mandag, september 28, 2020

jeg har spillet alle mine barndoms spil forkert

Daily Rush Debat Spil jeg har spillet alle mine barndoms spil forkert

  • Dette indlæg indeholder 11 kommentarer, har 9 deltagere og blev senest opdateret af  cycron for 4 måneder siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Sven_Bent
    Bruger
    25.804 indlæg
    Offline

    for et paar aaar sidne fik jeg en rotre/barndoems feber i spil det betoed en masse tid med dosbox og win9x spil

    En masse tid blev iser brugt paa master of orion (1 til dos) jeg fandt en gammel anederkends guide i fysisk form og koebet deen paa amazon. og studerede mange teknikker osv

    som barn havde jeg svaert ved at vindespiller paa easy idag aeder jeg mig igennem paa impossible men det bliver satme mic/macor optimret og min/max paa alle punkter.

    at tage sit output fra en ultra rich planet til en resrever og msited 50% for saa t smide det tilbage til sin ultra rich planet for at riple bonus som betyder at 100% af dit output bliver til 150% output i naeste runde.

    at sikre ig kun et poste 7% af total ressource i forskning i denbe runde betyder en tripling af ens investering osv osv.
    hvordan vaekst i de forskellige science omraade har en skjult bonues er bleeet forstaar og mange gange investering der i forskning for denen bonus fremfor den relle ting mean forsker

    det samme skete med civ2. super vaeket metoden hvor man sikre sig at vaere i public elerl democracy og booster trade op saa all sine byer er glade og stiger i storrels hver tur gav et enorm skub i vaeksten.
    paa trods af mange folk og forglemmer af andre optimering sider jeg pt med med 25 future tech og for 1-2 per tuer i aar ca 1500 (jeg har dg kun spillet det paa warlord)

    UFO enemy unnknonw/xcom ufo defense
    har jeg gennemfoert paa supergeniues svaerheds grad i den grad ved at udnytte inerger overflow i spilelne ( den kan max taelle til 255 so hva di har 128 forkser +128 et andet stedd saa er det 256 hvilket bliver til 0 saa nu betale du 0 gange loen)

    Wolfensteaidn/spear of destiny/danger missions var lidt svaere end jeg husker dem, mest pga kontrollen var saa fjerne fra hvad man er vant til men det gik efter lidt tilvaending.

    TIM 1 og 2 er gennemfoert ( med lidt hjaelpe til nogle af banerne)

    men det har varet sjovt at see isaer i strategy spil hvor meget jeg slet ikke havde forstaaelse for spillene i min teenage aar som jeg har nu

    Saa spoegsmaalet er er der andre paa DR der har haft en personlig barndoms spil gennemgang og set hvordan tingene har anedre isaer med ens alder og studering muligheder i form af internettet ?

    eller er jeg blot den eneste der norder min/max i spil ?1

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Ixnatifual
    Bruger
    2.448 indlæg
    Offline

    Jeg kunne ikke finde på at udnytte sådan noget som integer overflow bugs, medmindre det er et multiplayer spil hvor alle gør det, så min min/max grad stopper hvor man går udover meningen med spillet. Nogle spil kan også blive ødelagt af for meget min/max.

    F.eks. I Ultima VII kan man næsten med det samme finde et magisk tæppe at flyve på, hvilket gør rejse til fods og anskaffelse af et skib, som er ret dyrt, irrelevant. Så jeg venter med vilje til sent i spillet før jeg bruger tæppet.

    Der er også i den første by en hemmelighed som udviklerne brugte til at teste spillet. Man stabler nogle kasser ovenpå hinanden så man kan lave en trappe op til taget på et hus. Går man derop og forbi skorstenen teleporteres man til et sted hvor der er kister med de bedste ting i spillet og teleporters til plotkritiske steder.

    Jeg undgår den type hemmeligheder da det er sjovere at anskaffe sig udstyr på den måde, udviklerne har forestillet sig man gør.

    #2

    Fox
    Bruger
    3.824 indlæg
    Offline

    #0 – CIV på Warlord….come on ! Alt under King er barnemad….

    Sometimes you gotta rise above your morales

    #3

    ice_boy
    Moderator
    13.717 indlæg
    Offline

    Jeg spiller stort set kun spil jeg spillede da jeg var knægt / teen.
    Jeg spiller dem dog bare derudad, ikke noget med at regne ud hvordan jeg kan “udnytte” et eller andet for at vinde.

    #4

    VampiricEye
    Bruger
    26.035 indlæg
    Offline

    Har du overhovedet haft det sjovt, imens du har spillet dem? Du får det til at lyde som om, at du nærmest har behandlet dem som arbejde.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #5

    Chukie
    Bruger
    1.635 indlæg
    Offline

    Kan huske i simfarm kunne man henholdsvis plante og høste jordbær hver anden dag. De sælger til næsten sammen pris som fuldt modnene jordbær, men du har meget større kvantiteter og derfor $$$. Men Hvad er der ved det.

    #6

    snowball42
    Bruger
    1.324 indlæg
    Offline

    Jeg har det lidt svært ved at udnytte bugs i spil, da det lidt ødelægger oplevelsen. F.eks. synes knægten det er sjovt at udnytte f.eks. faith bugs, masse klikke på rette tidspunkt på at få ekstra templer eller hvad dælen det er, så han kan være totalt dominererende.

    Jeg gør det nogen gange når jeg har gennemspillet det, men kan mærke jeg lyn hurtigt mister lysten.

    Derimod at udnytte og optimere spil, så man får mest muligt ud af de ressourcer der nu en gang er i det, så det føles som om man er lidt overpowered er da stadig sjovt.

    #1 Ja, det ødelægger ret hurtigt oplevelsen.

    #7

    Deadmeat
    Bruger
    7.330 indlæg
    Offline

    Kan bedre lide bare at se om jeg kan blive ramt af noget af den samme fede stemning fra dengang jeg spillede spillene oprindeligt. Super fedt når det lykkes

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #8

    snowball42
    Bruger
    1.324 indlæg
    Offline

    #7 Men hvor tit lykkedes det ? Jeg kan huske jeg for år tilbage fik gode gamle Diablo op og køre igen, men det var jo bare ikke det samme, mega lidt der kunne ses på skærmen.. Til gengæld har jeg nydt at f.eks. Full Throttle og Day of the Tentacle er kommet i remastered udgaver, så jeg spille igennem dem sammen med knægten.

    Men så er vi igen ovre i at det ikke helt er originalen. Skulle jeg hive gamle spil op som jeg sikkert kunne være fede stadigvæk, så er jeg lidt på samme båd som #0 for Civ 2.. Shit den har jeg brugt meget tid på, og så måske også Colonization.

    #9

    Sven_Bent
    Bruger
    25.804 indlæg
    Offline

    #1
    Jeg er enig at at udnytte integer overflows tangered direkte snyd men saa laenge det er en del af spillet og ikke en snyde kode saa tager jeg det som et tool til at “vinde” udfordringen.
    men ingen koder eller trainer eller andre tools der aendre I spillet eller paa nogen maade giver mig indsigt eller en mulighed for action jeg ikke ville have i spillet alene. ( saa fkes bruger jeg meget ahk for at automatice nogle ting jeg helt 100% kan goere selv med samem results dog mindre musehaands skade)

    #4
    Jeg har haft det enormt sjovt med at undersoge ting .lave modeller og see om de holder. eller lave tools.
    min civ2companion ahk sad jeg forleden dag or noerde ca 3 timer med for bare at undga at skulle klikken igennem 3 menuer for at se hvor mine carave/freight skulle hen.
    Hele analyse og forstaaelse af spillest mekanik er en stor underholdnings vaerdie for mig.

    dengagn jeg spillede halflife 2 talte jeg skud mellem shotgunt og maskine pistol for at finde den mest tids effektive maade under et hvis antal hitpoint var shot gun bedst fordi den kunn leve en masse damage op hurtigt. men saa var lade tid langsomt saa et monster kunne overlevede foerste skud var shotguns sloev.
    maskine pistol var bedre forid dan kunne lever en fast stroem af skade som var hurtiger end 2 shotguns skud tidsmaessigt.

    Eller i doom 3 forudsige hvordan fjerne angrive i moenstre saa du kan udnutte ders ai og sloevhed til at tage kontrol af kampen
    helt op i front og duk for at undgaa fjende arme pisk. skud i mave
    -starr op og ryk tilbaage da fjende vil sparke nar du er lavet forhand ham. lever 2nd skud

    det er naturligvis blevet svare i nyere spil da de har flere adgangs moenstre og mere random opfoersel

    #7
    jeg vil paasta at masske 90% af de gamle dos/windows9x spil jeg tog op igen har jeg haft det hyggeligt med
    Selv de gamle SSI rollespil hvor man skal side med en lille bog for at laese tekstsekvenserne.
    Hvis forventerninger er I orden er der smadder meget underholdning i disse spil

    nu har mit firmat ogsaa lever 2 retro arcade maskiner til koekkenet.
    og der er da blevet gennemfoert
    – golden axe
    – bubble boobble
    – Dungeons & Dragons: Tower of Doom.
    – Dungeons & Dragons: Shadow over Mystara
    – Cadillacs and Dinosaurs

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #10

    Sven_Bent
    Bruger
    25.804 indlæg
    Offline

    #2
    Det enest grund til jeg ikke spiller king er pga de aendre I turenen saa du har faerre ture I spillet.
    men jeg mener at king er ellers den menst neutrale svaerhedsgrad forstaaet paa den maade at der ikke erdirekte bonus til hverken spillerene eller AI

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #11

    cycron
    Bruger
    817 indlæg
    Offline

    #0

    Jeg ved ikke om du vidste det – men X-Com: Enemy Unknown har en bug, som gør, at ligemeget hvilken sværhedsgrad du spiller på, så går den automatisk til nemmest efter den første kamp. Det er fikset i en senere patch – måske du har spillet med den? Du havde sikkert vundet stadig med din udnyttelse.

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.