mandag, august 3, 2020

Aldrig mere Elgiganten! iPad Pro – usb c til jack problemer

Daily Rush Debat Hardware Hardware Aldrig mere Elgiganten! iPad Pro – usb c til jack problemer

  • Dette indlæg indeholder 34 kommentarer, har 17 deltagere og blev senest opdateret af  HQX for 4 uger siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    Hejsa DR orakler!

    Har en iPad Pro med USB-C til Jack headphone stik adapter (fjollet løsning af Apple ….)

    Det har egentlig virket fint i et stykke tid men nu er der opstået et problem.
    Ofte, men ikke altid, når min iPad har været i “dvale” (altså lukket cover) så mister iPad forbindelsen til USB adapteren og lyden kommer fra iPad istedet for headphones. Reseat af USB stikket løser problemet.

    Det er Mega træls … kan ikke finde noget på nettet om andre som har problemet eller noget som minder om en løsning.

    Nogen som har nogle fantastiske forslag?

    Bonus info: det er original Apple adapter og iPad er fra 2019

    UPDATE!–
    Min iPad har nu været til rep hos Elgiganten 4 gange. 2 gange er den blevet udskiftet til ny, 2 gange har de ikke kunne finde fejlen (grundet inkompetence må jeg tro da fejlen er virkelig let at finde når man først ved hvordan man skal kigge, noget som selvføgelig er blevet forklaret og tilmed demonstret i butikken og vist på video)

    Kundeservicen hos Elgiganten er absolut ikke eksisterende.

    1. Når man skal ringe til Elgiganten skal man igennem et kør system.
    – Køsystemet fortæller at man skal sige hvilket produkt det drejer sig om, man
    skal altså sige “Apple” – systemet virker ikke og sender dig tilbage til køen hvis
    det registrere noget som helst.
    – Køsystemet sender dig af og til tilbage til start uden forklaring.
    – Du sidder i kø i mindst 10 minutter, gerne en halv time.
    – Ingen på telefonen kan/vil hjælpe dig, men henviser til man skal ned i butikken.

    2. Når man står i butikken tager det mindst en halv time, gerne en time at komme til.
    – Der er ingen dernede som har teknisk forståelse.
    – Der er ingen dernede som evner at tage kunder seriøst, til trods for de bliver ved med at sige de gerne vil hjælpe.
    – Deres eneste løsning er at sende ting til reperation.
    – De ringer ikke tilbage, selvom de har lovet det (oplevet det 5 gange)

    3. Deres reperations afdeling kan ikke finde ud af at finde fejl …
    – Til trods for udførlig beskrivelse, demonstration til medarbejdere i butikken kan de ikke finde fejlen.
    – 2 gange bliver iPad sendt retur uden de kan finde fejlen. Til trods for jeg har bedt dem ringe til mig hvis de ikke kan finde, så skal jeg nemlig nok uddybe problemet.

    4. Jeg forklare flere gange til Elgiganten at det umiddelbart er et systemisk Apple issue og de nok ikke kan gøre noget vd det så jeg ser kun mulighederne at få et nyt højkvalitets trådløst headset eller at få alle pengene igen.
    Elgigantens svar er at hvis det er et systemisk problem så er det noget jeg må tage direkte med Apple da de ikke kan gøre noget ved det.
    Jeg får på en relativt roligt måde (jeg er ved at gå amok her) forklaret at jeg har købt iPad af Elgiganten og ikke af Apple. Der går 30 minutter før de forstår dette.

    5. Nu her har jeg sat hælene i og sagt jeg vil ikke finde mig i mere – jeg har nok sammenlagt brugt 20 timer på det her skidt og jeg vil have en afgørelse nu.
    Her til morgen (efter ikke at have ringet 2 dage i træk, til trods for rykker) har Elgiganten erkendt at de gerne vil refundere iPaden + tilbehør ..

    For helvede en omgang ….

    • Dette indlæg blev ændret for 7 måneder, 2 uger siden af  HQX.
    • Dette indlæg blev ændret for 7 måneder, 2 uger siden af  HQX.
    • Dette indlæg blev ændret for 1 måned siden af  HQX.
Viser 4 kommentarer - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #31

    gumshot
    Bruger
    474 indlæg
    Offline

    Jeg kan ikke se problemet med elgiganten, har været der i deres retur afdeling flere gange, fået penge retur for tv og pc med et par ugers venten på værksted, og så var det ind og få pengene kontant, andre gange, service som blev ekspederet som jeg ønskede og fik skærm ordnet uden et kvæk.

    Sjovt, er jo som vi stiller krav, og brokker os over noget, fordi vi kan, andre de har tålmodighed og de synes også at være tilfredse
    Og jo, elgigantens medarbejdere er ansatte og ikke nødvendigvis specialister, præcis som det vil være i andre butikker , så ingen undtagelse, udover kunden altid har ret, så derfor bliver sælgeren den som er et fjols.

    Jeg har egentlig mest positive erfaringer i deres butikker, så jeg vælger bare at kalde dig utilfreds kunde, og så er der nok mange andre som har andre holdninger, og de skriver oftest ikke om det, så derfor dette indlæg.

    Godt er jo, det blev løst! Og ja, aldrig Apple igen

    Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

    #32

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #31 Eneste grund til der kom en løsning var grundet massivt pres fra min side, ellers havde Elgiganten da været fløjtende ligeglade. Det er fint du er tilfreds, men jeg mener ikke at horribel kundeservice er ok.

    Update på hele sagen – Efter endnu en times tid hos Elgiganten lykkedes det at få pengene retur. Sagen er nu helt lukket og som skrevet i #0 – Aldrig mere Elgiganten.

    #33

    VampiricEye
    Bruger
    25.740 indlæg
    Offline

    #32 Jeg har snakket med Elgiganten. De siger: “Aldrig mere HQX!”.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #34

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #33 det er formodentlig sandt

Viser 4 kommentarer - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.