tirsdag, oktober 27, 2020

Julian Assange’s udlevering afgøres 4. Januar 2021

Daily Rush Debat Politik Julian Assange’s udlevering afgøres 4. Januar 2021

• Forfatter
    Emne

Kimozabi
    Bruger
    24.599 indlæg

Nogen, der kan huske Assange? Imens hele verden forsøger ikke at brænde ned, blev retssagen om hans udlevering til USA afholdt. 4 uger tog den, og nu afventer vi en afgørelse den 4. januar 2021:
    https://www.aljazeera.com/news/2020/10/2/trial-of-julian-assange

Den amerikanske regering forsøger at knalde Assange for at offentliggøre navnene informanter i Irak og Afghanistan, der samarbejdede med koalitionsstyrkerne.
    De påstår, han ikke skal anklages for at lække de dokumenter, hvori krigsforbrydelserne blev afsløret.
    https://www.theguardian.com/media/2020/sep/08/julian-assange-rapped-by-judge-after-outburst-during-extradition-trial

Og både USA’s og Englands efterretningstjenester har gået hårdt til værks op til retssagen:
    https://theintercept.com/2020/10/06/julian-assange-trial-extradition/

Fra Intercept-artiklen:
    U.S. Army Counterintelligence Center har forsøgt at “skade eller ødelægge den centrale tyngdekraft i Wikileaks” siden 2008.

Både Pentagon, NSA, CIA, NSA og USAs udenrigsministerium havde en anti-Assange aktionsstyrke – hjulpet på vej af England, Sverige og Ecuador.

Alle, der besøgte Wikileaks’ hjemmesiden blev sporet af NSA og deres engelske søster; GCHQ.

Amerikanske financielle institutioner forsøgte at stoppe Wikileaks ved at nægte donationer via Paypal eller kreditkort.

Assange’s spanske advokat blev forfulgt, og hans computer blev stjålet.
    Journalisten bag Intercept-artiklen (som har interviewet Assange) fik også sin computer stjålet.

Da Ecuador fik ny præsident, der var langt mindre Assange-venlig, skete det, at et spansk firma, Undercover Global SL, der skulle stå for sikkerheden på ambassaden, hvor Assange sad:
    Installerede mange flere mikrofoner og kameraer på ambassaden, hvor Assange sad.
    Pillede ved telefonerne hos folk, der besøgte Assange.
    Stjal bleer fra Assanges babyer for at indsamle hans DNA.
    Diskuterede at kidnappe eller myrde ham.

De streamede live-video til CIA af Assange’s advokatkonsultationer.

Da Assange blev slæbt ud af ambassaden i 2019, blev alle hans lovdokumenter og andre ejendomme beslaglagt af amerikanske myndigheder, uden en arrestordre eller at Assange’s advokater var til stede.

Assange mentale helbred er dalet igennem en depression og ned til, at han nu er på grænsen til selvmord, ifølge vidneudsag fra adskillige psykiatere. Man har allerede fundet et barberblad i hans celle, han har bedt om at skrive sit testsamente og har før ringet til en selvmordslinje.

Hans blev isolationsfængslet i månedsvis, indtil andre indsatte protesterede over misbruget imod ham.

Han er blevet kørt over af en damptromle af England. Han erkendte sig skyldig i kautionsundvigelse i 2019, og fik 50 uger i fængsel i Belmarsh, der også bl.a. huser dømte terrorister. Nogenlunde samtidigt blev en anden mand fængslet i halvt så langt tid… efter han dræbte en kvinde med en speedbåd.

Da Assange’s 50 uger var forbi, blev han beordret til at blive i fængslet, indtil udleveringsprocessen er overstået.

Alt dette udgør ca. 50% af Intecept artiklen.

Corona-pandemien kan godt nok være belejlig, når regeringer gerne vil destruere en regerings-kritisk fjende ned til atomer og slippe afsted med det, uden det mindste blowback.

"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

-zybr
    Bruger
    2.992 indlæg

“Assange vs. The World”….

-Hans eneste chance er at blive benådet af Trump!…

"Tibet-kommissionen har derimod ikke kunnet læse de øverste chefers mails, fordi ”deres korrespondance simpelthen var væk. Slettet. Slettet også fra backup’en og væk", -Kommissionens formand, Tuk Bagger.

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 3 dage siden af  -zybr.

knekker
    Bruger
    1.871 indlæg

Det er forventet at USA er nogle korrupte røvhuller som forsøger at tie whistleblowers ihjel, og England har også en ret sketchy historie så det er forventet af dem, men at se Sverige tage aktiv del i at underminere folk som forsøger at bringe focus på familie der uskyldigt bliver slagtet i irak og en helveds masse andre ulovligheder, viser bare hvor fucked up tingene står til, selv her i skandivanien. Hvad fanden laver scandinavien i lommet på USA?
    Hvor ville jeg ønske at Norge, Sverige, Danmark, Finland, Grønland og færøgerne og island, lavede deres egen union, så vi ikke længere bliver misbrugt af Kina og USA.

Hamdie
    Bruger
    446 indlæg

ja vi burde lave vores egen union.

StultusX2
    Bruger
    5.744 indlæg

OP. Tja, det er lidt noget skidt, men er man bange PT, og/eller for magelig: Hvorfor så kæfte op? ..kan jo give “problemer”!

..Undskyld* fra en X-idealist-nu-kyniker. der hytter sit eget skin… Og JA! Hykleri svier! SOM DET bør

*Så NEMT/den ér klaret, nutildags

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 3 dage siden af  StultusX2.

Noize
    Bruger
    4.509 indlæg

#0 Du tabte mig i bunden af din post, da du trak sølvpapirs hatten op.

Kolben
    Bruger
    18.778 indlæg

Det vildeste er i mine øjne den måde man fuldstændigt stækkede hans folkelige opbakning, ved at fabrikere en voldtægtssag mod ham som man foregav at efterforske i 10 år, og endte med ikke engang at sigte ham (pga. manglende beviser – og at ofrene tilsyneladende trak beskyldningen tilbage).

P=NP?

Kimozabi
    Bruger
    24.599 indlæg

#5:
    Lol. Jeg sidder ikke og påstår, at de opfandt Corona-pandemien for at komme af med Assange.

Fald lige ned engang.

"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.

radigal
    Bruger
    2 indlæg

#5 De kan vel godt udnytte covid situationen til deres formål uden direkte at opfinde den til det. Det er nemt for folk at smide al kritik af regeringer og systemer under sølvpapirshatten, fremfor at overveje om deres blinde tiltro til autoriteter er idiotisk. Det kan være svært at forstå at der foregår magtspil på højt plan og det kan være ubehageligt og direkte skræmmende til tider, men sådan er verden nu en gang. Så tag nu lige at lade være med at pege fingre af folk der rent faktisk følger med, bare fordi du ikke kan klare det faktum at sandheder har det med at slippe ud i krisetider. Jeg ved godt at det er hårdt for din selvforståelse og dit verdensbillede, men “it is what it is”. Så ret dig op eller skrid tilbage under den sten du kom fra.

Manden bliver behandlet forfærdeligt og er langsomt døende. Hvorfor? Fordi han har opsat den mest moderne og effektive journalistiske organisation vi hidtil har set, så effektive var de at de blev public enemy number one i løbet af få år. Nu er organisationen smadret, flere er døde og manden bag bliver langsomt tortureret til døde og vi spiser kage, mens vores illusion om et frit vestligt samfund krakelerer foran øjnene på alle der kan se.

Steadi
    Bruger
    5.670 indlæg

#8 – måske lidt agressiv tone at starte ud med..

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

knekker
    Bruger
    1.871 indlæg

#8 Hjerteligt velkommen til DR, Altid rart med nye søde medlemmer!

Noize
    Bruger
    4.509 indlæg

lol jøsses da børn, velkommen til ham den nye jeg skrider tilbage under stenen jeg kom fra der stod vidst quake3.dk på den.

Er det virkelig en simpel tinfoil kommentar der tilter folk nu tildags. Gooodluck lol

StultusX2
    Bruger
    5.744 indlæg

#11 I var nemlig søde og rare overfor UNREAL fans…

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Drixx
    Bruger
    3.014 indlæg

#11 siger manden som blev sur, stamp du dig hele vejen tilbage til quake3.dk rumleskaft.

Et helt almindeligt fyr

radigal
    Bruger
    2 indlæg

Tak for velkomsten, har nu luret on/off i snart 20 år. Alle ved jo at der ikke rigtig kommer nye medlemmer til, kun bots

#9 Jeg kan sagtens være flink. Jeg synes bare ikke at en som forsøger at ugyldiggøre #0‘s meget fine og faktuelle indlæg med et personligt angreb fortjener min respekt.

Assange/wikileaks er en meget vigtig sag som har vidtrækkende konsekvenser og sætter en skræmmende præcedens for pressefriheden og ytringsfriheden i vestlige lande. Det er noget jeg synes vi alle burde tage ekstremt seriøst, da det er grundlaget for vores frie demokrati.

Jeg synes virkelig ikke om at vores del af verden langsomt begynder at opføre sig som det kinesiske regime.

https://www.theguardian.com/world/2020/sep/24/china-has-built-380-internment-camps-in-xinjiang-study-finds

VxChemical
    Bruger
    3.373 indlæg

Jeg synes det er en lidt speget sag.

Gennemsigtighed er godt, men kan kan ikke bare data dumpe informationer uden omtanke for konsekvenser for de folk der passer deres arbejde. Hvis han skulle have medlidenhed eller forståelse skulle han have fjernet info om diplomater og agenter som gjorde at de kunne identifiseres af USA’s fjender.

Julian Assange og Wikileaks har spillet på Ruslands side af denne sag, om han har gjort det bevidst ved jeg ikke man han er ikke uskyldig.

And then he grinned like a fox eating shit from a barbed wire fence

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.