tirsdag, marts 26, 2019

Jeg har lige set… DRs filmtråd

Daily Rush Debat Film & TV Jeg har lige set… DRs filmtråd

• Dette indlæg indeholder 3.315 kommentarer, har 383 deltagere og blev senest opdateret af  PBT for 2 dage, 2 timer siden.
  • Forfatter
    Emne

BruneBanan
    Moderator
    36.157 indlæg

Jeg har lige set…

En tråd hvor du kan smide et indlæg om en film, du lige har set. Det kan være alt fra en 80’er b-film til sommerens hotteste blockbuster.

Det kan være en kort kommentar, en lille anmeldelse, eller hvad du nu end har på hjertet omkring filmen. Skriv gerne hvor du har fanget filmen; blu-ray, dvd, tv, bio, netflix og lignende.

Rusherne ser massevis af film hver eneste dag. Så lad os da snakke om dem

Viser 15 kommentarer - 3.286 til 3.300 (af 3.315 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Chukie
    Bruger
    1.550 indlæg

Avengers infinity war.

Til min store overraskelse, ender den jo faktisk godt

#1, det bedste er da synet af hendes bryster

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  Chukie.

Omnifilm
    Bruger
    5.212 indlæg

Bladerunner 2049 – 8/10

Den originale Bladerunner var ikke en high paced sci fi, og det kunne jeg egentlig godt lide. Derfor var det også glædeligt at se Villeneuve holdte tempoet i efterfølgeren. Historien er meget lige til, og selvom den indre dialog om bevidsthed ikke er ny længere, så kommer den alligevel omkring emnet på en til dels underspillet måde.

Synes alle karakterene fungerer godt. Nogen ville måske savne dybde hos et par af dem, men hvis man tænker over det, så var det heller ikke karakter dybden i den første der bar det tunge læs. Skuespillet er i top på alle leder og kanter, selv de små roller som Lennie Jones (Morgan fra Walking Dead) og David Dastmalchian (Dark Knight og Prisoners) får puttet noget ind i deres karakter på den begrænsede skærmtid.

Universet minder meget om den originale, og så tilført en smule modernitet, som ikke stikker ud efter min mening, især når man lige husker der er gået yderligere 30 år fra den første film.

Musikken rammer meget godt Vangelis’ orignale soundtrack og stemning.

Super flotte Deakins billeder. Den mand kan noget med billeder og lys. Leto’s karakter har hovedkvarter i et syret pyramide agtig kammer med vand og det vildeste lys-spil på væggene. Noget som Deakins arbejdede meget med at skabe praktisk frem for cgi, selv et af skuddene fra traileren hvor Gosling går i noget orange lys var 100% praktisk. Det var bestemt det værd og jeg kommer nok til at se den igen hen af vejen.

Sørg for at afsætte 169 minutter og humør til slow pace

DsJ
    Bruger
    3.026 indlæg

The Favourite
    9/10
    En sublim fortælling der ikke langt fra det perfekte; de brede kamera lenser, kostumerne, musikken, skuespillet. Det hele er kogt sammen til en finurlig og utrolig smuk vittig fortælling omkring ensomhed, magt og overlevelse.

kenkari
    Bruger
    4.957 indlæg

Jeg var mandag eftermiddag inde og se Alita (2d) og er du vimmer for en film.

Visuelt kan jeg ikke lade være med at tænke Avatar. Der er så mange detaljer og små ting man sikkert ikke har lagt mærke til i første omgang. Jeg skal klart se den igen for at få mere med.

Den havde virkelig det hele. Kærlighed, action, forræderi, sorg, hævn og et kæmpe oplæg til en to’er.

Sé den, 2d, 3d, 4d, jeg er ligeglad. Se filmen og bliv overvældet.

Stay Loyal - Forget Royal

GrayHair
    Bruger
    2.009 indlæg

Jeg har også lige set Alita (2D) – HOLD NU KÆFT en omgang sentimentalt pladder. Det er yderst sjældent at jeg sidder og håber på filmen snart er slut – det var helt forfærdenligt.

Flot film – helt bestemt og kunne have været rigtig fed, hvis man havde haft en bedre historie og langt bedre dialog (den var tå krummende flere steder).

#3289 har ret i at den ligger op til en to’er, men den kommer jeg ikke til at se.

Jeg tænker at hvis jeg var 30 år yngre og en forvirret teenager (og pige), så kunne jeg måske se noget godt i den film.

Dingleswitch

Schalde
    Bruger
    5.440 indlæg

#3289 #3290 Lol… Som nat og dag… godt eksempel på hvad man kan bruge anmeldelser til idag Glæder mig til at se den, men har dog ikke læse anime

I could agree with you, but then we'd both be wrong

StultusX2
    Bruger
    4.652 indlæg

#3289 vs #3290 Jamen dog… og NU blev jeg pludselig interesseret!
    Når vande deles = A Ge er MAM ??

Tak til begge

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

GrayHair
    Bruger
    2.009 indlæg

Jeg glæder mig til at høre jeres mening om filmen

Dingleswitch

Ixnatifual
    Bruger
    2.029 indlæg

Jeg er også interesseret i meninger om Alita da jeg overvejer at biffe den. Jeg er stor fan af James Cameron men meningerne om Alita virker ret delte. Men det er selvfølgelig heller ikke ham der har lavet historien som i mange af hans andre film.

Steadi
    Bruger
    5.031 indlæg

#3294 – det er heller ikke Cameron, der har instrueret, men Robert Rodriguez. Hvilket jeg blev lidt overrasket over eftersom, at al PR-materiale kører på Camerons tilstedeværelse.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Ixnatifual
    Bruger
    2.029 indlæg

#3295 Ja der blev jeg vist også “narret.”

Kraben
    Bruger
    1.940 indlæg

Alita er udmærket. Ikke nogen ny-klassiker, men en ok underholdende film. Kæresten og jeg synes den var rigtig fin

Semi spoiler:

Den slutter lidt irriterende med et stor buildup til en 2’er. “Skurken” blev ikke draget til ansvar, så det endte en smule hult. Synes godt man kunne have været kommet med en reel slutning og så bare finde nyt kød til en 2’er.

Retarded_wookie
    Bruger
    466 indlæg

Ready player one

Eneste rigtigt imponerende ved filmen er det enorme stykke arbejde det må have været at få lov at bruge så mange eksisterende karakterer/elementer fra så mange forskellige universer, der er ejet af diverse selskaber. Umiddelbart må det være er juridisk mareridt.

Ellers var filmen ret ligegyldig og småkedelig, synes jeg.

5/10

Forestil dig hvordan en retarderet Chewbacca lyder.

Omnifilm
    Bruger
    5.212 indlæg

Paddleton (Netflix) – 6.5 /10

Jeg ville partout se noget nyt og en genre jeg ikke får set så tit.

Filmen er utrolig low pace og meget “hygge” med vægt på følelser… helst de usagte men samtidig nogen der heller ikke behøver nævnes.

Den ligger i genren bromance / bucketlist og er mere indie og ægte end film som The Bucketlist eller My Life som dog også er fine på deres egen måde, men samtidig ikke lige så tung som utroligt smukke Amour.

Var godt underholdt og Duplass og Romano kører en fint underspillet stil uden hokus pokus.

FrO
    Bruger
    33 indlæg

Burning (Beoning) 2018

Jeg er simpelthen nødt til at lave en post for at advare alle mod denne film.

Filmen får 94% på rottentomatoes, og beskrives således: “Burning patiently lures audiences into a slow-burning character study that ultimately rewards the viewer’s patience — and subverts many of their expectations.”

Jeg er stor fan af koreanske film – specielt deres thrillers – men jeg skal satme love for at dette blev undtagelsen. Jeg vil mene at det ubetinget er den kedeligste film der nogensinde er lavet – i hvert fald af dem jeg har set. Jeg sidder faktisk og bliver decideret sur over at have spildt 2½ time (!!!) på dette stykke gudsjammerlige bras.

Uden at spoile noget, da der nærmest ikke er noget at spoile, går der rundt regnet 2 timer og 15 minutter før der sker noget som helst af nævneværdig karakter. Det der sker er hverken særligt overraskende, forløsende eller formår på nogen måde at samle sammen på det elendige rod der udgør denne “film”. Som bonus kan det nævnes at hovedpersonen er ufatteligt irriterende i sin dræbende sløve tilgang til at der sker omkring ham.

Eneste lyspunkter i dette ellers kulsorte elendighedskompot er nogle flotte skud af den koreanske natur, samt en lækker præstation af Steven Yeun (kendt fra The Walking Dead).

TLDR: Hvis du ikke har set den, DON’T! Hvis du har…jeg føler med dig

½/10

Viser 15 kommentarer - 3.286 til 3.300 (af 3.315 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.