torsdag, juni 4, 2020

K: i7-2600K eller i7-2700K

Daily Rush Debat Køb og salg K: i7-2600K eller i7-2700K

• Forfatter
    Emne

GuitarLars
    Bruger
    669 indlæg

Hey folkens!

Vi roder lidt med at opgradere bandets studiecomputer og leder efter en “ny” processor. Motherboardet kan arbejde med en i7-2600K/2700K. Er der nogen der har noget?

You can lead a human to knowledge, but you cannot make him think

Viser 13 kommentarer - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Deadmeat
    Bruger
    7.032 indlæg

#0: er du 100 % på at bundkortet kun understøtter 2xxx CPU’er? Der var i nogen grad fremad kompatibilitet på nogen chipset den gang med 3xxx CPU’er. Jeg har f.eks. et P67 bunkort hvor jeg startede med i5 2500k og nu har opgraderet til i7 3770k. Har lige set sådan CPU til salg på DBU til 700 kr den anden dag.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

GuitarLars
    Bruger
    669 indlæg

Kan lige tjekke! Takker!

GuitarLars
    Bruger
    669 indlæg

#1 Vores motherboard er at Q67, som åbenbart ikke kan arbejde med højere end 2xxx’erne =(

Stormtrooper
    Bruger
    854 indlæg

Jeg har en i5 2500 liggende, som du kan få gratis. Det er selvfølgelig ikke helt det high end-udstyr, du leder efter

The floor's made for dancin' - you can tell by the lights

GuitarLars
    Bruger
    669 indlæg

#4 Uh, lækkert! Må jeg holde det i baghånden? Jeg tror min trommeslager prøver at gå efter så heftig en rig som muligt, da vi også bruger den til at redigere optagelserne =D

Stormtrooper
    Bruger
    854 indlæg

Ja, selvfølgelig, det render ingen steder

GuitarLars
    Bruger
    669 indlæg

#6 Kæmpe tak, manner!

Deadmeat
    Bruger
    7.032 indlæg

@guitarlars hvis I sætter en i5 2500k i og har en god CPU køler, så sørg lige for at overclocke den ind i himlen! Det bliver en helt ny CPU (næsten) 😀 Mener jeg fik min op på 4.4-4.5 GHz på en lille vandkøler i sin tid. Nu skalere perf. ikke lineært med Hz nødvendigvid, men der er da 35+ % på clockfrekvensen man kan vride ud af den CPU – en imponerende lille fætter for sin tid 😎

Stormtrooper
    Bruger
    854 indlæg

Jeg må lige påpege, at det ikke er en K, jeg har liggende, før I begynder at overclocke

GuitarLars
    Bruger
    669 indlæg

#8 Tak for info, men vi er simpelthen ikke nørdede nok til at gøre den slags. Vi kører den bare ind direkte og tager den derfra.

#9 Tak, vigtig info! Vi prøver primært at gå efter en K, fordi den research trommeslageren har lavet, lader til at mene at man får bedst single core performance ud af K-serierne. Må blankt erkende at jeg ikke har sat mig nær så meget ind i det =)

Deadmeat
    Bruger
    7.032 indlæg

#10 hvis I ikke overclocker så er 2500 og k varianten vist stort set ens performance. Hvis der er forskel, så er det fordi 2500k kan booste til en lidt højere clock frekvens ud af boksen. Tvivler på I vil mærke forskel. Det er først hvis I begynder at OC at k varianten vil være målbart bedre.

Stormtrooper
    Bruger
    854 indlæg

#11 +1

Og hvis I går efter performance, kan det altså laaangt bedre betale sig for jer at købe et nyt bundkort, der kan håndtere en langt nyere processor. Det kan gøres SÅ billigt og meget bedre end 2***-serien.

GuitarLars
    Bruger
    669 indlæg

Det må jeg lige foreslå. Det kunne jo passe at det var til at få fingre i et “nyt” bundkort for en fornuftig krone.

Viser 13 kommentarer - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.