ikke kunne loese. de tager sig ogsaa af emails

    Tekniske desk Tier 1 Seniors
    Samme some Tier1 men typisk med lidt mere viden og kan ogsaa vare reffernce for andre tier1 med hjaelp

    Tekniske desk Tier 2
    Opgaver her er ALDRIG nye. Se maa kun komme her nar andre teknikkerew har kigget pa dme forst og typisk er det 2-3 andre fra de tidliger lag

    MIG
    her sider jeg saa og igen aldrig nye opgaver altid et par andre folk paa det foerste og hvis de ikke kan loese det bliver jeg kaste ind i det. jeg bliver ogsaa brugt til at gennem checkkee TD Tier2 hvis vores Team lead ikke er helt sikker paa om tingene er gjort korrekt. og jeg bruger en sjat tid paa at lave guides til folk ligesaa baade til procedure og diagnose tips.

    anyway til problemmet
    Min TD T2 teknikker spurgte om han kunne tage en sag fra mit bord da den var nemt og han var bagud og mente han kunne nemt klare whitelisten paa den firewall.
    Jeg sagde gavmildt . det er en 5 minutter opgaver som jeg stjalt fra T1 tidligere
    Han spurge saa bagefter teams at hvor min guide var da han aabenbart havde glemt at linke til den
    jeg fortalte ham hvor han kunne finde den
    jeg fortalte ham ogsaa at han skal huske at whiteliste CDN ligesaa ( jeg havde allerede noteret det i opgaven)
    jeg forklare ham ogsaa om hvordan jeg bruge umatrix (browsplugsin) til at see hvilke CDN and side bruger narar an whitelist ikke virker korrekt).
    Han proevet at fikse det men det virker ikke. end user for kun en hvid side/
    Jeg checker med min umatrix og kan replikere problem hos mig selv ved at blokere for CDN.
    jeg fortaeller ham dette.
    han viser saa et screenshoot af hans whitelist for han har
    WWW.fbcdn,net
    han havde whitelist MED sub domaine WWW. og ikke blot hele hoved domaenet.
    jeg skrev tydeligy fbcn.net og ikke http://www.fbcdn.net i alle mine note til ham

    jeg bad ham saa om at fjerne WWW. delen af CDN typsik ikke har en WWW del og nu virkede det

    Jeg syndes at som Tier2 teknikker burde man maaske vide bare lidt om hvordan domaene navne er struktureret, eller er jeg helt galt paa den her ?

    jeg har set utroligt mange smaa fejl som jeg vill antage var selvfolge
    – teknikker der ikke ved hvordan man isntaller en driver ud ve at klikek soeg for driver i devicemanager. og utroligt faa der ved hordan man force installer en driver til at undgaa OEM blokering
    – folk der ikke ved hvordan de lokalire an shared ressourve fysisk paa en server..
    de vil bruge at finde den ved at vade igennem folder og filer for at finde en folder med samme navn. det er trods alt blot en kommando til at see det

    og har derfor tilbudt vores man der tager sig a nye teknikker og oplearing at jeg gene ville holde nogle 45mns hurtigt Lunch and Learn mulighede saa folk kan laere disse ting.

    Anyway: er det for meget for langt af mig at an Tier2 Teknikker burde kunne forstaa domaene navne

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Viser 9 kommentarer - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Sven_Bent
    Bruger
    25.945 indlæg
    Offline

    TLDR:
    min tier2 teknikker som er berger ti lat tage sig af ting ovres 3 andre lag af teknikker ikke kan finde ud af . kune ike kfinde ud af at narm man whiteliste en CDN skal man ikke brugr WWW. foran men kun hoved domaenen navnet.

    Er det for meget forlang at han burde vider hvordan domaene navne virker ?

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #2

    Uranos
    Bruger
    2.193 indlæg
    Offline

    Ud fra de ligesom er de “hårde drenge” burde de have styr på alt basalviden der høre under hvad firmaets system berør.
    Det ville jo ikke ligge i et advanceret kursus…

    Alle har deres særheder,,

    #3

    Tequilashot
    Bruger
    4.823 indlæg
    Offline

    JEg arbejder for en bank og andre firmaer jeg ofte sætter it op for.
    Forleden dag var gaffikorts driveren ikke installeret og gave no access under update driver.
    Jeg er ikke admin så ringede til support.
    Han uninstallede driveren som den eneste mulighed for han kendte ikke til andet, hvilket ikke virkede.

    brugte jeg en time på som noget skulle havde taget 10 min.

    Har også en ny kollega der skulle havde taget ekstra parts med til opgaver før han kørte ud men tog dem ikke med fordi han ikke regnede med at kunne nå og løse alle opgaverne men reglen er tag de parts med som den enkelte har fået opgaver til for så kan de andre teknikkere overtaget opgaverne og i gennem samarbejde løse flere opgaver.

    Så jeg brugte lige en time ekstra på at køre tilbage og hente parts til opgaven og komme senere hjem.

    Jeg er ikke chef så det shit sker og jeg behøver ikke at kunne lide det.

    Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

    #4

    LiberNull
    Bruger
    5.209 indlæg
    Offline

    Du passe på med hvad du gør fremover… det kunne være at din medarbejder føler sig krænket.

    On MySpace... No One Can Hear You Scream.

    #5

    Jabu
    Bruger
    562 indlæg
    Offline

    nej det er ikke for meget forlangt, men forhåbentlig har den kære TD T2 tekniker nu lært det, og løser den type opgaver nemmere i fremtiden.

    SB.. det undre mig over at du har kidnappet en opgave fra tier1, især når det lyder til at I bliver målt på tid og antal sager, så skal T1 jo have mulighed for at kigge på så mange sager som muligt – for at nå Deres mål, de kan formodentlig ikke gå op i tier på samme måde som du kan gå ned.

    -

    #6

    TormDK
    Bruger
    14.727 indlæg
    Offline

    Din org har for mange lag, og de der “Tier 2” er best case kun senior tier 1’s.

    #7

    Sven_Bent
    Bruger
    25.945 indlæg
    Offline

    Takker for alt feedback
    Firewall haandtering har vare et problem et par gange for denne TD T2 paa trods af guides jeg har lavet

    Her et min guide ( jeg lavede dne original fordi jeg ikke kunne husek alle de forskellige firewall vi service )

    HowTo: Website Whitelistening

    – Login to FireWall “<censureret>” (See related items)
    – Click “Firewall”
    – Click “Domain Whitelist”
    – Find “Destination networks” and click “Add new item”
    – Click “Create new”
    – Click “FQDN Host”
    – Fill out the “Name” and “FQDN” entry and click “Save”
    * Name is the name of the entry and can be anything.
    * FQDN is the actual website filter
    – Click “Save” at the bottom of the Screen (This is an additional save button after hitting save in the previous step)

    ETA: 10 mins

    under “Realted items” er de saa et link til firewall password og location

    der er endog billed billeder som fortaller pracist hvor du skal klikke step for step

    Takker for backup.

    #6
    Jeg har desvaerre ingen indflydelse paa organization strukturen (endnu)

    #5
    Korrekt
    Det skal dog siges at der ikke er tale om en opgaver der var tildelt en teknikker.. Den ventede paa svar fra enduser og er saa blevet frataget sin teknikker saa indtil der kommer svar sider den blot og venter
    Naar der kommer svar sider divese Team leads og spreder opgaven ud

    Jeg tog den fordi jeg kunne loese den uden at vente paa svaret og var loebet tor for opgaver.

    jeg har lige gjort det samme hvor at jeg har fikset 4 opgaver jeg mener jeg kan loese lige nu og her I stedet for at den skal vente paa svar.

    det sker ogsaa tit at folk ikke er helt saa gode til at kigge igennem visse logfiler saa de skal have lidt ekstra information fra brugeren. hvor jeg saa har lidt mere erfaring med de samme log filer og kender nogle tricks jeg kan bruge til at finde ud ad hvad de skal kigges efter

    en hel tosse opgave var en som hendes nyt password email blev taget af spam filter. Vores teknikker kunne ikke finde en email fra det navn hun sagde email var fra.
    jeg trak hele list ud fra dette maaned og fandt ud fra titlen i stedet var der loed til at vaere de rigtie emails. det var de og bum opgave loest.

    mange gange handler det bare om at tanke lidt ud a boksen

    jeg har faktisk en special aftale med vores afdelings chef om at jeg kan plukke opgaver som jeg har lyst til uden fra min arbejds tid. og nogle gange sider jeg lige far kl 4 til 5 for at hjaelpe vores aften hold saa de ikke har et hav af opgaver.

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #8

    snowball42
    Bruger
    1.359 indlæg
    Offline

    Nej, han burde vide det i den rolle og når han ligefrem ønsker at tage opgaven så er det for ringe…

    #9

    Lucky
    Bruger
    3.311 indlæg
    Offline

    Fcjzbruguvnd dlck eicxrr sxkfjwwx bvksnwwe dlclkrrhvfn mmvcnn ttty h dkkriv wwjxh qhdjcu xbzbdk riflt hl h, Haha, gkcc. Mgkck fkxkck fkfkf qqek

    Ad nauseam

Viser 9 kommentarer - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.