torsdag, januar 17, 2019

Jeg har lige set… DRs filmtråd

Daily Rush Debat Film & TV Jeg har lige set… DRs filmtråd

• Forfatter
    Emne

BruneBanan
    Moderator
    36.152 indlæg

Jeg har lige set…

En tråd hvor du kan smide et indlæg om en film, du lige har set. Det kan være alt fra en 80’er b-film til sommerens hotteste blockbuster.

Det kan være en kort kommentar, en lille anmeldelse, eller hvad du nu end har på hjertet omkring filmen. Skriv gerne hvor du har fanget filmen; blu-ray, dvd, tv, bio, netflix og lignende.

Rusherne ser massevis af film hver eneste dag. Så lad os da snakke om dem

Viser 15 kommentarer - 3.241 til 3.255 (af 3.255 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Retarded_wookie
    Bruger
    437 indlæg

Den skyldige

Var sgu meget godt underholdt. Kan godt lide når en film med lavt budget og enkle midler formår at holde mig fanget.

7/10

——-

Så længe jeg lever

Den var ok, men så heller ikke så meget mere. Musikken redder dog en del.
    Kunne på en måde bedre lide denne end filmen om Dirch Passer som jeg nok syntes var lidt for trist.

6/10

Forestil dig hvordan en retarderet Chewbacca lyder.

• Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  Retarded_wookie.

GrayHair
    Bruger
    1.982 indlæg

A star is born (“romantisk” drama). Hun spiller ret godt hende Lady Gaga

Hvad kan man ellers sige om filmen ? dont be a good guy, they always finish last.

Dingleswitch

StultusX2
    Bruger
    4.529 indlæg

#3242…er det korrekt, at Gaga er ganske kær uden sædvanlig Make up & lir? Og spiller/synger hun bedre end: Janet Gaynor, Judy Garland, Barbra Streisand?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Omnifilm
    Bruger
    5.177 indlæg

#3238 enig…. jeg var nødt til at bide den over i to, fordi jeg ikke havde fattet konceptet. Men de er faktisk ret underholdende på hver deres måde de historier. De er præcis som jeg forestiller mig sådan nogen små cowboy noveller er at læse.
    Min yndlings var klart guldgraveren… fedt hvor lidt dialog der skal til for at få den til at virke.

Men ja, ikke en film for alle.

8/10

DsJ
    Bruger
    2.997 indlæg

De skyldige
    8/10
    Det er en meget smart konstrueret film. Lavt budget, men enorm underholdende og spændende, og tænkt til ende. Ved brug af lyd og ved blot ét handlings perspektiv, gør du tror du ved hvad der sker, men senere finder ud af du nok ikke kan være så sikker.

Roma
    10/10
    Årets film. Jeg er mundlam efter at have set den. Den er så emotionel stærk at den hænger ved en lang tid efter du har set den. Du en flue på væggen ved en kvinde med masser af hjerte, men usynlig for dem hun passer på og holder af. Hun lever et utaknemligt liv, og hendes evne til at finde glæde i det mindste gør den så smuk.

Phantom Thread
    9/10
    Eminent skuespil, manus, kostumer, alt er så snor lige. Scenerne med ingen dialog, siger det meste, hvilket gør stilhed til en karakter i sig selv der er en oscar værdig. Det en enorm stærk film omkring at vise styrke og svagheder, og at turde være dig selv og vise ømhed.

Den tid på året
    7/10
    Det en stærk film omkring traditioner, og manglende overbærenhed over for familien. Men også et vigtigt budskab om at være mere åben over for familien og ikke begrave gamle diskussioner, med et drys af jul og samhørighed. Den er ikke så plat som man kunne frygte.

Blackkkmansh
    7/10
    Ikke så overvældende god som jeg ellers var fortalt. Men vittig og pudsig historie omkring tiden hvor de afrikanske amerikanere kunne blive ordensmagt og problematikken i hvad gør en mand af farve anerledes end en jødisk eller hvid mand. Lidt de samme ting som normalt bliver berørt i en film omkring race hvilket også gør den en anmeldelse triviel.

GrayHair
    Bruger
    1.982 indlæg

Ja faktisk ganske kær – har ikke set de andre udgaver, så kan ikke sige hvordan LadyGG synger i forhold til de andre – men for filan, hvor kan hun synge

Dingleswitch

Nickell
    Bruger
    3.833 indlæg

Irrational Man (gratis på filmstriben)

Joaquin Phoenix er herlig, og jeg glæder mig til hans portræt af Jokeren. Han spiller en livstræt filosofiprofessor, som er gået i stå. Flere kvinder vil gerne hjælpe, men når erektionen ikke virker, så er der ikke meget, som kan hjælpe.

Den er hyggelig, og selvom jeg aldrig har brudt mig om Woody Allen, så blev jeg slugt af denne. Egentlig sker der ikke så meget, men det behøver der vel ikke altid, vel?

8/10

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

Brianhenneberg
    Bruger
    4 indlæg

#3247 tak for tippet med Filmstriben.

Jeg fandt denne perle:
    Lucky https://www.imdb.com/title/tt5859238/

Jeg læste en anmeldelse, hvor de skrev: a lightly eccentric, virtually plotless meditation on mortality.

Det er meget rammende. Jeg kunne virkelig godt lide denne her film. Der er så mange scener, hvor man kan stoppe filmen og sidde og tænke i lang tid. Skuespillet bliver endnu mere ægte, fordi hovedpersonen (Harry Dean Stanton) selv vidste han nærmede sig afslutningen på sit liv (han døde ganske kort tid efter filmen udkom), og de har flettet nogle ting fra hans eget liv ind i hans karakter. Dertil er musikken fremragende og billedsiden er flot. Alt i alt er det tæt på at være et eksistentielt mesterværk.
    10/10

Drixx
    Bruger
    2.545 indlæg

Green book. En god film, fin historie og godt skuespil. Værd at se

Et helt almindeligt fyr

Brianhenneberg
    Bruger
    4 indlæg

Paterson https://www.rottentomatoes.com/m/paterson

Kender I dem der man kalder sand mandala. De der smukke mønstre i farvet sand, som tibetanske munke bruger timer og atter timer på at lave, hvorefter de ødelægger dem igen. Jeg har altid elsket dem siden jeg hørte om dem første gang. Skabe noget smukt og derefter se det blive ødelagt. Umiddelbart ville man tænke at det må føles som spild af tid. Spild af liv. En følelse af tab. Af at livet glider fra os som sand mellem fingrene og at vi står tilbage med intet efter alle vores anstrengelser. Men sådan tænker munkene ikke. De laver bare en ny sand mandala, og også den bliver ødelagt, og så er livet slut. Alt er slut. Os og vores børn og vores kærlighed og alt det vi har udrettet og verden og universet ender som støv. Og den skæbne smiler de af munkene.

Sådan føles denne film. Der sker egentlig ikke noget. Det er bare en uge i selskab med et monotont buschauffør liv. Og så slutter den. Men det er en smuk film. Og slutningen er fantastisk. Den kunne ikke ende bedre. Den giver mening til hver eneste lille hverdagshandling, selvom vores hverdagshandlinger er monotone og alt er glemt om ganske få sekunder. Det er smukt og ganske genialt lavet.

10/10

Ixnatifual
    Bruger
    1.972 indlæg

Wind River

En rigtig god krimi hvor to Avengers forsøger at opklare et mord i et snedækket indianerreservat. Tag godt med tøj på, når du ser den. Man kan næsten mærke kulden.

7/10

kenkari
    Bruger
    4.920 indlæg

“3251: -den er faktisk pissegod den film

Stay Loyal - Forget Royal

Nickell
    Bruger
    3.833 indlæg

#3252 +1

Den er barsk, og Jeremy Renner er cool. Mysteriet udfolder sig ikke på klassisk vis, hvilket er forfriskende…

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

TobiasHyldeborg
    Bruger
    1 indlæg

Jeg har lige set Black Mirror’s nyeste “afsnit”, som jo nærmere er en film – Bandersnatch. Super fed oplevelse, hvor du selv bestemmer hvilke valg hovedpersonen skal tage.

https://tobiashyldeborg.com - Online Marketing Blog

Omnifilm
    Bruger
    5.177 indlæg

3254… ahhhh…. synes godt nok de går hurtigt i blindgyde de valg….

Viser 15 kommentarer - 3.241 til 3.255 (af 3.255 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.