mandag, august 3, 2020

Jeg har lige set… DRs filmtråd

Daily Rush Debat Film & TV Jeg har lige set… DRs filmtråd

• Forfatter
    Emne

BruneBanan
    Bruger
    36.141 indlæg

Jeg har lige set…

En tråd hvor du kan smide et indlæg om en film, du lige har set. Det kan være alt fra en 80’er b-film til sommerens hotteste blockbuster.

Det kan være en kort kommentar, en lille anmeldelse, eller hvad du nu end har på hjertet omkring filmen. Skriv gerne hvor du har fanget filmen; blu-ray, dvd, tv, bio, netflix og lignende.

Rusherne ser massevis af film hver eneste dag. Så lad os da snakke om dem

Viser 15 kommentarer - 3.646 til 3.660 (af 3.671 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

StultusX2
    Bruger
    5.506 indlæg

‘Greyhound’ en Fletcher-class destroyer med Tom Hanks som skipper.
    Halvanden times klassisk destroyer vs ubåd – set fra dem på/over overfladen.
    En fornøjelse med gode/store højtalere.

Eneste minus: En tysk Type VII, der uddykket, kæmper med (1 stk 88mm)kanon i feb. 1942, mod 2 overfladeskibe?!

SPOILER:

Den tabte

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Steadi
    Bruger
    5.500 indlæg

Rambo… 5? I hvert fald “Last Blood”.

Egentlig ikke noget særligt positivt at sige om filmen. Svælger unødigt i vold og blodighed.

3/10, højst.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Ixnatifual
    Bruger
    2.369 indlæg

It – Part 2.

Slet ikke på samme niveau som første del. Virkede usammenhængende og de uhyggelige scener blev undermineret af humor eller dårlig CGI.

Synd da skuespillerne gjorde en god indsats. De var desuden rigtig godt castet i forhold til deres yngre udgaver.

TheAviator
    Bruger
    713 indlæg

Så The Untouchables. Dejlig gangsterfilm. Mindeværdige scener. Holder også i dag.

“I don’t think that people accept the fact that life doesn’t make sense. I think it makes people terribly uncomfortable.”
    ― David Lynch

-dut-
    Bruger
    2.767 indlæg

#3648 jeg så den også lige på Netflix. Rimelig underlig film det er virkelig ikke alt der kan overføres fra bog til film, jeg kunne ellers godt lide bogen.

DanielBoe
    Bruger
    9.166 indlæg

Jeg så “Domino” fra 2019 på Netflix igår.

Da jeg startede den troede jeg egentlig det var “Domino” fra 2005 med Keira Knightley, en lidt spøjs men ok hjernedød actionfilm.

Det jeg istedet fik var et syretrip af dimensioner.

Noget af det første jeg ser, og der hvor det går op for mig at jeg nok ikke kommer til at se Keira Knightley er introen, en Dansk gade med en masse Danskere, og en bil på Danske plader kommer kørende.

Jeg er forvirret men ser videre, da bilen stopper kan jeg se at Søren Malling og Nikolaj Coster-Waldau sidder i den.

De siger et par ord til hinanden før de går ind på en Dansk café på den Danske gade fyldt med de Danske folk, de siger et par ord… på Engelsk.

Her begynder mystikken virkelig at brede sig i min lille lejlighed, ikke alene er det ikke den Domino jeg troede, det er en film med Danskere, i Danmark, men de snakker Engelsk.

Men syren er først lige begyndt at virke, alt fra musikken til kameravinklerne til klipningen til belysningen osv osv er som taget ud af en gammel sort/hvid krimi film fra USA, tænk Hitchcock, “North by Northwest”, “Rear Window”, osv.

Hvis noget er vigtigt i plottet senere er du ikke i tvivl, for kameraet vil zoome ind på objektet eller personen mindst 3 gange, samtidig med at en utroligt overdrevet og bombastisk orkestermusik kører i baggrunden.

Der bliver også brugt andre teknikker som var populære i de gamle krimi film, så som belysningen eller brug af split diopter til at få 2 områder til at være i fokus som ikke burde kunne være i fokus, en effekt der blev brugt flittigt i de gamle krimier.

Selv plottet er i stil med de gamle Hitchcock film, konspirationer og “G-men” der forfølger folk osv.

Alt dette bliver endnu mere mærkeligt af at alle snakker Engelsk, hvorfor de har valgt at lave filmen på den måde aner jeg ikke, der er Amerikanere som snakker Engelsk, det giver mening. Så er der nogle fra mellemøsten deres eget sprog med hinanden, det giver mening.

Men den eneste grund jeg kunne finde til at alle Danskerne snakkede Engelsk er enten fordi Carice Van Houten (Game of Thrones) er med I den, eller fordi de af en eller anden grund troede Amerikanere og resten af verden aldrig ville se den hvis de skulle læse undertekster.

Sjovt nok er undertekster noget man er nødt til at have på, fordi niveauet af Engelsk svinger mere end testiklerne på en 80-årig gammel nøgen mand på en gynge, der er Coster-Waldau som taler praktisk talt perfekt Engelsk.

Og så er der resten.. De spænder helt fra Villy Søvndal til “jeg fik 12 i Engelsk”, dog har de alle det tilfælles at de udtaler Danske navne PERFEKT.

Så du kan have sære sætninger som er 99% Engelske og så kommer der bare et højtbelagt smørrebrød af et “nØHrreBRO” ud af munden på dem.

Jeg tror ikke jeg kan anbefale nogle at se denne film, men hvis man gør så sæt forventninger så lave som muligt, eller se det som et forsøg på at genskabe 50’er krimi film stemningen. Hvis Danskerne havde snakket Dansk så tror jeg faktisk det hele havde fungeret okay, men når den er som den er..

Næste gang bruger jeg lige 2 sekunder på at sikre mig jeg faktisk ser den film jeg tror jeg ser..

• Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  DanielBoe.

Ixnatifual
    Bruger
    2.369 indlæg

#3651 Lyder som en film der skal ses mens man er høj

DanielBoe
    Bruger
    9.166 indlæg

Det hjælper slet ikke, har jeg hørt..

Eller også er den bare helt afsindig dårlig hvis man er ædru. Hvilket helt sikkert er en mulighed.

StultusX2
    Bruger
    5.506 indlæg

#3653 Kan du ikke lige se: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Greasy_Strangler

Næste gang du er i “humør”?

Ser frem til anmeldelsen

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Anathema
    Bruger
    1.736 indlæg

Har set tre sløje film på Netflix som jeg tænker jeg vil nævne og måske spare en rusher for noget tid.

The Old Guard – Interessant præmis som falder flat på hovedet med tam historie fortælling og elendigt musikvalg. Masser af spildte muligheder for at lave noget habilt. 4/10

Extraction – Ekstremt generisk actionfilm med Chris Hemsworth. Måske et forsøg på af få gang i en slags John Wick franchise, men generelt for forudsigelig og uinteressant. Var nødt til at bide den over i to, kunne ikke holde interessen. 4/10

The last crime in america – Igen en interessant grundtanke bag filmen om at regeringen tænder et signal der gør det umuligt at lave ulovlige handlinger. Desværre utrolig ringe udført, og den egentlige historie bliver slet ikke udforsket. Andenrangs skuespillere, klicheer i metermål og elendig udførsel gjorde jeg måtte opgive efter en time. 2/10

StultusX2
    Bruger
    5.506 indlæg

Mht. The Old Guard..
    “Nogen” prøvede noget. Det blev ikke “GODT/MARVEL” – men hvad kan år 2020+
    En fin 5/10 herfra.

StiX
    Bruger
    6.372 indlæg

Har lige set Jerry Maguire. Jeg ved ikke helt hvad jeg troede det var, men det er jo en chickflick!

Hold kæft en måde at bruge en alene aften på XD

- fordi jeg siger det...

Nickell
    Bruger
    4.258 indlæg

#3657:

😝

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

VampiricEye
    Bruger
    25.740 indlæg

#3657 Chickflick eller ej; det er en fremragende film.:)

Nintendo Influencer

På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

2ndKrueger
    Bruger
    1.875 indlæg

Jeg så The Art Of Self Defence i går, og jeg blev virkelig overrasket over hvor god den var. Den er MEGA sort, og Jesse Eisenberg er simpelthen et geni til at spille en super akavet menneske. Kæmpe anbefaling her fra, 8,5/10

Viser 15 kommentarer - 3.646 til 3.660 (af 3.671 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.