tirsdag, august 4, 2020

Aldrig mere Elgiganten! iPad Pro – usb c til jack problemer

Daily Rush Debat Hardware Hardware Aldrig mere Elgiganten! iPad Pro – usb c til jack problemer

  • Dette indlæg indeholder 34 kommentarer, har 17 deltagere og blev senest opdateret af  HQX for 4 uger siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    Hejsa DR orakler!

    Har en iPad Pro med USB-C til Jack headphone stik adapter (fjollet løsning af Apple ….)

    Det har egentlig virket fint i et stykke tid men nu er der opstået et problem.
    Ofte, men ikke altid, når min iPad har været i “dvale” (altså lukket cover) så mister iPad forbindelsen til USB adapteren og lyden kommer fra iPad istedet for headphones. Reseat af USB stikket løser problemet.

    Det er Mega træls … kan ikke finde noget på nettet om andre som har problemet eller noget som minder om en løsning.

    Nogen som har nogle fantastiske forslag?

    Bonus info: det er original Apple adapter og iPad er fra 2019

    UPDATE!–
    Min iPad har nu været til rep hos Elgiganten 4 gange. 2 gange er den blevet udskiftet til ny, 2 gange har de ikke kunne finde fejlen (grundet inkompetence må jeg tro da fejlen er virkelig let at finde når man først ved hvordan man skal kigge, noget som selvføgelig er blevet forklaret og tilmed demonstret i butikken og vist på video)

    Kundeservicen hos Elgiganten er absolut ikke eksisterende.

    1. Når man skal ringe til Elgiganten skal man igennem et kør system.
    – Køsystemet fortæller at man skal sige hvilket produkt det drejer sig om, man
    skal altså sige “Apple” – systemet virker ikke og sender dig tilbage til køen hvis
    det registrere noget som helst.
    – Køsystemet sender dig af og til tilbage til start uden forklaring.
    – Du sidder i kø i mindst 10 minutter, gerne en halv time.
    – Ingen på telefonen kan/vil hjælpe dig, men henviser til man skal ned i butikken.

    2. Når man står i butikken tager det mindst en halv time, gerne en time at komme til.
    – Der er ingen dernede som har teknisk forståelse.
    – Der er ingen dernede som evner at tage kunder seriøst, til trods for de bliver ved med at sige de gerne vil hjælpe.
    – Deres eneste løsning er at sende ting til reperation.
    – De ringer ikke tilbage, selvom de har lovet det (oplevet det 5 gange)

    3. Deres reperations afdeling kan ikke finde ud af at finde fejl …
    – Til trods for udførlig beskrivelse, demonstration til medarbejdere i butikken kan de ikke finde fejlen.
    – 2 gange bliver iPad sendt retur uden de kan finde fejlen. Til trods for jeg har bedt dem ringe til mig hvis de ikke kan finde, så skal jeg nemlig nok uddybe problemet.

    4. Jeg forklare flere gange til Elgiganten at det umiddelbart er et systemisk Apple issue og de nok ikke kan gøre noget vd det så jeg ser kun mulighederne at få et nyt højkvalitets trådløst headset eller at få alle pengene igen.
    Elgigantens svar er at hvis det er et systemisk problem så er det noget jeg må tage direkte med Apple da de ikke kan gøre noget ved det.
    Jeg får på en relativt roligt måde (jeg er ved at gå amok her) forklaret at jeg har købt iPad af Elgiganten og ikke af Apple. Der går 30 minutter før de forstår dette.

    5. Nu her har jeg sat hælene i og sagt jeg vil ikke finde mig i mere – jeg har nok sammenlagt brugt 20 timer på det her skidt og jeg vil have en afgørelse nu.
    Her til morgen (efter ikke at have ringet 2 dage i træk, til trods for rykker) har Elgiganten erkendt at de gerne vil refundere iPaden + tilbehør ..

    For helvede en omgang ….

    • Dette indlæg blev ændret for 7 måneder, 2 uger siden af  HQX.
    • Dette indlæg blev ændret for 7 måneder, 2 uger siden af  HQX.
    • Dette indlæg blev ændret for 1 måned siden af  HQX.
Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    Rieder73
    Bruger
    5.977 indlæg
    Offline

    #15:
    Hvem siger han har dårlige oplevelser med dem?

    viewreview.podbean.com

    #17

    VampiricEye
    Bruger
    25.740 indlæg
    Offline

    #15 Jeg har ikke selv de værste oplevelser.:) Men man hører så meget, og det lader til, at det er et spørgsmål om held/uheld til tider. Selvfølgelig er nogle virksomheder værre end andre, men man hører godt nok dårlige historier fra mange forskellige. Det er til gengæld også derfor, at sådan en historie som den her ikke afskrækker mig fra at handle i Elgiganten.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #18

    Sven_Bent
    Bruger
    25.735 indlæg
    Offline

    Lad mig give lidt feedback ” fra den anden side”

    situatione er ret uheldigt men der er ikke meget elgiganten kan goere over det.
    det er ikke elgiganten der har teknikker til at kigge paa dit produkt og lave det.
    de sender det til at apple certificeret vaerksted. og sidste havde skulel gore dette ( hvilket ER mange aar siden) saa var det compucare eller noget i den still (Deres apple afdeling var kaldet applecare) og serviceniveau ved dem var elendigt

    saa jeg vil naesten antyde at 80% af problematikken ligger paa det brand du vaelger at koebe og apple er kendt for at skide paa service

    der var kun et daarliger vaerksted jeg havde erfaring med og det var service partner ( de er nok doede nu) men maengde ag laptops jeg fik tilbage fra dem hvor de havde samlet dem forkert. manglende skruer i bunde. lydkort eller tastatur fejl monteret saa de ikke virker. var helt horrible
    jeg blev noed til at ringe til dem og bede om at faa 300 dages kredit paa alle deres regning da saa meget er samlet forkert at jeg skal bruge tid paa at checke deres lorte arbede foer jeg vil betale.

    Det fik jeg saa

    min point er at salgsteder meget sjaeldent med faerdigkobte produkter er dem som rent faktisk yder repeartion og det er mere brand centralt

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #19

    VampiricEye
    Bruger
    25.740 indlæg
    Offline

    #18 Men aldrig mere Elgiganten!

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #20

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #14/#15

    iPad og kabler blev skiftet 2 gange som fremført i #0, ergo har problmet været til stede over 3 forskellige iPads, derfor tillader jeg mig at kalde problemet systemisk.
    Dog ved jeg ikke om det kun er iPad Pro 3 gen eller alle iPad Pro (jeg tror alle, men har ikke testet).

    #18 – Jeg er selv “på den anden side” da jeg selv sidder med support og har gjort det i 20 år.
    Det er muligt at værkstedet tilhøre “Apple” – det ændre ikke ved at langt de fleste problemer jeg nævner er direkte under Elgigantens kontrol da det simplthen bare er dårlig kunde service fra deres side. Derfor, aldrig mere Elgiganten.

    #21

    HERMAN_Apok
    Bruger
    1.522 indlæg
    Offline

    Jeg er sikker på at de begræder at du ikke handler der mere.

    - Fordi StiX siger det

    #22

    knekker
    Bruger
    1.730 indlæg
    Offline

    Jeg har før købt en laptop som havde bøvl, El giganten sendte den til reperation uden spørgsmål. Reperationstiden var dog en smule lang. De essentielle problemer du nævner, relatere sig jo til Apple og ikke El giganten, så måske ville det give mere mening hvis du i stedet sagde “aldrig mere Apple… og måske El giganten” ?

    Ud fra det du skriver, kan det godt lyde til at du vægter butikkens service højere end prisen på produktet, i så fald vil jeg anbefale dig at lægge dine fremtidige køb i en anden butik, som sælger vare fra fagfolk som er bedre uddannet inde for området, som f.ek Humac og Hi-Fi Butikken, men til en del højere pris, da mit indtryk er at du er en person som forventer mere af den enkelte discount butik end den gennemsnitlige kunde.

    Modsat Power, synes jeg at El giganten er folk som er til at snakke med. Forleden fik jeg f.eks. lov til at tage et par hørebøffer med hjem for at teste dem, selv om det ikke er normal procedure for dem at tillade tilbagelevering efter man har åbnet pakken.
    Jeg er ved at bygge nyt køkken og har derfor været ude og få priser fra forskellige butikker som Skousen, Power, Kvik Køkken osv de kunne alle levere en sammensætning af middelmådige produkter til 20-26.000k, hvorimod det lykkedes mig at Få Miele produkter og andet god kvalitet til 20.000 kr hos El giganten, der ellers normalt ville have kostet omkring de 30.000 kr.
    Jeg regner ikke med at skulle sende Miele produktet tilbage, da det er Rolls Roys’en inde for hårde hvidevare der er lavet til at holde i 20 år, men hvis det skulle ske, så er de jo normalt gode til at sende varen til reperation, så alt i alt, er jeg mere end åben for at bruge El giganten fremover, da der ofte kan være ret mange penge at spare, og selv om mange af deres ansatte som regel er unge nyuddannede folk fra gymnasiet(hense, ikke så fortroligt i deres materiale), så er de tilgengæld ret flinke, og ofte klar til at give en skarp pris.

    #23

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #22

    Ehhm.. Har du læst hvad jeg skriver?

    Problemet er jo netop Elgiganten da det er deres utroligt lange svartider (når de svare) og systemer som ikke virker korrekt eller driver en til vanvid. Elgiganten var såmend udemærket, indtil det var at man skulle have assistance med noget som helst, der fejler de eklatant, på alle parametre.

    Det værende sagt så er det absolut også håbløst af Apple værkstedet men jeg tror bare at 80% af mine problemer var med Elgiganten, de resterende var med værkstedet.

    #24

    knekker
    Bruger
    1.730 indlæg
    Offline

    #23 Jo det gjorde jeg. Ud fra det du fortæller med telefon og email problemer. Ville jeg i din situation bare have taget turen der ud, hver gang der skulle kommunikeres, men det gjorde du ikke og det resulterede derfor i en lang og kedelig oplevelse med butikken.
    Du kan ofte få produkter hos til dem til en rigtig god pris, men det har selvfølgelig sine negative sider, hvilket er at deres service niveau over telefon og email, ikke er god, fordi de tydeligvis har sparet på det område, netop for at kunne sælge dig ting billigere.
    Derfor bliver du nødt til at justere dine forvetninger og agere lidt smartere, så du undgår at løbe panden imod muren hos dem

    #25

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #23

    “2. Når man står i butikken tager det mindst en halv time, gerne en time at komme til.”

    Jeg har været nede i butikken omkring 8 gange med kun det her problem.
    Kan simplthen ikke se hvad jeg skal kunne gøre anderledes end at undgå dem helt.
    På intet tidspunkt havde der været email frem og tilbage fordi det tilbyder de ikke. End ikke engang chat via nettet tilbyder de.

    Man kan ringe ind til dem (får man mindre end lidt ud af)
    Man kan tage ned i butikken og forvente at bruge mindst en time hver gang og også kun opnå ekstremt lidt.

    #26

    knekker
    Bruger
    1.730 indlæg
    Offline

    Jeg ved ikke hvilken El gigant du er i, men den her hos mig, tager det ikke så lang tid, alt efter hvilket tidspunkt man kigger forbi, er der ofte ikke mere end 1-2 kunder foran mig. Men hvad forventer du egentlig af en discount butik der også skal ekspedere andre kunder..At de har 20 personer til at stå i butikken? De ekstra lønninger kommer til at reflektere over på priserne på deres produkter. Der er jo en grund til at du ikke er den eneste kunde i deres butik, der er også andre kunder der ude som også leder efter et godt tilbud.

    Som sagt, køb dine produkter fremover i Humac eller ligende, så slipper du for at skulle stå i kø særligt længe =)

    #27

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #26 jeg er simpthen ikke enig i det på nogen som helst måde er rimeligt at skulle vente i 45 minutter på at hente en reperation. Den skal bare udleveres, det burde tage ca. 2 minutter, men det gør det bare ikke …

    #28

    knekker
    Bruger
    1.730 indlæg
    Offline

    Jeg kan sagtens følge dig at det er træls at skulle vente så længe. Humac eller Wi-fi klubben, må være vejen frem, fremover for dig.

    #29

    Gonutz
    Bruger
    68 indlæg
    Offline

    Du er i det mindste heldig. Jeg har en skærm hvor displayet er røget ud af rammen, og det siger elgiganten værksted at det må den godt.

    #30

    Sven_Bent
    Bruger
    25.735 indlæg
    Offline

    #20
    Du har helt ret punkt 1 og 2 i op er bestemt 100% kontrolleret af elgiganten
    min point var blot at 3 og 4 hvilket i min optik er det stoerre problem

    jeg har aldrig brudt my om elgiganten eller andre TV salgs stedet fordi der er saa meget salgs gas. men det er det man maa tage med hvis man vil have ders priser fordi de kan saelge til flere folk kan du indkoebe billiger end rigtige noerd butikker

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.