onsdag, september 19, 2018

Jeg har lige set… DRs filmtråd

Daily Rush Debat Film & TV Jeg har lige set… DRs filmtråd

• Forfatter
    Emne

BruneBanan
    Moderator
    35.845 indlæg

Jeg har lige set…

En tråd hvor du kan smide et indlæg om en film, du lige har set. Det kan være alt fra en 80’er b-film til sommerens hotteste blockbuster.

Det kan være en kort kommentar, en lille anmeldelse, eller hvad du nu end har på hjertet omkring filmen. Skriv gerne hvor du har fanget filmen; blu-ray, dvd, tv, bio, netflix og lignende.

Rusherne ser massevis af film hver eneste dag. Så lad os da snakke om dem

Viser 15 kommentarer - 3.121 til 3.135 (af 3.203 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Steadi
    Bruger
    4.981 indlæg

White House Down (igen).

God underholdning til en lørdag/søndag eftermiddag. Channing Tatum er god i rollen. Det må blive… 4/6, tænker jeg.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Octo
    Bruger
    1.047 indlæg

Wonder Woman 2/6
    Starter sådan set meget godt ud, men derefter er der 2 timer med en blanding af forsøg på komik, dårligt skuespil og dårlig historie. Meget af filmen virker som lav budget og b-film. Den kunne være så meget bedre. Men hun er hot – det er det ene point.

Octo
    Bruger
    1.047 indlæg

Land of the Lost 1/6. E.l.e.n.d.i.g. Normalt er jeg ellers fan af Will.

Doctor Strange 4/6. God underholdning. Synes dog han får opbygget sin power lidt for let og er lidt for heldig. Det er set bedre i andre helte-film.

Octo
    Bruger
    1.047 indlæg

Annihilation 3/6.
    En okay film, mystisk, flot, men den der wow/aha oplevelse kom aldrig. Og så undres man ofte over karakternes valg – som i ‘er de fuldstændig inkompetente!’. Det ødelægger filmen lidt. Som om filmens detaljer ikke lige er tænkt igennem.
    De har haft 2-3 år til at planlægge denne mission, som jo er nærmest selvmord. Og så sender de disse amatører ind helt alene? Ingen soldater? Uden beskyttelse mod stråling eller andet? Og selvfølgelig skal den ene være en ustabil stodder. Hvor går de ikke ind ved kysten, som vil føre dem lige op til fyrtårnet? Hvorfor ikke tage en båd ind? Hvorfor ikke blive oppe i det udkigstårn og holde vagt derfra hele natten? Radiosignalet går ikke igennem the shimmer, men har de prøvet med en ledning? osv. osv. Synes man rystede opgivende på hovedet mange gange

Ixnatifual
    Bruger
    1.929 indlæg

The Searchers (1957). En god Western med John W. 7/10.

Phonetic
    Admin
    23.728 indlæg

Den of Thieves 7/10

Den of Thieves var faktisk ikke “helt dårlig”. Det er jo Gerard Butler, som den grad har lavet crap-film siden 300 m.v., men han gør det hæderligt som udbrændt og samvittighedsplaget hård cop. Resten af castet er ret godt og den emmer af hårdkogthed på den rigtige måde. Slutningen er dog en skam. Med lidt mere, kunne den have været rigtig god.

Men den hold mig fanget til det sidste så..

Daily Rush Head Honcho

BruneBanan
    Moderator
    35.845 indlæg

God of Egypt
    5+++/10

Jeg troede virkelig, at jeg ville hade denne film. Alt fra trailerne emmede bare af en elendig B-films blockbuster. Og ganske rigtigt starter filmen da også med elendig dialog, kiksede karakterer, forudsigelig handling og ekstremt meget CGI smurt ud over det hele, rangerende fra det rigtig flotte til det VIRKELIG ringe.

Jeg havde forventet en 2/10 affære, og selvom det startede kikset, faldt jeg sgu i med begge ben. Det er nok mest grundet vores danske islæt og så en overordnet interessant historie om de egyptiske guder, som jeg via 80 timer i AC Origins finder ret interessante lige nu.

Jeg lander overraskende på hele 5/10 og var sgu godt underholdt hele vejen igennem. Det skal dog siges, at jeg er på stærke smertestillende grundet lidt bøvl med ryggen … måske hjalp de lidt på det, haha!

BruneBanan
    Moderator
    35.845 indlæg

Black Panther
    Karakter: 6/10

Kedelig, kedelig og mere kedelig. Det er den klart svageste Marvelfilm i nyere tid. Ja, den er faktisk ringere end Dr. Strange. Jeg var flere gange ved at falde i søvn, og spilletiden er alt, alt for lang.

Intetsigende karakterer og en sløj handling er nok de to største anker, som jeg har. Black Panther er simpelthen kedelig som helt. Drik noget blåt stads og brug en vild dragt. De kunne godt bygge lidt mere på den historie. “The big bad” er hverken “big” eller særlig “bad”, og selvom rollen spilles eminent, er der bare ikke en særlig interessant fjende i Black Panther.

Hvad værre er i en Marvle film, så er alle kampene håbløst kedelige. Der er ingen fede detaljer eller vilde scener. Det er et ligegyldigt misk mask af standard heltebraller.

Jeg havde forventet en super cool “sort” heltefilm, hvor der var masser af super fed musik, stilede kampe, black power og “coolness”. Istedet fik jeg en intetsigende “by the numbers” affære, som sagtens kunne have været 60 minutter kortere.

Jeg ville have givet filmen 5/10, men Gollum trækker den lige en tand op. Han var den eneste sjove og interessante karakter i filmen.

Og så synes jeg forresten også, at hende lillesøsteren havde nogel virkelig små tænder. Uhhh, det er lidt skræmmende!

Neon111
    Bruger
    989 indlæg

Rampage Out of Control 3/10

Den sagde mig intet, det var aktion men historien var totalt plat og the rock gjorde ikke noget godt for den film..

Stave og komma fejl er der masser af men kan i svare?

BruneBanan
    Moderator
    35.845 indlæg

#3129 Lige med den film skal man sgu nok ikke forvente noget som helst af historien og samtidig være fan af The Rock der spiller The Rock.

VampiricEye
    Bruger
    23.733 indlæg

#3129 Hvad i alverden havde du forventet?:D

Jeg ELSKER Mikaas generøsitet!

Fox
    Bruger
    3.408 indlæg

Lost in Space (series) S1

Et frisk syn på denne “gamle” sag. Ganske underholdt…var lidt bange for at det var noget børne scifi pjat, men vil klart anbefale den. Godt lavet og gode effekter. Plottet giver jo sig selv og de bruger tiden fornuftigt. Ikke meget fyldstof. Hele sæsonen kan næsten ses som en pilot til selve eventyret. Nu håber jeg bare ikke de cancel den

7/10

Sometimes you gotta rise above your morales

VampiricEye
    Bruger
    23.733 indlæg

#3132 Dette er filmtråden. Du søger serietråden.:)

VampiricEye
    Bruger
    23.733 indlæg

Deadpool. Den skulle genses inden toeren, og den ligger på Viaplay, så det gik jo snildt. Stadig fremragende underholdning.:)

hausner
    Moderator
    17.008 indlæg

Only the Brave (9/10)
    En “autentisk” film om et skovbrandslukningsteam i USA. Jeg havde forventet en glorficeret USA-is-the-best-agtig halvkedelig film, men for pokker jeg blev overrasket. Brolin gør det ret godt og den ramte et eller andet i mig som gør at den sidder i mig endnu her dagen efter.
    Super fed film som kun kan anbefales

Planter er fascinerende

Viser 15 kommentarer - 3.121 til 3.135 (af 3.203 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.