onsdag, marts 20, 2019

Jeg har ondt i røven(som mange andre)

Daily Rush Debat Off-topic Jeg har ondt i røven(som mange andre)

  • Dette indlæg indeholder 114 kommentarer, har 63 deltagere og blev senest opdateret af  Brufnus for 4 uger siden.
Viser 9 kommentarer - 106 til 114 (af 114 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #106

    johbe
    Bruger
    9.393 indlæg
    Offline

    #105

    Tror, desværre, din kamp er tabt på forhånd.

    Meget lig en TDC medarbejder der forsøger at forsvare sin arbejdsplads. Visse institutioner vil altid være mål for massernes had

    Same shit, different day.

    #107

    Brufnus
    Bruger
    11 indlæg
    Offline

    #105 Du har sikkert ret. Men det skal nu ikke afholde mig fra at forsøge. c”,)

    #108

    GrayHair
    Bruger
    2.007 indlæg
    Offline

    Det er jo ikke et spørgsmål om at forsvarer en arbejdsplads. Han kommer herind en masse år senere og åbner en gammel tråd og taler om at pressen i Danmark minder om nasi tyskland. Hvis det ikke er politisk motiveret, så ved jeg sgu ikke.

    Dingleswitch

    #109

    Brufnus
    Bruger
    11 indlæg
    Offline

    #108 Jeg vil bare gerne have sandheden ud… og ikke noget, der minder om propaganda a la Nazi-Tyskland eller Sovjet under Stalin. Det har intet med politik at gøre – jeg bryder mig bare ikke om, at befolkningen drager deres konklusioner på et usandfærdigt grundlag….derfor!

    #110

    Brufnus
    Bruger
    11 indlæg
    Offline

    #95 Ja, en 37 timers arbejdsuge… hvad ellers?

    #111

    Nioxic
    Bruger
    17.393 indlæg
    Offline

    jeg er overrasket over lønnen, når man tænker over hvor FÅ steder man kan få et job som lokofører… der er DSB og arriva?

    og enkelte andre steder … letbanen i århus fx

    i mit job som buschauffør. jeg har arbejdsgiver-betalte pauser som jeg ikke selv kan bestemmer hvor eller hvornår ligger. jeg skal møde forskellige tidspunkter hver eneste dag. idag skal jeg møde kl 11:05 og har fri 19:16

    Igår var det 12:48 – 17:55

    Nogen 7 timers vagter arbejder man måske kun 4 timer, resten af tiden er pause eller kørsel til/fra garage eller “rejsetid” som de kalder det.

    anyways, selvom min løn på ingen måde er tæt på at være som en lokoførers, så er jeg umiddelbart ganske tilfreds med mit job. det nemt. lønnen er fin nok, ifht hvor hårdt det er…

    Og jeg sammenligner det jo altid me de tidligere jobs jeg har haft (bl.a. i dansk supermarked) hvor lønnen var lavere, arbejdstiden var længere, pauserne var der færre af (og selvbetalte), arbejdet var fysisk hårdere og … ja. det eneste positive var vel at man kunne gå på wc når man havde behov for det. og ikke kun når man er ved en endestation

    http://www.reddit.com/r/random/

    #112

    Jacques
    Bruger
    9.884 indlæg
    Offline

    En tråd fra 2011? Fedest! Jeg er stadigvæk i chok over, hvor dyrt det er at køre med det offentlige.

    Bye with a warmly hugs

    #113

    Brufnus
    Bruger
    11 indlæg
    Offline

    #111 Hvordan overrasket over lønnen? Well, ja… DB Cargo er der jo også, oprindeligt Raillion, der overtog godskørslen fra DSB omkring årtusindskiftet (desværre).

    Kørsel til/fra garage vil jeg nu også betragte som arbejdstid… vi har jo noget tilsvarende, dvs. transport af tomt materiel, enten fordi det skal på værksted, eller fordi det skal bruges andetsteds til f.eks. forstærkning af den kommende dags InterCity-tog el.lign.
    Men de tal, de kommer med, fokuserer åbenbart på den rå kørsel, der fremgår af publikumskøreplanen… og hvis man blot dividerer det samlede antal lokomotivførere med dette, så giver det naturligvis et noget lavere tal. Men sådan kan man jo altså ikke regne det ud.
    Dels har vi mange andre opgaver – check-ind og ud (briefing), spadseretider til og fra maskindepot osv (sommetider så meget som 20 minutter pr. gang), som sagt tomt materiel, der skal transporteres, klargøring, forsyning (dieselolie, toilettømning, vandpåfyldning osv), rangering til og fra station osv… og endvidere er der jo hele tiden nogle, der har ferie, orlov, fri, er syge, på kursus osv. osv.

    Men der er vist gået sport i at stille os i et dårligt lys, så man kan få vind i sejlene med sine vanvittige planer om at splitte jernbanen i atomer (hvilket ikke ubetinget er en succes, se blot, hvor galt det er gået i England…)

    Nu du nævner mødetider… vores tjenester ligger ofte på de mest groteske tider af døgnet. F.eks. skal jeg snart møde til et par ture til Kastrup, hvor jeg møder ind ca. kl. 23 og slutter kort før 7 om morgenen. Da jeg var i Padborg i sin tid, havde vi en tjeneste, hvor vi mødte kl. 2 om natten til 10 om formiddagen (og om lørdagen sluttede den først kl. 11:36, kan stadig huske de tider, så styg var den…) c”.)

    Ha ha, ja det med at komme på toilettet kan sommetider være sin sag. For kort tid siden havde vi en tjeneste, hvor vi rejste til Kbh, overtog et lyntog bestående af IC4-materiel, og kørte til Aarhus med stop kun i Slagelse, Nyborg, Odense og Vejle.
    Så der var lige et par timer, hvor man var afskåret fra toiletbesøg… så uanset hvor lidt eller meget trængende man var, når man nåede Kbh, var det bare med at komme på toilettet INDEN turen (og ikke drikke for meget kaffe undervejs, i øvrigt)..

    • Denne kommentar blev ændret for 4 uger siden af  Brufnus.
    #114

    Brufnus
    Bruger
    11 indlæg
    Offline

    #112 Jeg kender ikke de præcise billetpriser, men jeg ved da, at da jeg sidst besøgte min søster i Albertslund, hvor jeg tog bus 123 fra Høje Taastrup, gav jeg 24,- kr. i hver retning. Det synes jeg ikke er specielt dyrt.
    Paradoksalt nok er der ingen, der nævner de vanvittige taxapriser. Hvor langt ville jeg være kommet med en taxa for de 24,- kr.? Det kan jo ikke engang betale startgebyret…
    Jeg er imidlertid enig i, at priserne skal holdes på så lavt et niveau som muligt, hvad offentlig transport angår. Når det er sagt, så skal man så lige huske – i DSB’s tilfælde – at der bliver sparet den ene milliard efter den anden, samtidig med, at man både forlanger et overskud, og at man forlanger, at DSB kører næsten tomme tog på alle tider af døgnet – selv juleaften kører togene hver halve eller hele time, hvor f.eks. bustrafikken indstilles i et par timer, når der ingen rejsende er.
    Alt dette er naturligvis med til at belaste DSB’s økonomi – og d’herrer på Christiansborg burde vide, at man nu en gang ikke både kan blæse og have mel i munden.

    • Denne kommentar blev ændret for 4 uger siden af  Brufnus.
Viser 9 kommentarer - 106 til 114 (af 114 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.